Gå til innhold

Hva lager dere til lørdagskos?

koldbruna

Anbefalte innlegg

Gjest Étoile

Dette er kjempesnadder:

Stek en pakke kjøttdeig, tilsett en pakke spinat, en boks créme fraiche, salt, pepper og revet muskat. Ha par spiseskjeer av kjøttfyllet i tortillas, rull sammen, legg på stekebrett og strø ost over. Stekes ca 10 - 15 min på 200C til osten har smeltet og det er gyldent i kantene.

Serveres med tomatsalat laget av gode tomater(ex. cherrytomater og plommetomater), vårløk og olje/balsamico dressing med salt, pepper og litt sukker til å runde av tomatsmaken.

Nam nam.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er også forferdelig kjedelige lørdagskvelden; pizza - taco - pizza - taco osv. Jeg har haugevis av kokebøker og sikler over oppskriftene, men familien nekter noe annet enn ovennevnte...... Vi kan forresten også ha reker, krabbe og blåskjell, men det liker ikke ungene så da må jeg finne noe annet til dem.....

Men vi varierer pizzaen, og har en favoritt (etter den tradisjonelle med kjøttdeig, purre, tomatpuré, hvitløk og ost);

Lag vanlig gjærdeig. Smør utover 1 glass Salsasaus Medium og 1/2 glass Salsasaus Hot (de store glassene de har på Rema). Stek kjøttdeigen, krydre med salt, MASSE pepper (alle typer) og mexicansk chilipulver. Klem i en 4-5 fedd hvitløk. Bre kjøttdeigen over sausen. Oppå dette legger du løkringer og jalapeños, så revet ost og tilslutt stikker du nedi nacho-chips jevnt fordelt (skal ikke dekke).

Serveres med mer nacho-chips, rømme, mer salsasaus og guacamole.

Som noen ser er altså dette det hjemmelagede varianten av de forskjellige pizzakjedenes "Taco-pizza" - bare MYE bedre :wink:

Ellers har vi både taco-skjell, tortillas og pita-brød når vi har "Taco", - det blir tre ting på en gang.....

Takk Milla for linken til Nigellas hjemmesider, jeg koser meg med hennes programmer, og den naturlige måten hun lager mat på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...