Gå til innhold

Å gjere ting klart til den vesle


Gjest ¤Ronja¤

Anbefalte innlegg

Gjest ¤Ronja¤

Er det nokon som er i gang med klargjering av seng, klede, sjukehus-bag og liknande?

Eg har så smått begynt å vaske litt klede vi har arva, elles prøvar eg å sitte på hendene mine og vente med å "ta heilt av"! :ler:

Har lyst å ordne i stand senga snart, men får vente pittelitt til, trur eg. Gledar meg til å vaske alle dei små plagga også. :hjerte:

Er det nokon som har begynt å pakke sjukehus-bagen enno? Når bør den pakkast, eigentleg?

Kva med stellebagen, er det noko ein pakkar før den vesle er født?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, jeg har såvidt begynt!

Det er det tre grunner til;

1) Jeg kjeda meg noe voldsomt på fredag og igår

2) Da vi var på 3D-ul, mente soneografen at jeg muligens kunne være såpass mye som 3 uker lenger (dvs at det er en mulighet for at jeg er i uke 36 nå)

3)Det ligger ikke i familien min å gå over tiden

Jeg har "bare" skrudd sammen stellebordet (og lagt på plass "stelletingene"), og satt opp babykurven på soverommet...

Vet jeg er tidlig ute, men :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo ikke termin før 12.april, så jeg tar det litt med ro enda. Men det er nok litt også fordi vi bor i pappesker hos svigers for tiden. Men om bare 15 dager flytter vi inn i den nye leiligheten vår, så da blir det nok litt fart på sakene kan jeg tenke meg. Alle babyklærne vi har arvet ligger i en koffert, og jeg gidder ikke å ta de ut og vaske de før jeg kan legge de rett i kommoden...

Har jo veldig lyst til å gjøre ting klart, men f.eks. vogga står hjemme hos mamma og pappa ca 60 mil herfra, så den må jeg nok vente litt lenger på (til pappa har malt den og de vil sende den nedover).

Gleder meg til å innrede barnerommet. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klærne blir vasket når barnerommet er klart, og der er det endel igjen :sjenert: håper mannen får gjort masse til uka.

Vogga står på soverommet med madrass, men jeg må sy nytt trekk til madrassen før jeg gjør den klar. Har jo god tid enda vi også, men noen ting er det greit å ha på plass snart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har endelig faatt ryddet ut noen gamle kommoder fra gjesterommet som skal bli barnerom, kjoept maling og bestilt gardiner. Staar mellom aaa kjoepe Stokke Sleepi-seng eller Hensvik fra Ikea, og tror vi skal kjoepe stellekommode fra Hensvik. Naa faar vi besok to helger paa rad, saa vi kan ikke begynne aa male foer om tre uker. :forvirret:

Ellers har jeg ikke vasket toey ennaa. Har det aller meste av utstyr i hus, bortsett fra noe smaatteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Ronja¤
Gleder meg til å innrede barnerommet. :hoppe:

Slikt er gøy!! :hoppe:

Her har vi ikkje eige barnerom, men ein liten barnekrok på soverommet har vi jo, blir kosleg å ordne den i stand! :hoppe:

Men ingen som har begynt å tenke på sjukehusbagen enno altså? Det var litt betryggande... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men ingen som har begynt å tenke på sjukehusbagen enno altså?

Nei, det er nok litt tidlig. Bor ikke så kjempelangt fra sykehuset heller (30 min), så det er ikke så vanskelig å sende mannen hjem etter ting om jeg skulle finne på å føde lenge før termin. :tunge1:

Er det så voldsomt mye man trenger der da? Et klesskift til meg selv og hentesett til babyen, samt noen toalettsaker burde vel holde? Ellers har jo butikkene sannsynligvis åpent så det bare er å sende mannen ut med detaljert handleliste. ;)

Eller tar jeg skammelig feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Ronja¤
Det er vel greit med mer enn et klesskift, her er det normalt å ligge 3 - 4 døgn på barsel :)

Trur det er vanleg her også...

Vi skal på svangerskapskurs i februar, reknar med at dei seier litt om kva som kan vere greit å ha med seg og slikt då. Vi bur berre 5 min frå sjukehuset, så eigentleg hadde eg vel ikkje trengt å pakke noko som helst, men det er nok greit å gjere det like vel, for å førebu seg mentalt, om ikkje anna. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ikke tenkt på sykehusbagen en gang jeg :ler::sjenert: tror fødselen kommer til å komme brått på meg - hva, har du tenkt det ut også nå da? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Ronja¤
hva, har du tenkt det ut også nå da?  :ler:

:ler:

Det kan fort bli sånn, trur eg! Eg har heile tida vore førebudd på å gå leeenge over termin, så eg trur kanskje eg bør begynne å tenke på at den vesle likegodt kan komme 2 veker før termin - dvs. om 5 veker det! :overrasket:

:legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også jeg kommer til å gå over (og føde midt i påsken) så kommer til å bli veldig overrasket hvis jeg ikke gjør det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Ronja¤
Jeg tror også jeg kommer til å gå over (og føde midt i påsken) så kommer til å bli veldig overrasket hvis jeg ikke gjør det :ler:

:ler:

Vi er søte! :legrine:

Eg trur 26. mars er ein fin føde-dato for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, sykehusbagen har jeg ikke begynt paa nei, og det er litt vanskelig ogsaa synes jeg, for mye av det jeg vil ha med bruker jeg ofte... Tror jeg droeyer to-tre uker med det, jeg. Har ikke noen tro paa at nurket er helt klar ennaa! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger nok litt foran de fleste, ser jeg. :sjenert:

Sprinkelsenga er ferdig redd opp inne på soverommet vårt, og klær til den lille har blitt vasket etter hvert som de har kommet i hus. Sykehusbagen har jeg også så smått begynt å pakke. Godt med alt som er unnagjort tenker jeg, orker ikke tanken på å styre og stresse rundt hvis knøttet skulle komme før tida... (Planleggingsfrik, jeg?? :ler: )

Barnerommet er under oppussing, det blir vel kanskje ferdig malt i løpet av uka. Resten av oppussingen og innredning tas sånn litt etter hvert, det er jo bare kosejobb. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her skjer det nok ikke mye på den fronten før jeg går ut i permisjon i midten av mars. Må jo ha noe å holde på med de siste ukene. ;)

Barnerommet ble pusset opp i fjor, trenger bare nye gardiner og litt stæsj. Og det haster ikke, siden babyen ikke skal sove der inne de første månedene uansett.

Sykehusbagen pakker jeg nok ikke før fødselen er i gang. Forrige gang var jeg og handlet på kjøpesenter samt vasket kjøkkenskap mens riene så smått hadde begynt, så å pakke bagen burde være overkommelig. Men har nok en liste klar så jeg ikke glemmer noe veldig viktig, selv om vi bor så nær sykehuset at det heller ikke er noen krise. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ingen som har begynt å tenke på sjukehusbagen enno altså?

Tenke på den, ja, pakke den, nei.

Ellers ligger vel jeg litt etter dere andre ettersom vi holder på å flytte fra en kant av landet til en annen. Mannen har reist i forveien, og nå har vi kjøpt seng (men ikke dyne eller sengetøy) og bestilt vogn. Hadde egentlig planer om å få kjøpt bilsetet sist uke, men det gikk visst litt i vasken. Men det ordner seg vel uansett. Ettersom det ikke er pasienthotell på ahus hvor jeg skal føde, kan mannen absolutt sendes ut for å handle (stakkars mann, han hater shopping ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som er ordna her er at den gamle stellekommoden har fått stellematte på seg og står nå på rommet vårt. Med babyklær oppi, men må får de vasket en eller annen dag.

Jeg har ikke termin før 18 april da, så føler jeg fortsatt har god tid.

Tror sykehusbagen ikke blir pakket før jeg har veer. Skal ikke så mye oppi heller da jeg skal rett hjem fra sykehuset hvis fødselen går som normalt.

Men en bag med klær til datteren våres blir nok pakket litt på forhånd. Hun har jo masse klær, så er jo ikke farlig om 1 skift er pakka bort.

Mens klær som passer meg rett etter en fødsel er det veldig begrensa med, buksene bruker jeg jo nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

Stellebordet er oppe fra før av, bleiebøtta er der, flasker har vi.

Senga er montert opp og stilt ved siden av siden min på senga. Har vasket alle klærne og lagt sammen i kommoden hans. Kjøpt laken og sengtrekk.

Hm.. Mangler vel litt enda da. Må kjøpe litt mer klær. Strømpebukser, bodyer, lue, sokker, bukse+ genser. Må kjøpe bleier. Få i tvillingvogn. Ellers har vi vel alt på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...