Gå til innhold

Cul de sac


Gjest Ferskvannsblekksprut

Anbefalte innlegg

Gjest Ferskvannsblekksprut

Noen sier det er "drittsekk", noen andre sier det er "gjengen"! Noen må vite hva dette her er, gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trodde det betydde blindvei... :klø:

Edit: Og franskordboka er enig...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blindvei, stemmer det. Brukes også på engelsk.

Endret av Brunhilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ferskvannsblekksprut

Menne...

"even if this cul de sac did pay" i denne setningen. Det høres ikke riktig ut med blindvei :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at du har hørt riktig? Jeg kan faktisk ikke finne noen annen betydning enn den som er sagt. Cul de sac betyr egentlig "bunnen av sekken", men uttrykket brukes, både på fransk og engelsk, om en blindvei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ferskvannsblekksprut

Jepp det er i en sang og det står i alle lyrics på nett og han synger riktig så tydelig! :) Hele setningen er

even if this cul de sac did pay to reach inside a vault whatever be the cost

jeg tror ikke en blindvei kan betale seg inn i et velv uasett hva det måtte koste! Hva skulle den gjøre der? ;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når teksten foran er slik:

"sutured contusion

beyond the anthills of the dawning of this plague"

Så undrer det meg at det er denne delen du stusser over:

"said ive lost my way

even if this cul-de-sac would pay" ;-)

Even if this cul de sac would pay hører til linja over, ikke det med vault

Han har mistet retningen, selv om den blindveien han er på viser seg å være riktig.

You see?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ferskvannsblekksprut

Synger du cicatriz for meg? :D

Men han synger det sammenhengende, det var bare derfor! :) Hvem skal inn i velvet da! Omar? :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Syns det kunne høres ut som det stemte jeg, han som synger har kommet seg inn i en gate uten utvei, men kanskje han klarer det, og da blir'n betalt... (kommer seg ut altså) :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ferskvannsblekksprut

Kan stemme egentlig. Han som synger synger "gjennom" han hovedfyren for albummet, han var glad i dopet sitt men tok selvmord med å hoppe fra en bro ned på motorveien! Hyggelige saker. Han prøvde også å ta overdose først, og jeg tror det er den han prøver å komme ut av og finner bare blindvei, for han stjal mammas morfin!

Men greit å vite hva jeg går rundt og har sunget og gaulet på i 2 år :tunge1: Stakkar Cerpin Taxt hvorfor måtte du dø :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt bakevje.. men det er nå stort dette det samme.

Blindveier er merket med "cul-de-sac" på begge språkene, derav oversettelsen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I anatomien er cul-de-sac navnet på et punkt med høysensitive nerver rett bak cervix. Dette punktet er sammen med G-punktet den største orgasmetriggeren i vagina.

Så selv om det ikke er det han synger om her så kan jo trygt sies å være en blindvei med skikkelig pay-off, ja :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...