Gå til innhold

Blir så urolig...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg føler meg så merkelig for tiden og i dag ble jeg virkelig bekymret.

Har i noen dager hatt en rar smak i munnen og en rar lukt i nesa som jeg ikke helt skjønner hva er for noe...så jeg tenkte jeg skulle snakke med en lege, men jeg tok det helt rolig...til i dag da jeg plutselig merket at det kom VELDIG mye utflod...samtidig som det var litt blod i det. Jeg går på pillen, men har slurvet litt for noen uker siden fordi jeg fant ikke brettet. Men det at jeg plutselig blør mens jeg tar pillene syns jeg at er veldig rart.

Ikke nok med det så er jeg utrolig trøtt. Jeg har lite jern, men det har jeg hatt lenge og de siste dagene har det vært vanskelig å stå opp og jeg vil sove hele tiden... jeg har også ømme bryster og til tider verking nederst til venstre i magen.

Er redd det kan være noe alvorlig med meg! :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som en fin stabel graviditetssyptomer det der...

Skrevet
Høres ut som en fin stabel graviditetssyptomer det der...

Jeg har tenkt tanken, men jeg går jo på pillen...

Skrevet

Som er ca 92 % sikker ved "normal" bruk.

Hadde nok tatt en test så fort som mulig, iverfall om du fortsatt går på de.

Skrevet
Jeg har tenkt tanken, men jeg går jo på pillen...

Som du selv sier at du har slurvet med...

Skrevet
Som du selv sier at du har slurvet med...

Men nå er jeg i et avstandsforhold da og det er litt over en uke siden jeg kom hjem derfra. Kjenner vel ikke symptom såpass fort vel?

Jeg blir veldig sjokkert om jeg er gravid nå.

Skrevet

Ikke unormalt å kjenne slike symtomer 2-3 uker etter befruktning.

Skrevet
Ikke unormalt å kjenne slike symtomer 2-3 uker etter befruktning.

Jeg var hos kjæresten min fra 31.desember til 10.januar...nå blir jeg redd...

Skrevet

Men om det er en mulighet for at jeg er gravid så må jeg jo slutte på pillen nå. Kommer jeg likevel til å blø da? Jeg har aldri gått på pillen før så det er mulig dette er et teit spørsmål.

Skrevet

Ja, du kommer sannsynligvis til å blø videre. Muligens noe sterkere, eller kanskje mindre. Men at det stopper helt å blø i løpet av natten er lite sannsynlig. Det som allerede har "løsnet" (blodrester pga slimhinnebløsning, ikke nødvendigvis et foster) må jo ut :)

Skrevet
Ja, du kommer sannsynligvis til å blø videre. Muligens noe sterkere, eller kanskje mindre. Men at det stopper helt å blø i løpet av natten er lite sannsynlig. Det som allerede har "løsnet" (blodrester pga slimhinnebløsning, ikke nødvendigvis et foster) må jo ut :)

Takk for fint svar!

Skrevet

Sjekk om du er gravid og vær obs på ensidige smerter i magen, det kan være tegn på svangerskap utenfor livmoren.

Skrevet
Sjekk om du er gravid og vær obs på ensidige smerter i magen, det kan være tegn på svangerskap utenfor livmoren.

Var hos legen i dag og testen var negativ. Jeg er redd for at det var for tidlig til at det kunne slå ut på testen, men han trodde ikke jeg var gravid.

Tok et par prøver så nå får vi se om det feiler meg noe eller om jeg bare er en sjarmerende hypokonder. :)

Skrevet

Har du blitt gravid den 10 januar så har du rett i at det er ALT for tidlig ;) Blodprøver kan slå ut, men da hadde du vel ikke fått svar på dagen? :klø:

Sannsynligvis har du hatt flaks, men alikevel, jeg hadde nok oppført meg som gravid i alle tilfeller (ingen alkohol, ingen medisiner uten at det var tvingende nødvendig osv) i en 2 ukers tid til. Bedre å være litt for forsiktig enn å risikere å bekymre seg i 9 måneder ;)

Skrevet
Har du blitt gravid den 10 januar så har du rett i at det er ALT for tidlig ;) Blodprøver kan slå ut, men da hadde du vel ikke fått svar på dagen? :klø:

Sannsynligvis har du hatt flaks, men alikevel, jeg hadde nok oppført meg som gravid i alle tilfeller (ingen alkohol, ingen medisiner uten at det var tvingende nødvendig osv) i en 2 ukers tid til. Bedre å være litt for forsiktig enn å risikere å bekymre seg i 9 måneder ;)

Tok bare urinprøve, men det virker ikke som legen min trodde det var noen sannsynlighet...jeg tror kanskje jeg bare skal slappe av, for det virker ikke som det er grunn til bekymring i følge legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...