Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har problemer med å jobbe da jeg er hyperallergisk mot veldig mye. Jeg blir syk av mennesker med som har pelsdyr, parfyme på seg og lignende. Ellers allergisk mot støv og det meste man kan bli allergisk mot.

Jeg har og ME, som gjør at jeg ikke kan ha en fysisk krevende jobb.

Så da er det veldig få jobber igjen jeg kan ta, antageligvis blir jeg og 50% ufør etterhvert.

Jeg går på yrkesretta attføring for og finne ut hvilke jobber jeg kan ta og hvor mange prosent jeg klarer og jobbe.

Men tenkte kanskje det og starte en enkel nettbutikk kunne være tingen. Da får jeg jo jobbe fra mitt eget hjem hvor jeg ikke blir syk. Det er ikke en fulltids jobb. Man kan jobbe fleksibelt. Skulle jeg bli veldig dårlig i en periode vil jeg ha mannen som kan hjelpe meg.

Men er det noe særlig penger og tjene på det. Jeg trenger ikke og bli rik av det, men må jo ha litt i inntekt av det.

Noen som har erfaring med noe lignende?

Og noen steder man kan få hjelp fra til og starte noe sånnt?

Og hvor finner man forhandlere og lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo helt avhengig av hva du har tenkt til å selge da! Noen ting er jo greit å selge, andre ting ikke. Så er det jo markedsføring av evnt. nettsted osv. Det kan jo ikke bare være greit å selge hva som helst? :klø:

Skrevet

Er ikke helt sikker på hva jeg har tenkt til og selge.

Tenkte mest på babyklær og utstyr. Men ser jo at det finnes temmelig mange sånne butikker.

Så jeg vet ikke helt.

Skrevet (endret)
Er ikke helt sikker på hva jeg har tenkt til og selge.

Tenkte mest på babyklær og utstyr. Men ser jo at det finnes temmelig mange sånne butikker.

Så jeg vet ikke helt.

Jeg har drevet en nettbutikk hjemmefra. Solgte diverse klær og vesker. Det første du ,må gjøre er å finne en produsent, så starte et firma og begynne å importere. Selvsagt også lage nettbutikken og tenke over hvordan du vill markedsføre deg.

Men ikke tro at dette er "lett" jobbing hvor du kan være syk en dag. Hvis det tar seg opp pg blir en god nettbutikk så jobber du døgnet rundt. Du må bestille varer, sende varer , fakturere, kategorisere, oppdatere etc. Og for å ikke snakke om regnskapsbiten.

Snakk med Nav om ideen din, de kan sikkert hjelpe deg med å lage en foretningsplan.

Endret av Miracl3
Skrevet

Tusen takk for svar!!!

Blir det virkelig så mye jobbing hvis man har en liten butikk.

Må prate med aetat ja og må først bli ferdig med attføringen min, så regner med at dette er noe som først blir gjort om en 2 års tid eller noe sånnt.

Prøver bare desperat og finne noen jobber jeg kan ta, for aetat vil helst ha meg 100% ufør og det vil ikke jeg.

Skrevet
Tusen takk for svar!!!

Blir det virkelig så mye jobbing hvis man har en liten butikk.

Må prate med aetat ja og må først bli ferdig med attføringen min, så regner med at dette er noe som først blir gjort om en 2 års tid eller noe sånnt.

Prøver bare desperat og finne noen jobber jeg kan ta, for aetat vil helst ha meg 100% ufør og det vil ikke jeg.

Hei

Min butikk ble hvertfall mye større enn jeg hadde tenkt, skulle ha det som deltidsjobb ved siden av skolen. Men det endte med at både jeg og mannen min jobbet rundt 4-5 timer med den hver, og det var utrolig slitsomt sammen med alt annet, Og når regnskapet skulle føres og ordnes så tok det mye av helgen også.

Skrevet

Og hva er egentlig ME?

Håper virkelig du finner noe du kan drive med. Hva gjør du på attføring? Skole eller jobb?

:klem:

Skrevet

Takk for svar!!

ME er kronisk utmattelsessyndrom.

Nå er jeg sykemeldt da jeg har et tøft svangerskap.

Skal ut i jobb til sommeren, men vet ikke hva slags jobb.

Prøvde skole i fjor, men måtte slutte da det var så mange i klassen som hadde pelsdyr, så jeg ble syk av de.

Mannen min er økonom da, så han vil nok ta regnskap for meg.

Men jeg er jo litt avhengig av at det ikke blir mer enn en deltids jobb, noe mer orker jeg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...