Gå til innhold

Dusjhjørne eller dusjkabinett?


Gjest ice

Anbefalte innlegg

Vi bygger hus og jeg ønsker meg dusjhjørne og ikke dusjkabinett. Synes det er mye finere og stiligere og gjør seg mer på badet.

Men sambo og svigerfar er helt enige om at det skal være dusjkabinett! For svigerfar har hatt dårlig erfaring med dusjhjørne...svigerfar sa til min samboer at "der må du bare overkjøre henne" mens jeg hørte på. :tristbla:

Vet det sikkert er mer "praktisk" og mindre risiko med kabinett, men det lages da så mange dusjhjørneløsninger og, at det kan da ikke være SÅ FORBASKA dårlig og teit??

Liker og ha det litt stilig, ikke bare praktisk jeg da... :sjenert:

Eller??? Hva er fordelene og ulempene??

Vil bare høre andres meninger og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud så tåpelig...

Vi valgte ikke dusjkabinett nettopp fordi rengjøringen av de er et helvete!

Jeg har prøvd og jeg nekter å stå og skrubbe et dusjkabinett igjen :sur:

Mange kan si hva de mener om dusj rett på flisene, men hvis det gjøres skikkelig så skal det faktisk gå bra. Dessuten trenger dere ikke velge så dyre løsninger at dere ikke har råd til å bytte ut badet om 20 år, for da vil dere helt sikkert ha nye fliser, eller kanskje dere ikke bor der en gang.

De som jobber med dette sier jo at det går helt fint! Jeg snakket med mange ang samme problematikken, men det var fagfolkene som overtalte meg til å slappe av og velge vanlig dusjløsning.

Pass på at det blir gjort riktig, at dere har varmekabler og god lufting på badet så går det så fint så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dusjhjørne vi og! Strålende fornøyd med det! Tror det ble lagt dobbel membran eller noe der hvor dusjen er, som en ekstra sikkerhet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svigerfar sa til min samboer at "der må du bare overkjøre henne" mens jeg hørte på.  :tristbla:

Har ingen tips, men ville bare si at jeg synes kommentaren hans var sårende og respektløs. :klem:

Endret av Succubus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:frustrert: Toskete kommentar å komme med foran deg!!! :frustrert:

Men det skal sies at når vi var på boligjakt og snakket med takstmenn roste de dusjkabinett opp i skyene. Det var særdeles mange dårlige erfaringer med dusjhjørner rundt omkring.

Rent estetisk er et dusjhjørne mye flottere og antakeligvis går det riktig så bra og! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville valgt dusjhjørne, men det er egentlig aller mest pga størrelsen. Jeg synes de fleste dusjkabinett er for trange. Når det er sagt skjønner jeg godt at dusjkabinett er veldig praktisk, den kan enkelt byttes om noe går galt. Har du laget et dårlig dusjhjørne har du i grunnen et stort problem.

Ellers må jeg si at jeg hadde tent på alle plugger hvis min svigerfar hadde kommet med en slik kommentar. Det er nesten så jeg hadde insistert på dusjhjørne bare for å vise svigerfar at jeg ikke lar meg overkjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt dusjhjørne og nå pusser vi opp badet og jeg har valgt å dusjkabinett denne gangen.

Etter 10 år var det ikke fint inne i dusjen og jeg har vasket og skrubbet etter alle kunstens regler, vi har varmekabler, men med 4 stk som dusjer daglig, var det alltid litt fukt der inne.

Nå har vi kjøpt et helt tett dusjkabinett denne gangen med tak og ventilasjon, så det skal bli spennende å se.

Det er nå ikke alle dusjkabinett som er kjedelige det finnes jo mange flotte av de også, spørs bare hvor man leter og selvsagt hvor mye man vil betale.

Svigerfaren din bør holde seg for god til slike kommentarer for dette er et valg du og din samboer skal ta, han kan komme med velmente råd, men skal ikke bestemme hvordan dere skal ha det eller hva som er best for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for kabinett, jeg også. Jeg har bodd i to hus med dusjhjørne, og begge steder har det blitt skader på vegger/gulv. Det ene stedet måtte det omfattende renovering til, fordi den forknytte fyren som leide kjellerleiligheten ikke torde å si fra om at det kom vann ned til ham når vi dusjet :sur:

Men skjønner godt at du ikke satte pris på kommentaren fra svigerfar, og noe sånt ville sannsynligvis fått meg til å stå enda mer på mitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå må man også se alderen på badene til de som har dårlige erfaringer i sammenheng med de vi lager i dag.Gamle bad har som regel ikke en god membran og ei heller en vanntett løsning i utgangspunktet.

Jeg tror det er en grunn til at borettslag tillater dusjing rett på gulvet dersom det gjøres riktig.

Og du kan jo si at hvis det skal bli plass til dere begge to i dusjen går det ikke med dusjkabinett, der er det heller ingen stødige vegger som holder dere på plass :humpe:

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå må man også se alderen på badene til de som har dårlige erfaringer i sammenheng med de vi lager i dag.Gamle bad har som regel ikke en god membran og ei heller en vanntett løsning i utgangspunktet.

Jeg tror det er en grunn til at borettslag tillater dusjing rett på gulvet dersom det gjøres riktig.

Og du kan jo si at hvis det skal bli plass til dere begge to i dusjen går det ikke med dusjkabinett, der er det heller ingen stødige vegger som holder dere på plass :humpe:

:sjarmor:

Alderen på badet betyr selvsagt en del. For våres del rev vi badet for 10 år siden og bygget det opp på nytt etter forskriftene. Når det er sagt, det nå ingen skader/lekkasjer i vegger/gulv etter 10 år. Hos oss var det bare ikke fint lenger og fukten satt for lenge i rommet for gulvet var mer eller mindre alltid fuktig når så mange dusjer på en gang. Om det er lettere å holde et dusjhjørne rent eller kar, vet jeg ikke enda, det gjenstår og ser når alt er på plass. Fortiden er jeg uten dusj og det er iallfall ikke noe særlig. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå må man også se alderen på badene til de som har dårlige erfaringer i sammenheng med de vi lager i dag.Gamle bad har som regel ikke en god membran og ei heller en vanntett løsning i utgangspunktet.

Jeg tror det er en grunn til at borettslag tillater dusjing rett på gulvet dersom det gjøres riktig.

Og du kan jo si at hvis det skal bli plass til dere begge to i dusjen går det ikke med dusjkabinett, der er det heller ingen stødige vegger som holder dere på plass :humpe:

:sjarmor:

Visstnok er det ikke voldsomt bedre i dag.

Når søstra mi totalrenoverte huset dems så ble hun fortsatt anbefalt kabinett faktisk, og det var i slutten av -05.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg syntes dusjhjørne er penere og ikke minst enklere å rengjøre, jeg har bodd med begge deler, og er ikke i tvil.

Vi skal pusse opp badet o vårt nye hus nå, og så lenge dere sørger for at gulv, membran, fliser og hele sulamitten blir sjort skikkelig ordentlig, så burde det holde.

For meg er det viktig at det ser bra ut, i tillegg til at det er praktisk, så kabinett er noe jeg ville ha puttet inn hvis jeg ikke skulle tatt badet fra bunnen av, men jeg ser ingen grunn til å lage et nytt bad, og ikke lage det du syntes er finest.

Her får du holde på dine meninger, og smil godt til svigers etter at han kommenterer hvor fint badet ble med hjørnet i stede for kabinett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for masse svar og støtte :)

Synes ikke det var så hyggelig kommentar svigerfar kom med, men jeg er av typen som heller blir helt stille enn å si noe i sånne situasjoner! Så her sitter jeg....men jeg skal ikke gi meg. Vet og si ifra når svigerfar ikke er tilstede ;) da sier jeg det jeg mener til min samboer!!!!

Men ja, jeg VIL har dusjhjørne, og får som noen her sier, IHVERTFALL ikke lyst til å gi meg på det når det kommer sånne kommentarer! :frustrert: Veldig greit at han har ideer og forslag og sånn, for som regel har han mye lurt og si, det er ikke det!

Men jeg skal nå stå på mitt til the bitter end ja! Skal da bo der jeg og!!

Og sambo har også sagt han synes dusjhjørne er finest, men han skal samtidig være så praktisk og tenke lurt, og helst skal ting vare i 100år, og da helst uten vedlikehold. :sjenert: Derfor vil han på en måte ha dusjkabinett.

Jeg derimot, mener at det må gå an og lage godt nok grunnlag så det ikke blir noe problem med å dusje rett på flisene. Selvfølgelig kan man være uheldig, men jeg liker og være evig optimist jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drit i den gamle gubben

jeg ville valgt å lage en vegg av glassbyggerstein, det driver jeg og overtaler gubben til................................

kabinett er skikkelig fælt, syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har hatt dusjhjørne i 10 år og er kjempefornøyd. Synes det er deilig med god plass og det er lett å holde rent i forhold til et dusjkabinett. Men det er selvfølgelig viktig med skikkelig grunnarbeid. Sett opp en skriftlig avtale med samboer dersom det blir kabinett; da får han ta all rengjøring av dette.... :ler: ...tenker nok du får hjørne likevel, da... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drit i den gamle gubben

jeg ville valgt å lage en vegg av glassbyggerstein, det driver jeg og overtaler gubben til................................

kabinett er skikkelig fælt, syns jeg.

ENIG!!!

Prøver å bearbeide han med glassbyggerstein jeg og, det er sååå fint!!!!!

Vi har hatt dusjhjørne i 10 år og er kjempefornøyd. Synes det er deilig med god plass og det er lett å holde rent i forhold til et dusjkabinett. Men det er selvfølgelig viktig med skikkelig grunnarbeid. Sett opp en skriftlig avtale med samboer dersom det blir kabinett; da får han ta all rengjøring av dette.... :ler: ...tenker nok du får hjørne likevel, da... ;)

:klappe: det skal jeg foreslå!!!

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikkordet her er grunnarbeidet som blir gjort. Jeg hadde uten tvil gått for dobbel membran. Jeg har dusjvegg på den ene badet mitt, masse plass og veldig koselig når man er to ;)

Den svigerfar komm. var tåpelig. Det er i utgangspunktet ingenting i veien med å dusje rett på flisene så lenge badet blir bygget av fagfolk og etter våtromsnormen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikkordet her er grunnarbeidet som blir gjort. Jeg hadde uten tvil gått for dobbel membran. Jeg har dusjvegg på den ene badet mitt, masse plass og veldig koselig når man er to ;)

Den svigerfar komm. var tåpelig. Det er i utgangspunktet ingenting i veien med å dusje rett på flisene så lenge badet blir bygget av fagfolk og etter våtromsnormen.

Det er det jeg mener og, at grunnarbeidet avgjør. Grunnen til at de er skeptiske er at de har vært uheldige........svigerfar har visst tatt opp flisene i dusjen dems to ganger på 25år eller noe...:sjenert: Så skjønner jo skeptisen, men det går jo bra hos de aller fleste (tror jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...