Gå til innhold

dere som jobber full tids stilling, hvordan prioriterer dere


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

skal begynne å jobbe full stilling nå , det er skift arbeid...

hvordan prioriterer dere og hvordan får dere tid til alt uten om ? familie , hus osv???

ser for meg at jeg kommer til å bli utrolig sliten i begynnelsen.. hvor lang tid tar det før man kommer inn i en rutine og alt glir litt lettere??

gode råd og forslag tas i mot med takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til!!!

Jeg har to barn stoort hus og full jobb pluss en mann som jobber 150% stilling(jeg tuller ikke) så her faller ALT på meg!

Tro meg,her er det ikke allround vask hver fredag! Da tar jeg heller med ungene i akebakken så får hybelelefantene flyt fritt..

Lag enkle middager, vask tre maskiner hver dag og ha to tørkestativ, og la huset skinne til jul og påske! :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del husarbeidet med gubben, sett ungene til oppgaver de kan mestre og sist, men viktigst, SENK kravene!

Har alltid jobbet fulltid, og står aldri klar med nypussede vinduer og hjemmebakst når noen kommer på besøk. Har det kjempekos likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

Synes det er viktig at alle bidrar med sitt - ungene rydder etter seg osv. Bli enige om ordninger, så ikke det blir konflikter dere imellom - hvor ryddig skal det være - oppgavefordeling osv.

Jeg har (snart) full stilling, fire barn og stort hus. Jeg rydder det verste om kvelden, og støvsuger ofte, heller enn å vaske. Setter også ungene i sving! Nå har jeg også begynt med studier, men det blir på natterstid (skulle visst lest nå, men det blir KG-surfing i stedet...).

Det jeg synes er verst er alle klærne - skittentøysdunken bugner, og det ligger alltid en diger haug til sortering og sammenlegging. Stryking er nesten bare til jul og 17. mai... (dette har svigermor vondt av :wink: )

Finn ut sammen hva som er viktig, prøv å unngå konflikter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Har tre barn 2,6 og 9 år.

En mann som reiser innimellom.

Holder på med tivektalls videreutdanning.

Jobber 100 % med psykisk utviklingshemmede.

AV OG TIL må jeg ha meg noen timer alene, for alle krever meg.

ELLERS går det stort sett greit. Vindusvask til sommeren og strykefrie klær................

Litt greit at de to største kan forklares ting, feks at de må rydde rommet sitt og vaske seg selv..............

Jeg handler konsekvent en gang i uken og har et "lager" av middager i frysen.

Husvask hver lørdag.

Noen premenstruelle dager får jeg vasket inni matskap og støvsuget under sengene. Hipp hurra for PMS ellers hadde huset vårt blitt invadert av hybelkaniner !!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:D

Jeg er alene mamma med to barn 6 og 8 år - jobber full stilling. Ikke fortvil - du rekker det du vil rekke også bruk tiden sammen med ungene og gi slipp på prestasjonsangsten når det gjelder husarbeid.

Jeg er lykkelig over min situasjon og stortrives - langt bedre enn å være to og i full jobb hvor samarbeidet ikke fungerte. Nei - her lar vi husvask være husvask og jeg pleier å si når det gjelder husarbeid: Kun brannslukning. De daglige ting som klesvask, middag - det blir det en rutine på - setter igang klesvask etter å ha lagt barna - lager middag mens de gjør lekser. Setter i gang tørketrommelen før ungene står opp om morgene. Eller så bruker jeg litt av barnetv-tiden til å pusle litt rundt. Lørdagen en en fin dag og vaske og styre på mens ungene koser seg i sofaen med barnetv om morgenen :ler:

Lykke til; demp prestasjonkravene dine og nyt tiden ikke stress og vær glad for ungene du har og verdsett dem :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er alene med en snart to åring, og er i full jobb.

Dagene kan være lange, men det går helt fint.

Ukedagene går fullt og helt med til sønnen min. Husarbeid tar jeg på kveldene etter han har lagt seg og i helgene.

Er helt enig med det gjest over her skriver.

Hvis man firer litt på kravene med husarbeid osv så går det fint.

Besøk osv tar vi i helgene, vi bor et lite stykke unna familie så det blir bare kaos å gjøre det i ukedagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alene med en snart to åring, og er i full jobb.

Dagene kan være lange, men det går helt fint.

Ukedagene går fullt og helt med til sønnen min. Husarbeid tar jeg på kveldene etter han har lagt seg og i helgene.

Er helt enig med det gjest over her skriver.

Hvis man firer litt på kravene med husarbeid osv så går det fint.

Besøk osv tar vi i helgene, vi bor et lite stykke unna familie så det blir bare kaos å gjøre det i ukedagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...