Gå til innhold

Smitter underlivssopp?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis jeg har sopp, kan mannen få det? Har aldri hørt om menn med sopp, men tenkte jeg skulle sjekke for sikkerhets skyld om det er best å være avholdende.

:sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
:Nikke: Stemmer at du kan smitte mannen din via f.eks. sex. :)
Skrevet

Ja, du kan smitte partneren din (se link 1), ved sex, men også ved å bruke samme håndkle f.eks.

Link 1

Det er ikke så vanlig at menn utvikler soppinfeksjon (se link 2), men jeg lurer på om det er slik at han kan smitte deg tilbake etter at du selv har blitt kurert.

Link 2

• 1 år senere...
Gjest Gjest_Ulla_*
Skrevet
Hvis jeg har sopp, kan mannen få det? Har aldri hørt om menn med sopp, men tenkte jeg skulle sjekke for sikkerhets skyld om det er best å være avholdende.

:sjenert:

Nei, du kan IKKE smitte mannen din med sopp, fordi soppinfeksjon IKKE er en kjønnssykdom!!!

Legger ved adressen til en informasjonsside som har mye god fakta om underlivsplager, bl.a soppinfeksjon.

Legg spesielt merke til noe som står nesten nederst på siden, jeg siterer:

"Det er viktig å understreke, at hverken sopp eller Bakteriell Ubalanse er en kjønnssykdom, og man kan derfor ikke smitte partneren sin."

Så til dere andre som har svart her at hun kan smitte mannen sin med sopp, sjekk fakta først!!!

http://www.vivag.no/index.php?option=com_c...=1&Itemid=5

Kos deg med mannen din du, med god samvittighet! ;o))

Mvh Ulla :)

Skrevet

Heia,jeg mener det kan smitte selv om det IKKE er en kjønnsykdom.Men vil si at jeg har hatt det hundre ganger men gubben har aldri fått det men hørt andre som har fått det!

Skrevet
Rart at leger sier noe annet, da, Ulla.

En gynekolog jeg var hos i høst sa at underlivssopp ikke er smittsomt...

Skrevet

Det er jo ikke rart at vi vanlige dødelige ikke vet om det er smittsomt da, når leger, gynekologer, nettsider osv sier forskjellig! Hjelpes! Kan de ikke bli enige?

Gjest ~♥ƒαѕн&#9
Skrevet
Det er jo ikke rart at vi vanlige dødelige ikke vet om det er smittsomt da, når leger, gynekologer, nettsider osv sier forskjellig! Hjelpes! Kan de ikke bli enige?

Man pleier ikke å få sopp gjennom å ha sex, men det KAN skje.. Få ganger men kan skje at man kureres og får det tilbake igjen pg gutten. Men når man har fått sopp skal man ikke tenke hvem har smitta meg? fordi det er normalt sett ikke smittsomt, men det KAN smitte. der har dere svaret.

Skrevet
En gynekolog jeg var hos i høst sa at underlivssopp ikke er smittsomt...

Som gjest her sier:

Man pleier ikke å få sopp gjennom å ha sex, men det KAN skje.. Få ganger men kan skje at man kureres og får det tilbake igjen pg gutten. Men når man har fått sopp skal man ikke tenke hvem har smitta meg? fordi det er normalt sett ikke smittsomt, men det KAN smitte. der har dere svaret.

Nettopp. :)

Skrevet
Nei, du kan IKKE smitte mannen din med sopp, fordi soppinfeksjon IKKE er en kjønnssykdom!!!

Legger ved adressen til en informasjonsside som har mye god fakta om underlivsplager, bl.a soppinfeksjon.

Legg spesielt merke til noe som står nesten nederst på siden, jeg siterer:

"Det er viktig å understreke, at hverken sopp eller Bakteriell Ubalanse er en kjønnssykdom, og man kan derfor ikke smitte partneren sin."

Så til dere andre som har svart her at hun kan smitte mannen sin med sopp, sjekk fakta først!!!

http://www.vivag.no/index.php?option=com_c...=1&Itemid=5

Kos deg med mannen din du, med god samvittighet! ;o))

Mvh Ulla :)

Det er ingen kjønnssykdom, MEN jo, det kan overføres. Bare snakk med et par av mine tidligere partnere som aldri hadde hatt sopp før de møtte meg. Jeg er i perioder ekstremt plaget av underlivssopp og har overført dette til mine partnere som samtidig har overført dette til meg igjen. På de fleste websider hvor det står om behandling av underlivssopp anbefales det at begge parter benytter canesten eller lignende slik at den ene ikke skal overføre dette til den andre igjen. Har snakket med flere leger og gynekologer som sier at dette kan være overførbart, men ikke går under definisjonen kjønnssykdom fordi du tross alt kan få det helt uten å ha hatt sex.

Hilsen ei med mange års svielig erfaring med dette.

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg er gutt og har nå blitt smittet med sopp, nå er jeg helbrert og det kommer ikke tilbake med mindre jeg blir smittet igjen.

• 2 måneder senere...
Gjest Gjest_Ingrid_*
Skrevet

Sopp kan ikke smittes fra partneren nei..

Hvis man har fått sopp, så er det av andre grunner som f.eks:

Overdrevent vask av underliv, såpebruk nedentil, stramme bukser/undertøy som gnisser, mensen, antibiotika kur, diabetes, nedsatt imunforsvar, endring i hormonbalansen osv.

Man kan få sopp etter sex, men da er det ikke smitte. Da er det slimhinnene som er blitt irriterte.

Apotekmidler som Canesten og pevaryl fjerner sopp problemer og kan kjøpes reseptfritt på apoteket.

Yogurt naturell kan også faktisk hjelpe, ved å dyppe en tampong i yogurten og smøre litt rundt i underlivet.

:)

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Sopp kan ikke smittes fra partneren nei..

Hvis man har fått sopp, så er det av andre grunner som f.eks:

Overdrevent vask av underliv, såpebruk nedentil, stramme bukser/undertøy som gnisser, mensen, antibiotika kur, diabetes, nedsatt imunforsvar, endring i hormonbalansen osv.

Man kan få sopp etter sex, men da er det ikke smitte. Da er det slimhinnene som er blitt irriterte.

Apotekmidler som Canesten og pevaryl fjerner sopp problemer og kan kjøpes reseptfritt på apoteket.

Yogurt naturell kan også faktisk hjelpe, ved å dyppe en tampong i yogurten og smøre litt rundt i underlivet.

:)

Jo det kan det. Jeg har smittet partneren min i hvertfall.

Gjest Gjest_Lina_*
Skrevet

Blir skremt av hvor påståelige folk er. Noen god link har jeg ikke. Men min erfaring er at en soppinfeksjon kan overføres.

- I et tidligere forhold opplevde jeg ny infeksjon annenhver måned. Tok til slutt turen til legen, og fikk da beskjed om at partneren skulle smøre seg inn to ganger daglig i tre-fire dager. Etter det fikk jeg ikke flere infeksjoner.

- Er i dag gift med en lege. Han har bedt meg si fra da jeg har soppinfeksjon, slik at han kan behandle seg selv. Han vil heller ikke at vi har sex i perioden der vi behandler med canesten, for å slippe at man overfører frem og tilbake.

Skrevet

Er helt enig med de som sier at det kan smitte, for det har det gjort her!

Hvis jeg får underliv sopp, så får mannen min det etter en dag eller to... Nå har jeg hatt det to ganger hvis jeg ikke husker helt feil, og begge de gangene har mannen min også fått det.. Så det er umulig en tilfeldighet..

Men som en her oppe skriver, den MÅ ikke smitte, men den KAN det...

• 8 måneder senere...
Gjest Gjest_Anonym_*
Skrevet

Ja, det er smittsomt slik som all annen sopp vi får på/i kroppen. Det er også viktig å tenke på at mannen også må behandles for underlivssopp dersom du har fått det.

Delv om han ikke har symptomer på det kan han være smittebærer og vil smitte deg igjen etter at du er ferdigbehandlet.

• 4 måneder senere...
Gjest Jente16
Skrevet

Det kan nok smitte, hvertfall har kjæresten min også fått det. Og det var etter jeg begynnte på p-piller og vi sluttet å bruke kondom. Men kan gutter også bruke canesten? Den salva?

• 2 år senere...
Gjest itchyRose
Skrevet

hei. jeg trur konklusjonen her er at det i utgangsponktet ikke er smittsomt, men at his man har sex så kan det overføres.

jeg hørte desuten på progremmet ''pinlige sygdommer'' at hvis man har mye gjenntatt underlivssopp så kan det være noe anna. husker ikke hva de sa et var, men det er viktig å gå til lege å få sjekket det nøye om man har sopp 2 eller flere ganger i løpet av 1 år.

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Bare skriver i denne gamle tråden jeg.

Hvordan merker menn at de har sopp?

Jeg har hatt det i noen uker nå, nettopp begynt på kur (tenkte først det var en rift, derfor jeg bare har ventet.)

Jeg har veldig til svie ved samleie, og mye utflod.

Anonymous poster hash: 8f61f...7e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...