Gå til innhold

Bejben`s dagbok


Bejben

Anbefalte innlegg

:sjenert: får vel prøve meg på dette jeg oxo.. litt skummelt, men pytt, tror det kan komme noe godt ut av det til slutt.. er ei kjerring på 31, med 2 barn.. ei jente på 8 og en gutt på 12.. har en samboer, 2 hunder og 2 katter.. og et varierende antall hamster.. bor på landet, i sverige og trives sånn passe.. har kjørt lastebil i 7 år, men fikk ungene flyttende til meg i sommer.. har vært en hard overgang.. for tiden er jeg hjemme å steller i huset, og legger ting til rette for min datter.. hun krever mye.. vel, det får være en start for nå og så får jeg heller skrive mere når jeg føler for det:) foresten, i dag er en bra dag så langt:) fikk ungene på skolen, uten for mye krangel.. bra start her i huset det.. :klappe:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei Liljen:) takker så masse:) eh, blei en liten feil på hvor jeg la denne dagboken, men nå er det rettet opp:) sånt skjer i denne dataverden.. ikke lett for den som ikke veit så mye om sånne tekniske ting..

vel, nå som det er ryddet opp i, så kan jeg fortsette å skrive litt om mine tanker og drømmer om detta med å være mamma.. jeg har ikke hatt mine barn på 6 år og litt sånn plutselig flytter dem hjem.. hvordan takler man det..? jeg er jo villig til å gjøre hva som helst for dem, men likevel er det en vanskelig situasjon å sitte i.. jeg er vant med å være bare meg, bikkja og lastebilen.. alltid på nye veier og ingen tid hjemme.. nå er jeg bare hjemme og har fått alle her til å ta hensyn til.. og jeg har ikke funnet meg til rette med det ennå.. men jeg prøver så godt jeg kan.. min datter er av det mer krevende slaget og det er ofte lett at storebror ikke føler seg sett.. dette skaper mye konflikter mellom dem.. og mellom han og meg.. og oppi alt dette, vil min samboer ha flere barn.. jeg her ikke overskudd til det, tror jeg.. hvordan klarer man å legge vekk sine ønsker om å være på veien, og finner seg til rette med å være hjemme.. rastløsheten tar overhånd på meg snart.. men, nå får jeg litt hjelp med ho lille snella, som er i krutt-tønne av dimensjoner.. så jeg har litt å se fram til der.. jeg syntes fortsatt livet er for kort til å krangle og kjefte om småsaker, likevel er det det jeg føler jeg gjør.. hele tiden.. dagen har begynt som vanlig i dag.. stod opp 06, og sendte samboeren på jobb.. stekte omelett til guttungen og kokte havregrøt til jentungen.. 06:50 vekket jeg dem og 07:10 var begge ved frokostbordet.. litt krangling om hvem som sa hva, men gikk greit å få spist.. gjorde klar sekkene og hadde pakket gymtøy i går kveld.. 07:30 var det tid til å gå til bussen.. bråk om hvem som stod i veien for hvem og hvem som skulle først ut.. masse utskjelling av hverandre, men tilslutt hadde begge klær på og klare til å rusle.. litt slossing på veien, men fikk begge på bussen og begge er på skolen.. puh, det gikk i dag oxo.. ofte må jeg kjøre dem, for dem krangler så ille at dem ikke får være på bussen.. det er litt slitsomt.. min dag i dag vil bestå av å vaske litt klær, og vaske gulvet i stua.. gå en lang tur med hundene og drikke kaffi med mor til jentungens venninnes mor.. er ikke så for sånt, men kan jo bli hyggelig likevel.. vel, ønsker meg selv lykke til og får se til å få gjort litt for tiden renner bort:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:husarbeid: idag gikk det forbausende bra på morgenen.. fant lillemor i senga si, til en forandring, og ho stod opp på en skikkelig måte.. lillemann var våken og ville ha omelett til frokost, som vanlig.. lillemor spiste sin frokost og pakket sekken sin fint.. hadde et møte i byen i går, som gikk kjempe flott:) lillemor er under utredning for AD/HD og det virker som om vi skal klare å finne løsninger som gjør at det fungerer for alle og mest for henne.. lillemann var ikke hjemme før seint i går og hadde hatt det hyggelig hos en kammerat.. lillemor og meg baket litt boller på ettermiddagen, og hun hjalp meg med å steke kjøttkaker.. hun er veldig til å ville holde på på kjøkkenet, så jeg lar henne hjelpe til så ofte jeg ser det er mulig.. i dag tenkte jeg vi skulle ha litt håndarbeidskveld, for jeg har litt jeg må gjøre selv.. tror det kan falle i smak.. er fortsatt svinekaldt her, så vi er ikke ute mere en en timestid med hundene, før hun ikke vil mer.. lillemann har "mekkekveld" sammen med samboeren min.. det virker til å fungere godt..

ellers skjer det lite, men det meste av dagen går til å planlegge og tilrettelegge for at det skel gå bra resten av dagen.. har vasket klær og soverom i dag, skiftet på senger og ryddet litt i skapene.. skal på undersøkelse med lillemor i morgen, så det blir nok en krevende dag.. men, ser lyst på det og tenkt ta et kafebesøk om alt ligger til rette for det.. får se ann humøret hennes.. :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...