Gå til innhold

Blåtann


Mediocre

Anbefalte innlegg

Jeg har blåtann på mobilen min, og det er også et blåtann-tegn på datamaskinen min, men jeg vet ikke helt hvordan det fungerer kan man si :)

Noen som vet hvordan jeg kan få filer el.l. fra mobiltelefon til datamaskin og evt omvendt? Har eg bærbar Dell Inspiron 6400 hvis det har noe å si.

Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maxagaze

Du må kansje ha en driver til den blåtut saken din på pesen, ligger vel vedlagt på en eller annen CD som følger med maskina. Så må du vel aktivere blåtut på mobil, og "paire" de to (betyr vel enkelt forklart at du oppretter ett passord på mobilen for blåtutforbindelsen, og at du legger inn samme passord på PCen for å "godkjenne" forbindelsen, når maskinen har oppdaget mobilen).

Jeg brukte bare windows utforsker til å bla i filene som lå på mobilen (bilder, ringetoner mm). For å sikkerhetskopiere smser på pcen trenger du vel ekstra programvare laget for din mobil. Enten følger det med en CD med mobilen din, eller du laster det ned fra nettsaiten til mobilprodusenten.

Skjønner.. ? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PÅ min pc var det en liten "knapp" som jeg måtte skyve på for å aktivisere BT. Den sitter foran på min bærbare, rett ved det oransje lyset for nett-tilkoblingen...

Når jeg skyver på den, så lyser det blått og jeg kan søke opp pc`en med telefonen via BT, og så overføre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en del tilfeller trenger man også driver til selve telefonen. Det får man gjerne med om man installerer produsentens programvare - ofte kalt PC-suite eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...