Gå til innhold

P-piller og sopp


Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurte bare på om det er en sammenheng med å gå på p-piller og få sopp i underlivet. Jeg har gått cirka tre måneder på Diane, men skiftet nå til Feminil siden dette skulle være akkurat samme pille, bare annen produsent. Jeg hadde ikke opplevd sopp med Diane, men allerede første uken jeg begynte med Feminil fikk jeg sopp. Synes dette var litt rart siden det var "samme" p-pillen...men kan det ha noe å si for sopputbruddet? Eller er det bare en konsekvens av at jeg har gått på p-piller en stund? Hvorfor er det i såfall vanlig å få mer sopp når man går på p-piller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det er vanlig, men jeg har brukt p-piller i over ti år og aldri hatt sopp. Kanksje jeg er det heldige unntaket?

Skrevet

Jeg fikk ofte sopp da jeg gikk på Yasmin. Har skiftet over til Loette nå og har sjeldent sopp. :)

Skrevet

Men er det ikke litt rart at jeg plutselig skal få sopp nå når jeg skiftet til en p-pille som egentlig inneholder akkurat det samme som den tidligere p-pillen?? Jeg blir ikke helt klok på dette...hehe:)

Går det forresten an å ha sopp uten å ha alle tegnene på sopp? Jeg har f.eks ikke sår rundt skjedeåpningen, men utfloden har blitt mer tykk og hvit, og jeg klødde litt.

Skrevet (endret)
Men er det ikke litt rart at jeg plutselig skal få sopp nå når jeg skiftet til en p-pille som egentlig inneholder akkurat det samme som den tidligere p-pillen?? Jeg blir ikke helt klok på dette...hehe:)

Går det forresten an å ha sopp uten å ha alle tegnene på sopp? Jeg har f.eks ikke sår rundt skjedeåpningen, men utfloden har blitt mer tykk og hvit, og jeg klødde litt.

Jeg vet ikke, jeg. Er ikke ekspert på p-piller. ;)

Tja, det som kjennetegner sopp aller best, er jo den kløen da.. Så om du ikke klør deg halvt i hjel, så er det kanskje ikke sopp. Tror jeg hadde tatt en tur til legen, jeg. :)

Endret av Mystisk
Skrevet
Jeg fikk ofte sopp da jeg gikk på Yasmin. Har skiftet over til Loette nå og har sjeldent sopp. :)

Hmmmmmm. Jeg har begynt på Yasmin, gått på den i kanskje 2 mnd, og ja, nå har jeg MYE sopp! Ante ikke at det kunne være en sammenheng?

Skrevet (endret)
Hmmmmmm. Jeg har begynt på Yasmin, gått på den i kanskje 2 mnd, og ja, nå har jeg MYE sopp! Ante ikke at det kunne være en sammenheng?

Står ikke det blant bivirkningene da? Jo, se her:

Bivirkninger: Hyppige (>1/100): Endokrine: Ømme bryst. Gastrointestinale: Kvalme. Neurologiske: Hodepine, nedstemthet. Sirkulatoriske: Migrene. Urogenitale: Menstruasjonsforstyrrelser, mellomblødninger, leukoré, vaginal candidiasis.

Underlivssopp er et populært navn for vaginal candidiasis, en infeksjon som oftest er fremkalt av en mikroskopisk gjærsopp som heter Candida albicans.

Kanskje det beste for deg vil være å bytte p-piller? Hør med legen, du. :)

Endret av Mystisk
Gjest =tentacle=
Skrevet
Hvorfor er det i såfall vanlig å få mer sopp når man går på p-piller?

P-piller forandrer miljøet i skjeden. Mange har sopp tilstede i så liten mengde at det ikke gir symptomer, men får soppen gode forhold kan den blusse opp og gi plager.

Skrevet

Tror jommen jeg skal gjøre det ja :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...