Gjest Bodillen Skrevet 19. januar 2007 #1 Del Skrevet 19. januar 2007 Inspirert av Majorstuen/Majorstua-tråden; Jeg kjenner ei som faktisk sier hun bor på Bekkestuen. Men på skiltet på vei dit står det jo Bekkestua, for svingende!! Greit å være fin på det, altså, men det får da være måte på... Hva sier dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 19. januar 2007 #2 Del Skrevet 19. januar 2007 Jeg har bodd på Bekkestua og jeg har aldri hørt noen si Bekkestuen før! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bodillen Skrevet 19. januar 2007 #3 Del Skrevet 19. januar 2007 Ikke jeg heller - bare denne ene. Høres skikkelig teit ut, ikke sant??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 19. januar 2007 #4 Del Skrevet 19. januar 2007 Jeg kjenner også en middelaldrende+ kvinne som insisterer på at det heter Bekkestuen (og at huset hennes, som er betydelig mindre enn vårt, kalles Villa). Mulig vi kjenner samme dame Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tekla Skrevet 19. januar 2007 #5 Del Skrevet 19. januar 2007 Jeg sier nok Bekkestua ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bodillen Skrevet 19. januar 2007 #6 Del Skrevet 19. januar 2007 Jeg er heeeelt sikker på at det finnes flere av det kaliberet både på Bekkestuen, Majorstuen og Jeløen (eller Jæløya som jeg kaller det) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 19. januar 2007 #7 Del Skrevet 19. januar 2007 Godt at Kristiansands egen firedelsfestival ikke finner sted på Odderøen. Eller at den nye festivalen til Toffen finner sted på Tromøen utenfor Arendal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sin Skrevet 19. januar 2007 #8 Del Skrevet 19. januar 2007 Jeg er heeeelt sikker på at det finnes flere av det kaliberet både på Bekkestuen, Majorstuen og Jeløen (eller Jæløya som jeg kaller det) ← Og på Røen, en jeg kjenner er nemlig derfra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amadea Skrevet 19. januar 2007 #9 Del Skrevet 19. januar 2007 Sök på Google: Bekkestuen - 305 treff Bekkestua - 426.000 treff Du vant! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 19. januar 2007 #10 Del Skrevet 19. januar 2007 Og på Røen, en jeg kjenner er nemlig derfra. ← På Toten heter det Raua, omtrent som Raufoss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bodillen Skrevet 19. januar 2007 #11 Del Skrevet 19. januar 2007 Sök på Google: Bekkestuen - 305 treff Bekkestua - 426.000 treff Du vant! ← Jeg elsker å vinne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane Skrevet 20. januar 2007 #12 Del Skrevet 20. januar 2007 Bekkestua, faktisk. Bekkestuen blir litt i "meste laget". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 20. januar 2007 #13 Del Skrevet 20. januar 2007 Bekkestua! Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest 1 Skrevet 20. januar 2007 #14 Del Skrevet 20. januar 2007 (endret) Jeg synes ikke det handler om å være "fin på det". Selv mener jeg det er mer naturlig å si Bekkestuen, Majorstuen og Grûnerløkken, fordi a-endelser er vulgært, ja litt "Pelle og Proffen-aktig - på plata-språk". Selv om det står a-endelse på skiltene betyr jo ikke det at det er korrekt, det betyr bare at Veivesenet og kommunen har dårlig fornemmelse for språk. Det er i det hele tatt mange uheldige, klønete og høyst uelegante stedsnavn i Norge... Endret 20. januar 2007 av Gjest 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane Skrevet 20. januar 2007 #15 Del Skrevet 20. januar 2007 Selv mener jeg det er mer naturlig å si Bekkestuen, Majorstuen og Grûnerløkken, fordi a-endelser er vulgært, ja litt "Pelle og Proffen-aktig - på plata-språk". ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 20. januar 2007 #16 Del Skrevet 20. januar 2007 Jeg synes ikke det handler om å være "fin på det". Selv mener jeg det er mer naturlig å si Bekkestuen, Majorstuen og Grûnerløkken, fordi a-endelser er vulgært, ja litt "Pelle og Proffen-aktig - på plata-språk". Selv om det står a-endelse på skiltene betyr jo ikke det at det er korrekt, det betyr bare at Veivesenet og kommunen har dårlig fornemmelse for språk. Det er i det hele tatt mange uheldige, klønete og høyst uelegante stedsnavn i Norge... ← Kanskje vi like gjerne kan fjerne alle hunkjønnsord? Fysj og pføy, vekk med seg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk Åberg Skrevet 20. januar 2007 #17 Del Skrevet 20. januar 2007 Jeg synes ikke det handler om å være "fin på det". Selv mener jeg det er mer naturlig å si Bekkestuen, Majorstuen og Grûnerløkken, fordi a-endelser er vulgært, ja litt "Pelle og Proffen-aktig - på plata-språk". Selv om det står a-endelse på skiltene betyr jo ikke det at det er korrekt, det betyr bare at Veivesenet og kommunen har dårlig fornemmelse for språk. Det er i det hele tatt mange uheldige, klønete og høyst uelegante stedsnavn i Norge... ← Du har hørt om hunnkjønn, ja? Har ikke sansen for forfining av språket. Noen hunnkjønnsord må man ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 20. januar 2007 #18 Del Skrevet 20. januar 2007 Du har hørt om hunnkjønn, ja? Har ikke sansen for forfining av språket. Noen hunnkjønnsord må man ha. ← Det må ha vært vondt for Gjest 1 å skrive "på plata" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest 1 Skrevet 20. januar 2007 #19 Del Skrevet 20. januar 2007 Det må ha vært vondt for Gjest 1 å skrive "på plata" ← Ja, det var faktisk en anelse smertefullt men jeg tenkte på den gode sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 20. januar 2007 #20 Del Skrevet 20. januar 2007 Ja, det var faktisk en anelse smertefullt men jeg tenkte på den gode sak. ← Jeg liker deg. Eller som jeg ville sagt: Jæ diggeræ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå