Gå til innhold

Systematiske lovbrudd


Gjest King James

Anbefalte innlegg

Gjest King James

Jeg kom her til og tenke på noe. Dette med at man viser film på skolen som er et offentlig sted og deremd blir det jo straffbart og vise film. Ihvertfall slik jeg har forstått det så skal man ikke vise filmer andre steder en i sitt private hjem.

Så det jeg spør om siden skolen faktisk bryter loven når de viser film offentlig skal de da straffes med en bot ?.

Eller skal man snu seg den andre veien og la det gå siden det er skolen ?.

Jeg synes man skal straffe skolen. Siden tross alt de bryter loven dvder og vhs skal bare vises i private hjem. Dermed mener jeg helt alvorlig at skolen bryter loven og derfor må straffes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan skulle man i så fall få tatt "forbryterne"? Alle skoler bryter denne loven og reglene for kopiering - skulle man hatt spanere på alle skoler i landet for å få slutt på det?

Jeg skjønner hvorfor lovene er der, men jeg skjønner også hvorfor de blir brutt hver eneste dag, og jeg ser ikke helt hvordan man skulle klare å få slutt på det. I hvert fall ikke uten en firedobling av politiets ressurser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skulle man i så fall få tatt "forbryterne"? Alle skoler bryter denne loven og reglene for kopiering - skulle man hatt spanere på alle skoler i landet for å få slutt på det?

Skolene bryter ikke nødvendigvis alltid loven når de kopierer fra bøker og sånt. De har hatt en avtale med Kopinor - dog har duste-KS stelt i stand en konflikt, som såvidt jeg vet er i ferd med å løses.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo løses på samme måte som med kopinor, for det finnes et lignende "byrå" for film, for musikk etc.

Skolen gjør jo det samme med musikk også...

Faktisk går skolen frem som et forferdelig dårlig eksempel for barn ved å vise film og spille musikk på denne måten, - de lærer jo barna at enkelte lover og regler er det mer lov å bryte enn andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel muligens innunder ett eller annet om "lukket selskap" eller noe i den duren når de viser film for en skoleklasse.

Det er jo ikke som om de viser den offentlig og tar inngangspenger som på kino, og jeg tror kanskje det er det som er poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skolene bryter ikke nødvendigvis alltid loven når de kopierer fra bøker og sånt. De har hatt en avtale med Kopinor - dog har duste-KS stelt i stand en konflikt, som såvidt jeg vet er i ferd med å løses.

Nei, man bryter selvsagt ikke alltid loven når man tar kopier. Men mange kopier er ikke lovlige, og alle skoler (eller lærerene ved skolene) bryter reglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James
Det kommer vel muligens innunder ett eller annet om "lukket selskap" eller noe i den duren når de viser film for en skoleklasse.

Det er jo ikke som om de viser den offentlig og tar inngangspenger som på kino, og jeg tror kanskje det er det som er poenget.

Skolen er et offentlig sted. Og ikke et privat hjem. Dermed er det et lov brudd og vise film i skolen uansett om det er i et lukket rom. En film skal bare vises i et privat hjem og siden skolen ikke er et privat hjem men offentlig er det et lovbrud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...