Gå til innhold

Hva med Bekkestuen....?

Gjest Kashmir

Anbefalte innlegg

Gjest Bodillen

Inspirert av Majorstuen/Majorstua-tråden;

Jeg kjenner ei som faktisk sier hun bor på Bekkestuen. Men på skiltet på vei dit står det jo Bekkestua, for svingende!! Greit å være fin på det, altså, men det får da være måte på...

Hva sier dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner også en middelaldrende+ kvinne som insisterer på at det heter Bekkestuen (og at huset hennes, som er betydelig mindre enn vårt, kalles Villa). Mulig vi kjenner samme dame

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen

Jeg er heeeelt sikker på at det finnes flere av det kaliberet både på Bekkestuen, Majorstuen og Jeløen (eller Jæløya som jeg kaller det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt at Kristiansands egen firedelsfestival ikke finner sted på Odderøen. Eller at den nye festivalen til Toffen finner sted på Tromøen utenfor Arendal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heeeelt sikker på at det finnes flere av det kaliberet både på Bekkestuen, Majorstuen og Jeløen (eller Jæløya som jeg kaller det)

Og på Røen, en jeg kjenner er nemlig derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest 1

Jeg synes ikke det handler om å være "fin på det".

Selv mener jeg det er mer naturlig å si Bekkestuen, Majorstuen og Grûnerløkken, fordi a-endelser er vulgært, ja litt "Pelle og Proffen-aktig - på plata-språk".

Selv om det står a-endelse på skiltene betyr jo ikke det at det er korrekt, det betyr bare at Veivesenet og kommunen har dårlig fornemmelse for språk.

Det er i det hele tatt mange uheldige, klønete og høyst uelegante stedsnavn i Norge...

Endret av Gjest 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv mener jeg det er mer naturlig å si Bekkestuen, Majorstuen og Grûnerløkken, fordi a-endelser er vulgært, ja litt "Pelle og Proffen-aktig - på plata-språk".

:klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det står a-endelse på skiltene betyr jo ikke det at det er korrekt, det betyr bare at Veivesenet og kommunen har dårlig fornemmelse for språk.

Det er i det hele tatt mange uheldige, klønete og høyst uelegante stedsnavn i Norge...

Kanskje vi like gjerne kan fjerne alle hunkjønnsord? Fysj og pføy, vekk med seg!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Frk Åberg

Du har hørt om hunnkjønn, ja? :forvirret:

Har ikke sansen for forfining av språket. Noen hunnkjønnsord må man ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har hørt om hunnkjønn, ja? :forvirret:

Har ikke sansen for forfining av språket. Noen hunnkjønnsord må man ha.

Det må ha vært vondt for Gjest 1 å skrive "på plata" :ler:

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest 1
Det må ha vært vondt for Gjest 1 å skrive "på plata"  :ler:

Ja, det var faktisk en anelse smertefullt men jeg tenkte på den gode sak. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var faktisk en anelse smertefullt men jeg tenkte på den gode sak.  :)

:erter: Jeg liker deg. Eller som jeg ville sagt: Jæ diggeræ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...