Gå til innhold

Verken eller hverken


stikkelsbær

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hjelpes, da har jeg skrevet feil i mange år  :sjenert:

Men ikke nå lenger. Og med mindre du har mektige uvenner, kommer neppe noen til å stå frem om 8 år og vifte med en feilstavet mail du sendte i 2003.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men ikke nå lenger. Og med mindre du har mektige uvenner, kommer neppe noen til å stå frem om 8 år og vifte med en feilstavet mail du sendte i 2003.

Jeg blir så glad når du oppmuntrer jeg, Pikken. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så glad når du oppmuntrer jeg, Pikken. ;)

Det var egentlig like mye ment som en trøst til meg selv, jeg er prinispielt skeptisk til å oppmuntre folk i åpent forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hverken blitt tatt inn igjen? Guri, kan de ikke snart bestemme seg? Jeg nektet plent å bytte fra hverken til verken kjempelange (neida, er ikke sta... :sjenert: ), men for et par år siden lot jeg meg til slutt lure. Og da var det antagelig allerede lov å skrive hverken igjen? :frustrert:

(men nå liker jeg verken så godt, at jeg tror jeg har dumpet hverken for alltid...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest 1
Er hverken blitt tatt inn igjen? Guri, kan de ikke snart bestemme seg? Jeg nektet plent å bytte fra hverken til verken kjempelange (neida, er ikke sta... :sjenert: ), men for et par år siden lot jeg meg til slutt lure. Og da var det antagelig allerede lov å skrive hverken igjen? :frustrert:

(men nå liker jeg verken så godt, at jeg tror jeg har dumpet hverken for alltid...)

Samme her. De burde ha bestemt seg en gang for alle, slik at vi slapp å venne oss til en ny og styggere variant. Maken til vingling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

.. og noen av oss har ikke en gang fått med oss at hverken var "forbudt" en stund :sjenert:

- men da er det jo greit at den er kommet tilbake - for jeg kommer aldri til å skrive verken om hverken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, hverken ble tatt inn igjen i 2004 eller 2005.

Det visste ikke jeg. På skolen ble det terpet på verken, ikke hverken om og om igjen. Så nå kan jeg altså bruke begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest 1
Er det da også lov å skrive "hvalp" igjen?

Ifølge ordboken nevnt her, så er ikke hvalp et ord lengre...men en kan velge mellom verken og hverken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid skrevet hverken jeg. Kan ikke huske å ha terpet på verken på skolen heller. Men bra, som mange sier, at det er blitt godtatt igjen, for jeg kommer aldri til å skrive verken.

Verken høres ut som en slags form for øreverk, eller navnet på det ekle som dannes i betente sår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hverken blitt tatt inn igjen? Guri, kan de ikke snart bestemme seg?

Det er over femti år siden h-en ble dumpet, så enten er du gammel med god husk eller som meg: ung/voksen og vranglært. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...