Gå til innhold

Føler dere sympati

Fremhevede innlegg

Gjest Karimor
Skrevet

Er det noe galt med meg?

Jeg studerer internasjonale studier som student. Når jeg leser om at kvinner fra fattige land i øst-Europa og verden ellers blir offer for trafficking, så går det skikkelig inn på meg. Jeg klarer bare ikke å forstå at det finnes menn der ute som er villig til å utnytte disse jentene. Kanskje det kommer av at jeg er altfor naiv, og at jeg lever i en verden der alt svever på rosa skyer,der jeg tror at verden er perfekt. Likevel så setter det sine spor. Når jeg leser om det, så kjenner jeg at min evne til å ” hate” blir fremtredende. Jeg merker at når jeg ser for meg at mange kvinner må lide i gjennom trafficking, så kjenner jeg hat. Jeg kjenner hat mot menn. Jeg kjenner at jeg kan hate personer jeg aldri har møtt, jeg kjenner at jeg kan hate personer som aldri har gjort MEG personlig noe vondt! Hvorfor kjenner jeg da hat?? Jeg burde jo leve videre i en fiskjon om at jeg alltid vil ha det bra, fordi jeg bor i Norge.

Det går skikkelig inn på meg. Det er nett som det er noen av mine nærmeste som hadde sagt til meg at de hadde blitt utsatt for slike overgrep, og at jeg da hadde begynt å hate de mennene som hadde gjort det mot de jeg kjenner.

Jeg har verdens beste kjæreste, ingen tvil om det. Han behandler meg som en dronning, og er skikkelig god mot meg. Han er drømmemannen. Men samtidig så når jeg i perioder går inn i slik tankemodus, der jeg tenker på jenter som blir utsatt for trafficking, så merker jeg at jeg hater alle menn. Jeg hater ikke min kjæreste, men samtidig er han er mann for meg.

Når det gjelder trafficking så klarer jeg ikke å forstå meg på menn, og i det øyeblikk jeg tenker slik, så klarer jeg heller ikke å se på min kjæreste som objektiv. Han er en mann…og menn klarer jeg ikke å forstå meg på, når det kommer til trafficking.