Gå til innhold

Dop i drinken min

Gjest ikke innlogget akkurat nå

Fremhevede innlegg

Gjest ikke innlogget akkurat nå
Skrevet

Var ute på byen i natt. Fin form. Drakk en øl. Drakk en halv til og ble dritings. Tenke vi skulle gå hjem. Etter 20 meter kunne ikke fotene mine gå mer. De så kun det hvite i øynene mine. Fikk meg hjem, og da klarte jeg bare å hyperventilere.

Ble henta av ambulansen. Husker ikke stort, men har fått fortalt at de kjeftet og styrte. Legen tok crp!! Hadde temp på 35.5 så de fikk ikke tatt blodprøve og de ga opp etter to forsøk.

Jeg så ting som ikke var der, var helt bortevekk. Og kjemperedd for jeg skjønte ingenting. Legen var skikkelig irriterende, bare spurte om jeg hadde tatt piller og så gikk hun når jeg sa nei. Sykepleieren sa at jeg bare måtte ligge der til jeg ble klar igjen.

Fikk forklart av han som skulle passe øllen min at han hadde satt den fra seg. Og så glemte han å si det når jeg fikk den tilbake.

Kjenner jeg er helt skjelven i dag. Kjemperedd og fortvila. Og ser at dette ble masse rot, men må bare skrive likevel.

Det verste måtte være behandlingen jeg fikk. Ovenpåogned sykepleier og lege som ikke hadde peiling. Og det at de ikke trodde meg når jeg sa jeg ikke hadde tatt noe selv.

:tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du bør anmelde dette til politiet.

Skrevet

Huff så skummelt , du må få en klem :klem:

Heldigvis gikk det jo greit til slutt. Det viser virkelig hvor viktig det er å passe på drinkene nå ja............

Min eks opplevde det samme og drinken var nok ment for noe andre,,,,,, Heldigvis klarte han ringe meg og jeg hentet han.

Skrevet

Du burde anmelde det, og kanskje også snakke med de som driver det utestedet som du var på. De er sikkert ikke interessert i å ha gjester som som driver og doper ned folk, og dermed vil de kanskje følge litt ekstra med, sånn at det er mindre sjanse for at det skjer igjen.

Men fy, for en ubehagelig opplevelse det må ha vært! Godt at du ikke skulle gå hjem alene.

• Liker 1
Skrevet

Føst politet, og så vurder et brev til fylkeslegen. Neste gang kan det være noen som har blitt dopet ned og voldtatt som får samme "hyggelige" behandling.

Skrevet
Du burde anmelde det, og kanskje også snakke med de som driver det utestedet som du var på. De er sikkert ikke interessert i å ha gjester som som driver og doper ned folk, og dermed vil de kanskje følge litt ekstra med, sånn at det er mindre sjanse for at det skjer igjen.

Men fy, for en ubehagelig opplevelse det må ha vært! Godt at du ikke skulle gå hjem alene.

Enig med Wondergirl!

Anmeld det til politiet og snakk med eierne av utestedet!

Skrevet
Neste gang kan det være noen som har blitt dopet ned og voldtatt som får samme "hyggelige" behandling.

Huff skremmende tanke! Det var nok jævlig nok for deg, om ikke en stakkars jente skulle bli voldtatt og så bli behandlet på samme hjernedøde måten som du ble... Er vel derfor en del voldtektsofre holder kjeft om det og etterhvert begynner å innbille seg at de selv hadde skylda for det, fordi noen idiotier i helsevesenet nektet å ta dem seriøst...

Skrevet

Huff. :klem: Dette skjedde meg for ti år siden, og det skjedde med en venninne i fjor. Forferdelige og ondskapsfulle mennesker som gjør slikt.

• 5 år senere...
Gjest Gidd...
Skrevet

Jeg opplevde noe av det samme, bare at jeg spøy rosa i tillegg - og hadde verken spist eller drukket noe rosa de siste dagene... Jeg hadde heldigvis også med meg venninner som passet på meg, og fikk ringt ambulanse da de fant meg besvimt på doen i en diger, rosa pytt... Legene og sykepleierne var veldig nedlatende og uforsikrige, og jeg var full av stikk etter blodprøver, men de klarte visst ikke å finne ut hva det var jeg hadde fått i meg... Noen som har hørt om noe stoff som har den effekten?:/

AnonymBruker
Skrevet

Vel, det er ekstremt vanlig at de som kommer til legevakt/sykehus med alkoholoverdose bare har tatt "en øl eller to", mens de gjerne har promille som viser at dette ikke er tilfelle. Er promillen lav må man sjekke om det er andre tilstander som gjør en bevisstløs, f.eks infeksjon, derav blodprøver. I tillegg sjekkes ofte for paracetoverdose, fordi dette er relativt vanlig, spesielt blandt jenter, og trenger rask behandling for å hindre leversvikt.

Det er det langt fra alle stoffer som sirkulerer rundt som kan påvises ved blodprøve. Man gjør heller ikke forsøk på å påvise noe med mindre dette får behandlingsmessig konsekvens. Disse prøvene koster masse penger, og som regel kan folk sove rusen av seg og bli fin igjen etterpå, bortsett fra sjokket over det som har hendt.

Bevisstløse som kommer inn til sykehus sjekkes også med en annen blodprøve for å se om de har pustet godt nok, har normal ph osv, og alle som er snøvlete eller bevisstløse sjekkes blodsukker på (enda et stikk). Ergo blir det litt stikking, men alvorlig talt, det er til dit eget beste!

AnonymBruker
Skrevet

Det skjedde med meg også for et par helger siden. Havnet på legevakta, men husker ingenting av oppholdet. Men nå som vi først er inne på temaet så lurer jeg på om hendelsen vil bli skrevet opp i journalen min som fastlegen har? Dette er ikke noe jeg vil ha på papir når jeg skal søke skole selv om det ikke var min skyld (må legge ved helseattest for å søke stipend osv)

AnonymBruker
Skrevet

Er enig i at du bør anmelde det.

Men for forebyggingen sin del; hold håndflaten over glasset ditt og tommelen over tuten på flaska, hele tiden, ta drikke med deg overalt, på dass om så. Aldri la noen passe på den, samme hvor mye du stoler på dem, de kan glemme seg i fylla og villa. Ta det fra ei som veit hva hun snakker om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...