Bettina25 Skrevet 18. januar 2007 #1 Skrevet 18. januar 2007 Kunne noen av dere som jobber på sykehjem fortalt litt om arbeidsfordeling mellom yrkesgruppene? ( assistent,hjelpepleier/omsorgsarbeider, sykepleier og vernepleier) Hadde i tillegg vært interessant å fått litt generelle opplysninger om antall personal på vakt ifht antall beboere/pasienter. Hvordan er sykehjemmet organisert? Har dere stillingsbeskrivelser? Hos oss er det "ingen" forskjell på utdannelsen, eneste er til høyere utdannelse til mer oppgaver i tillegg ,på samme vakt. Setter pris på innspill fra dere som arbeider på sykehjem.
~Mrs.Valentine~ Skrevet 19. januar 2007 #2 Skrevet 19. januar 2007 Jeg jobber ikke lenger på sykehjem nå, men har flere års erfaring fra ulike sykehjem/avdelinger. Der som jeg har jobbet var det avdelinger med 8-10 pasienter og 2-3 pleiere på dagen, 1(+1 felles) på kvelden og 1(+1 felles) om natten. Pleieassistenter som hadde lang erfaring kunne jo klare masse og ville jo i mange tilfeller jobber som en hjelepleier. Alle(uansett stilling) var med i stell, rapporter, legevisitt, matlaging osv. mens den største forskjellen var hva sykepleierne gjorde med medisiner og "papirarbeid" for å si det slik. Ellers var arbeidsfordelingen nokså lik, men det er jo helt naturlig at alle ikke gjør det samme- det er jo en grunn til at noen er hjelpleiere og noen er sykepleiere. Nokså nye pleieassistenter gjorde litt lettere oppgaver som enkle stell, var på kjøkkenet, ordnet på rom/senger og hjalp til der det trengtes mer assistanse. På alle de sykehjemsavdelingen jeg har jobbet har det vært godt miljø og alle, uansett yrkesgrupper, har hjulpet hverandre. Nå jobber jeg på sykehus og merker en del mer forskjell på arbeidsfordelingen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå