Meaty Skrevet 18. januar 2007 #1 Del Skrevet 18. januar 2007 Har dere noen svenske favorittord? Her er noen jeg synes er litt morsomme og rare: örngott = putevar hembiträde = hushjelp spö = (fiske)stang gurka = agurk, de har liksom tatt a'en og flyttet den til slutt Ellers så liker jeg "just det" og "hej då", de har liksom så fin flyt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boyah Skrevet 19. januar 2007 #2 Del Skrevet 19. januar 2007 Snåljåp - gjerriknark Spis - ovn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 19. januar 2007 #3 Del Skrevet 19. januar 2007 elak=slem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 19. januar 2007 #4 Del Skrevet 19. januar 2007 pula; rydde,vaske, ordne (og flere andre betydninger) Jag ska pula lite hemma i dag... Ble litt satt utt første gang jeg hørte det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navnløs Skrevet 19. januar 2007 #5 Del Skrevet 19. januar 2007 Jeg mener nå at Porr er et ekstremt festlig ord. Selv om man ikke akkurat må tyde det, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofia Skrevet 19. januar 2007 #6 Del Skrevet 19. januar 2007 Trottoir, utt. tråttoar= fortau, etter fransk Kudde=hodepute fjærild=sommerfugl lille gumman= noe min svenske kjæreste kalte meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest beekeeper Skrevet 19. januar 2007 #7 Del Skrevet 19. januar 2007 møss=mus Jeg liker svensk såå godt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Navnløs Skrevet 19. januar 2007 #8 Del Skrevet 19. januar 2007 møss=mus Jeg liker svensk såå godt.. ← Jeg slutta å si "der nede" da jeg oppdaget møss. Mye bedre ord, da! Jeg er øm i møssen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amanlis Skrevet 19. januar 2007 #9 Del Skrevet 19. januar 2007 Mener å huske at å ta en bajs betyr å ta en øl. Men på norsk kan det fort misforstås.... "å ta en bæsj" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 19. januar 2007 #10 Del Skrevet 19. januar 2007 Neida. Bajs er bæsj, men bæsj er øl. Det skrives nok ikke bæsj, men det uttales som vår bæsj. Ellers liker jeg fåtølj (evt fotølj?) som er lenestol og at pupp er tutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amanlis Skrevet 19. januar 2007 #11 Del Skrevet 19. januar 2007 (endret) Neida. Bajs er bæsj, men bæsj er øl. Det skrives nok ikke bæsj, men det uttales som vår bæsj. ← Det var sånn det var ja. Takk. Endret 19. januar 2007 av Værjenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 19. januar 2007 #12 Del Skrevet 19. januar 2007 (endret) Drapperi = forheng tja= hei skottkärre = trillebår igelkott = pinnsvin mask = makk tidning = avis tomten= nissen klubbe = kjærlighet på pinne hoj = sykkel Endret 19. januar 2007 av Madam Felle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest beekeeper Skrevet 19. januar 2007 #13 Del Skrevet 19. januar 2007 klubbe = kjærlighet på pinne ← Ja den er morsom!! Ser alltid for meg en stor klubbe med kjærlighet på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 19. januar 2007 #14 Del Skrevet 19. januar 2007 Ja den er morsom!! Ser alltid for meg en stor klubbe med kjærlighet på! ← Ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amanlis Skrevet 19. januar 2007 #15 Del Skrevet 19. januar 2007 De har et snodig ord for lenestol, men jeg kommer ikke på hva det er. Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 19. januar 2007 #16 Del Skrevet 19. januar 2007 Ja den er morsom!! Ser alltid for meg en stor klubbe med kjærlighet på! ← Klubbe er faktisk et ord som brukes på nordvestlandet for kjærlighet på pinne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 19. januar 2007 #17 Del Skrevet 19. januar 2007 farbror. kalsonger. hyffsat. De har mange morsomme ord! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 19. januar 2007 Forfatter #18 Del Skrevet 19. januar 2007 Da jeg var tenåring var det veldig moro å kalle broren min for knäppskalle Det er jo en klassiker. Lurer på hvorfor svenskene kaller karamell for kola? Det synes jeg er snålt. Så da kan man altså kjøpe en kolaklubba. Ellers så pleide jeg å se på en serie som het Ronny och Ragge, de snakket mye om "pöka" og lenge trodde jeg det betydde å spy. Men det gjør det altså ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nellika Skrevet 19. januar 2007 #19 Del Skrevet 19. januar 2007 pula; rydde,vaske, ordne (og flere andre betydninger) Jag ska pula lite hemma i dag... Ble litt satt utt første gang jeg hørte det. ← Aldri hørt om før. Men derimot "å pysla" er mye brukt om de samme tingene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 19. januar 2007 Forfatter #20 Del Skrevet 19. januar 2007 Aldri hørt om før. Men derimot "å pysla" er mye brukt om de samme tingene. ← Jeg har også hørt dette "pula lite", jeg tror det er vanlig å si det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå