Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2007 #1 Skrevet 18. januar 2007 hei! jeg har flass i hodebunnen og ser at den er litt sprekket. det pleier også å klø. men huden har ikke blitt noe rød. er det bare tørr hodebunn og ossen kan jeg fikse det? eller er det noen slags eksem. har aldri hatt det før i barndommen.det klør veldig når jeg spiser mat. hvis maten er varm eller med krydder.klør også når jeg svetter. var hos legen men han gadd ikke ta en titt på hodebunnen engang. men de som har gjort det sier den er frisk.det er nok ikke eksem-. men tørrheten går ikke vekk..
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2007 #2 Skrevet 18. januar 2007 og forresten jeg pleier å drikke ca 3 liter vann hverdag. jeg verken trener eller noe sånt. men jeg lurer på er det mulig at hodebunnen blir tørr fordi man drikkr for mye vann?
Gjest Maksprell Skrevet 18. januar 2007 #3 Skrevet 18. januar 2007 Tror nok du bare bruker feil shampo.. Ta deg en tur til frisøren. De tar en rask titt på hodebunnen din og kommer til å anbefale en shampo som kan funke..riktignok til litt stivere pris enn det man er vant til kanskje men det hjelper
Kayli Skrevet 18. januar 2007 #4 Skrevet 18. januar 2007 Gå til legen og forlang at han ser på det. Det er faktisk jobben hans å ta deg på alvor. Selv har jeg psoriasis i hodebunnen, noe som, i likhet med mye annet, gir kløe og flass.
Gjest Snøflasset Skrevet 20. januar 2007 #5 Skrevet 20. januar 2007 Jeg sliter med det samme. Har mye flass i hodebunnen...og da mener jeg ENORMT! Dersom jeg bare rister/flagrer med håret, så drysser det... " kjæresten min pleier alltid å kødde med å si " det snør..det snør..." Jeg har prøvd det meste...Har brukt spesial shampo fra apoteket som er bereknet på både flass og tørr hodebunn. I tillegg har jeg hatt slik olje som skal fukte hodebunnen....Men nei...Det funker ikke. I den siste måneden har jeg begynt å vaske håret og hodebunnen i grønnsåpe... Ja du leste riktig: GRønnsåpe.... Og det hjelper faktisk noe, selv om det ikke er borte. Før hadde jeg sår i hodebunnen, men etter at jeg begynte med grønnsåpe, så tror jeg sårene har gått noe bort. Har hatt dette i sikkert 1 år...har ikke tenkt så mye på det, men en av mine søsken som er lege såg på det i julen, men h*n visste ikke helt hva det var. Da var h*n nettopp begynt å skulle spesialisere seg innenfor hud. Og nå sa mamma til meg at mitt søsken mente at jeg kanskje kunne ha psoriasis, og at jeg burde oppsøke en hudlege for å få skjekket det...Så jeg tror nok at du bør gå til en lege med deg. Dersom legen du var til ikke vil se på det, så kom tilbake og si at du er sterkt plaget med det! Og spør hva han vil gjøre med det? Gidder han ikke hjelpe deg, så oppsøk en annen lege! Det er vel ikke umulig at jeg kan ha psoriasis, siden jeg har eksem....JEG HÅPER BARE IKKE JEG har psoriasis!! Jeg har eksem på hendene, og det er plagsomt nok det, om jeg ikke skal få enda mer....SUkk...
Gjest Gjesta Skrevet 20. januar 2007 #6 Skrevet 20. januar 2007 sånn hadde jeg det også. Til jeg ble tipset om DermoCalm av Starie-hudpleier
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2007 #7 Skrevet 20. januar 2007 hva er dermocalm? men jeg har ikke eksem noen steder på kropper, så er d fortsatt mulig å ha psoriasis? jeg har heller ikke hatt sår på hodebunnen, d r bare flass og tørr hodebunn. når man har eksem så har man også sår eller rød bunn?
Gjest prestekrage Skrevet 20. januar 2007 #8 Skrevet 20. januar 2007 Du kan fint ha psoriasis kun på en del av kroppen... Men- du skriver at du ikke blir rød på flekkene. Og det typiske for psoriasisflekker er jo nettopp at de er lakserøde under skjellene (flasset omtales som skjell i forbindelse med pso). Ta turen til frisøren og kjøp deg en anti-flass shampo. Be frisøren anbefale deg en med bakgrunn i hårtypen din. Og nå en liten protest: De fleste shampoer fra frisør er faktisk ikke dyrere enn dagligvare-shampoene. De inneholder derimot ca 90% mindre vann!! Og dermed trenger du mye mindre "dæsj" pr vask og flaska varer mye lengre... Og til sist ett siste tips: Skru ned varmen på vannet når du dusjer deg i håret!!! Mange av oss vasker og skylder i alt for varmt vann- noe som er med på å tørke ut hodebunnen... ehhh- nei- ett tips til: Blir tørrheten og kløen altfor ille- smør deg inn i hodebunnen med en uparfymert lotion. Ta på deg badehette og sov med dette over natten. Vask ut morgenen etter.... har du valg en litt for fet lotion er grønnsåpe perfekt til bruk for å vaske ut.... Med hilsen fra ei med psoriasis i både hodebunn og resten av kroppen
Gjest Gjesta Skrevet 20. januar 2007 #9 Skrevet 20. januar 2007 hva er dermocalm? men jeg har ikke eksem noen steder på kropper, så er d fortsatt mulig å ha psoriasis? jeg har heller ikke hatt sår på hodebunnen, d r bare flass og tørr hodebunn. når man har eksem så har man også sår eller rød bunn? ← DermoCalm er en shampo fra Kerastase. jeg er innmari skeptisk av meg, men Starie, som er hudpleier, tipset meg om denne. Nå har jeg hatt deilig fin hodebunn leeeenge leeeenge Med unntak av de to tre gangene shampoen har gått tom før jeg har kjøpt ny, og jeg har brukt drittshampo...............................
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå