Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kunne noen av dere som jobber på sykehjem fortalt litt om arbeidsfordeling mellom yrkesgruppene? ( assistent,hjelpepleier/omsorgsarbeider, sykepleier og vernepleier) Hadde i tillegg vært interessant å fått litt generelle opplysninger om antall personal på vakt ifht antall beboere/pasienter. Hvordan er sykehjemmet organisert? Har dere stillingsbeskrivelser?

Hos oss er det "ingen" forskjell på utdannelsen, eneste er til høyere utdannelse til mer oppgaver i tillegg ,på samme vakt. :sur:

Setter pris på innspill fra dere som arbeider på sykehjem. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber ikke lenger på sykehjem nå, men har flere års erfaring fra ulike sykehjem/avdelinger. Der som jeg har jobbet var det avdelinger med 8-10 pasienter og 2-3 pleiere på dagen, 1(+1 felles) på kvelden og 1(+1 felles) om natten.

Pleieassistenter som hadde lang erfaring kunne jo klare masse og ville jo i mange tilfeller jobber som en hjelepleier. Alle(uansett stilling) var med i stell, rapporter, legevisitt, matlaging osv. mens den største forskjellen var hva sykepleierne gjorde med medisiner og "papirarbeid" for å si det slik. Ellers var arbeidsfordelingen nokså lik, men det er jo helt naturlig at alle ikke gjør det samme- det er jo en grunn til at noen er hjelpleiere og noen er sykepleiere.

Nokså nye pleieassistenter gjorde litt lettere oppgaver som enkle stell, var på kjøkkenet, ordnet på rom/senger og hjalp til der det trengtes mer assistanse.

På alle de sykehjemsavdelingen jeg har jobbet har det vært godt miljø og alle, uansett yrkesgrupper, har hjulpet hverandre. :) Nå jobber jeg på sykehus og merker en del mer forskjell på arbeidsfordelingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...