Gå til innhold

Koffert


Marissa

Anbefalte innlegg

Skal på rundreise i sør amerika og lurer på hvilken koffert som er lurest å ta bruke. Skal ikke på backpacking, men reiser mye med fly og litt med buss. Bor greit, og det er ikke aktuelt med sekk for de som har lyst å foreslå det. Bør jeg velge hardplast eller stoff? Størrelse? Alle innspill mottas med stor takknemlighet :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samsonite, hardplast, ikke for stor, max 60-65 l. Med hjul selvfølgelig. Hvorfor: gode garantier, de selges over hele verden slik at det er mulig å få nye deler hvis noe blir ødelagt under transport (eller du får ny koffert) :)

Har selv en 20 år gammel Samsonite koffert som har reist masse, og den blir jo aldri utslitt.... Men den er nå blitt for tung i egenvekt i forhold til det som produseres i dag, og trillesystemet/hjulsystemet fra den gang er ikke som dagens moderne kofferter. Men kofferten i seg selv er hel og pen etter masse bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger også til hardplast Samsonite. Kjøpte ny nå i sommer, fordi jeg var litt lei av å dra ryggen skakk med min gamle "horisontale" koffert. Nå ble det en vertikal (upright) en, som er mye bedre å trille. Men den gamle (13 år gammel) er fortsatt i strålende form ellers - bare litt utidsmessig. Og den har reist mye med fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor synes dere at hardplast er bedre enn stoff? Stoffkoffert har iallefall den fordelen at den er fleksibel hvis man må presse den inn der det er trangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat

jeg mener også hardplast. en i stoff kan bli ødelagt. (også synes jeg stoffkofferter stort sett er stygge...)

sambo fikk koffert av meg for et par år siden, den var steikdyr (synes jeg), ser ut som om den er i aluminium og er superlett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor synes dere at hardplast er bedre enn stoff? Stoffkoffert har iallefall den fordelen at den er fleksibel hvis man må presse den inn der det er trangt.

Jeg går rundt og innbiller meg at stoffkoffert ikke er av samme kvalitet, og spesielt hvis man tror den er fleksibel og kan presse inn litt ekstra. Da ryker både stoff og glidelås.

Har en cabinkoffert i stoff, og den blir fortere slitt enn hardplast. Har forresten fått større slitasje på den i det siste, når jeg har reist med den som innskjekket bagasje pga. innhold som ikke lenger går som håndbagasje. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en samsonite som trilles vertikalt. Veldig god å trille ihvertfall. Min er ganske stor (110 liter) og jeg vurderte lenge om jeg burde kjøpe en mindre en. I ettertid er jeg glad jeg kjøpte den store. Da har jeg god plass til det jeg trenger + alt ekstra som gjerne blir kjøpt inn på ferie... Jeg bare orker ikke dra på en ekstra bag/koffert fordi jeg ikke har plass i en, spesielt til jul da jeg reiste med julegaver begge veier!

Du må også ta hensyn til de nye håndbagasjereglene på fly, så man bør kjøpe en koffert som har plass til toalettsaker og annet flytende man kjøper. Ergo er også hardplast mye mer velegnet enn en stoffkoffert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bare hardplast kofferter og utrolig fornøyd med de.

De har vært ute på mange reiser og koffertene ser like fine ut og innholdet i kofferten har aldri gått i stykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...