Gå til innhold

dagmamma??


cloudy

Anbefalte innlegg

jeg har en datter på 11mnd. og nå har jeg akkurat begynnt å studere.

det jeg lurer på er hvordan finne en skikkelig dagmamma til den lille??

jeg har selvfølgelig fått servert diverse skrekkhistorier angående dette, og er nå veldig nervøs for hvordan jeg skal gå frem for å finne den rette...

jeg bor i bergen, så det er sagt! finnes det ingen jeg kan kontakte i forbindelse med dette? noen som vil hjelpe???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min yngste sønn gikk til en fantastisk dagmamma i et år før han begynte i barnehagen. Jeg fikk henne anbefalt av en venninne som jeg vet stiller strenge krav til hvem som passer barna. Selv har jeg også anbefalt henne videre, faktisk så har hun aldri hatt behov for avisannonser.

Jeg tror dette er den tryggeste måten og skaffe dagmamma på, og i hverfall den eneste måten som var aktuell for meg.

Forhør deg hos naboer, venner, slektninger - kanskje de vet om noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for hjelp, men jeg må utelukke denne måten siden jeg ike kjenner så mange i bergen. jeg har selvagt snakket med alle de jeg kjenner, men ingen har kjennskap til dagmammaer... mine venninner har ingen barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så lett da nei. "Min" dagmamma passet flere barn. Hjemmet hennes var tilrettelagt for denne jobben, både innvendig og ute i hagen. Hun hadde struktur på dagene - drev som en familiebarnehage med andre ord.

Dersom du kontakter en potensiell dagmamma du finner i avisen eller lignende så dra hjem til henne for en prat. Mitt råd til deg er å undersøke de tingene jeg har nevnt: har hun flere barn der?, har hun struktur på dagene? Lytt til magefølelsen din. Vær skeptisk, be gjerne om å få se attester. Min dagmamma ba om å få attest av meg når vi sluttet. Også et tegn på at hun driver seriøst.

Kanskje de kan gi deg et hint på helsestasjonen?

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...