Devana Skrevet 17. januar 2007 #1 Skrevet 17. januar 2007 Jeg har lenge sett etter en liten hobby jeg kan ha, og siden jeg har så masse klær tenkte jeg at jeg kunne sy noen av dem om. Noen her som driver med det?
Gjest Allinara Skrevet 17. januar 2007 #2 Skrevet 17. januar 2007 Jepp, det gjør jeg. Veldig morsomt er det også. Praktisk hobby å ha for meg som er alene med ei lita jente iallefall. Har noe å holde på med om kveldene.
Devana Skrevet 17. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 17. januar 2007 Jepp, det gjør jeg. Veldig morsomt er det også. Praktisk hobby å ha for meg som er alene med ei lita jente iallefall. Har noe å holde på med om kveldene. ← Følger du noen spesielle tegninger eller lignende eller lar du bare fantasien slå seg løs?
Gjest Gjesta Skrevet 17. januar 2007 #4 Skrevet 17. januar 2007 Jeg syr litt innimellom... Men det er stort sett helt nye klær, eller jeg syr inn/legger opp for store klær... Jeg syr mest kjoler/skjørt, og da bruker jeg ofte ferdige mønstre som jeg som oftest modifiserer litt.
ashera Skrevet 17. januar 2007 #5 Skrevet 17. januar 2007 Husker da jeg akkurat hadde blitt tenåring og begynt å herje med mammas symaskin - da hadde Kvinner og Klær omsømskonkurranser. Nå heter det redesign, og er blitt en hipp greie!
Gjest Allinara Skrevet 17. januar 2007 #6 Skrevet 17. januar 2007 Følger du noen spesielle tegninger eller lignende eller lar du bare fantasien slå seg løs? ← Hvis du vil sy helt nye klær så finnes det ulike blader med mønstre og oppskrifter å få kjøpt. "Burda" bl.a. Men jeg lager selv jeg da. Både med og uten mønsterark... Det er bare å prøve seg fram. En lett ting å begynne med er vel å sy om en bukse til ett skjørt f.eks. Det kan man jo prøve og feile litt på.
Devana Skrevet 17. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 17. januar 2007 Jeg har masse klær å "leke" med og øve på så da kan jeg forsåvidt bare sette igang mangler bare en ting...en symaskin. Noen som har noen anbefalninger? Jeg antar at dere bruker symaskin? Eller syr dere for hånd?
nallemaja Skrevet 18. januar 2007 #8 Skrevet 18. januar 2007 Jeg gjorde det når jeg var tenåring og hadde dårlig råd. Da kjøpte jeg brukte klær eller slike stygge som bruker å være på megasalg for 10 og 20 kr og slikt å sy de om og pynte opp med perler osv. men jeg var ikke så nøye på at sømmen var fin og sånn da... Nå er det kjempemange år siden jeg gjorde dette, men har fått meg symaskin, og skal begynne å sy om klærne mine etterhvert som jeg krymer.... Jeg lurer på en ting til dere symaskin-damer: Må man ha egen når for å sy i dongeribukser(ikke sånn tynn stretch, men vanlig) eller kan man bruke vanlig symaskin-nål?
Gjest Gjesta Skrevet 18. januar 2007 #9 Skrevet 18. januar 2007 Har ingen anbefalinger dessverre... Bruker bare den mamma har Men når det gjelder nål og dongeri burde du nok ha en tykkere nål ja. De vanlige knekker lett når du skal sy så tykke stoffer. Spesielt om det må igjennom et sømområde.
Gjest Allinara Skrevet 18. januar 2007 #10 Skrevet 18. januar 2007 Maskinen jeg har heter Huskystar, og er ett billigmerke(produsert av husqverna), men mer enn bra nok til hjemmebruk. Det er fire ting du MÅ ha og det er rettsøm, sikksakk, knapphullsøm og selvfølgelig festesøm. Alle de andre pyntesømmene som ofte er på dyre symaskiner er egentlig bare fixfaxeri man sjelden får bruk for hvis man ikke quilter da. Men man betaler jo litt for merker å sånn innen detta åsså. Symaskinen min kostet 1500 ca helt ny og det er superbillig. Men du får jo kjøpt brukte maskiner også.Dessuten går det sikkert an å låne en av noen du kjenner da de fleste ikke bruker symaskinen sin daglig.
Gjest Frk Åberg Skrevet 19. januar 2007 #11 Skrevet 19. januar 2007 Sydde om en del klær jeg kjøpte på loppemarked da jeg var yngre. Veldig morsomt både å sy om og sy nye ting. Har veldig lyst til å ta den hobbyen opp igjen.
sewstress Skrevet 7. januar 2008 #12 Skrevet 7. januar 2008 (endret) Innlegget endret. Det er ikke tillatt med reklame i forumet. Ta kontakt med redaksjonen for annonsemuligheter. Arwen (mod) Endret 7. januar 2008 av Arwen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå