Gå til innhold

Betale kjole til forlover?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er så irritert over de gamle reglene om at svarte kjoler ikke er bra å ha i bryllup. Hva er egentlig problemet med det? Har ofte hatt svarte kjoler som gjest i bryllup, og jeg har ikke vært den eneste. Men nå som jeg skal være forlover så er jeg litt i tvil. Men kan egentlig ikke se helt problemet med det heller, syns bare det er stilig med svart.. Hva synes dere?

Skrevet (endret)
Er så irritert over de gamle reglene om at svarte kjoler ikke er bra å ha i bryllup. Hva er egentlig problemet med det? Har ofte hatt svarte kjoler som gjest i bryllup, og jeg har ikke vært den eneste. Men nå som jeg skal være forlover så er jeg litt i tvil. Men kan egentlig ikke se helt problemet med det heller, syns bare det er stilig med svart.. Hva synes dere?

Når du skal være forlover synes jeg du skal spørre bruden om det er greit om du harpå deg svart kjole. Hvis det ikke er det får du finne noe annet å ha på deg.

Endret av ayrabeth
Skrevet

Svart er jo nå sett på som noe av det mest elegante man kan ha på seg til fest, det er ikke lenger bare forbundet med sorg og begravelser. Jeg har brukt den lille sorte som gjest i bryllup med sorte spisse sko og sort veske men kjolen jeg hadde var en utpreget selskapskjole, ikke noe man ville brukt i feks. begravelse. Det er der jeg synes forskjellen ligger.

Men når man skal være forlover bør man absolutt forhøre seg med bruden, egentlig synes jeg det er en gylden regel uansett hva man planlegger å ha på seg.

Skrevet

Hun har sagt jeg kan få velge selv hvilken kjole jeg vil ha. Hun har ikke kommet med noen fargevalg eller ønsker. Men det står jo i alle bøker og blader jeg leser at en ikke skal ha på seg svart, rødt eller hvitt. Hvitt sier seg selv, men rødt og svart forstår jeg ikke.

Skrevet
Men når man skal være forlover bør man absolutt forhøre seg med bruden, egentlig synes jeg det er en gylden regel uansett hva man planlegger å ha på seg.

Ja det er jeg også helt enig i!

Skrevet (endret)
Hun har sagt jeg kan få velge selv hvilken kjole jeg vil ha. Hun har ikke kommet med noen fargevalg eller ønsker. Men det står jo i alle bøker og blader jeg leser at en ikke skal ha på seg svart, rødt eller hvitt. Hvitt sier seg selv, men rødt og svart forstår jeg ikke.

Hvitt- man skal ikke bruke denne fargen fordi det er brudens farge

Sort- forbundet med sorg og et bryllup skal jo være en gledens dag (nå som sort har blitt en mer og mer selskapsfarge har mange begynt å se bort i fra denne regelen men slettes ikke alle og noen reagerer fremdeles når man kommer i sort)

Rødt- en typisk oppmerksomhetsfarge se-på-meg, og denne dagen skal alle se på bruden

Endret av Antoinette
Skrevet

forloveren min er enda student men har det greit økonomisk. kjolen har hun kjøpt selv/fått av foreldrene. jeg har ikke sagt hvordan sden skal være men jeg har hatt noen formeninger om hvilke farger den ikke skal ha, skal jo tros alt være på bryllupsbildene våre så synes det var greit at den hadde en grei farge. men hun ringte meg og spurte hva jeg synes og sa det var helt i orden for meg da kjøpte hun kjolen. kjolen har en kongeblå farge, så helt greit, i sommer snakket hun noe om en gul kjole og det hadde jeg nok ikke likt like godt. men jeg har bestilt frisør time til meg og henne med sminke synes det var noe vi skulle gjøre sammen så da synes jeg det er naturlig at jeg betaler for dette. Det blir jo endel ekstra utgifter for henne som forlover så greit at vi betaler endel av det for henne, kjolen kommer hun jo til å bruke mye i ettertid også og den har hun jo fått av foreldrene.

Jeg skal muligens i sommer til ei venninne i sommer selv også og må kjøpe meg en ny kjole har ikke så mange, er det noen regler for fargevalg av kjolen??

søstrene mine skal muligens gå med svarte kjoler i mitt bryllup og det synes egentlig ikke jeg er fint, er ikke svart litt kjedelig i bryllup????

Skrevet

jeg har 2 forlovere som er single med gode jobber begge to. en kjole er noe man alltids får bruk for. de får samtale slik at kjolene matcher hverandre litt og ihverfall ikke kræsjer helt i fargen... men de kan betale det selv...!

Skrevet

Svart kan være riktig så elegant det, men er det sommerbryllyp er det viktig at det er en forholdsvis liten kjole, at ikke lengden er for langt under knærne og at det ikke er lange ermer og for tett i halsen.

Jeg elsker sorte kjoler og en av de jeg har brukt i junibryllup hadde en skikkelig 50 talls snitt med mye vidde i skjørtet som ble holdt oppe med tyll, korsettliv og halterneck topp. Sorte spisse pumps til og sort liten veske. Fikk masse komplimenter og ingen reagerte på at jeg var i sort. Hadde oppsatt hår med en lilje på siden for å myke opp litt, og hvite perler i halsen.

Skrevet
jeg vil at mine 2 forlovere skal ha svarte kjoler med hvite silkebånd rundt livet.

er det frekt av meg og bare spørre pent om de kan ha på seg/kjøpe en svart kjole, så fixer jeg den hvite sløyfa rundt livet?

Jeg syns det er frekt. Jeg ville ikke kjøpt meg en svart kjole, så da måtte bruden pent betalt for den om det var det hun ville at jeg skulle ha på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...