LadyInRed Skrevet 17. januar 2007 #1 Del Skrevet 17. januar 2007 overskriften taler vel for seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 17. januar 2007 #2 Del Skrevet 17. januar 2007 Enkelt: En slags mos laget av kikerter, olje og ymse krydder (hvitløk, spisskummen....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 17. januar 2007 #3 Del Skrevet 17. januar 2007 Her er min hummus-oppskrift: Hummus Til to personer: 1 boks kikerter (eller tilsvarende dersom du koker selv) 1-2 fedd hvitløk 2 ss tahini Saft av en 1/2-1 sitron Salt, pepper og evt. litt spisskummen Litt olje Dette kjøres til en mos i food-processor. Mengden smakstilsetninger jeg har oppgitt må sees som veiledende, du må nesten smake deg frem slike at du får en passe balanse mellom de ulike smakene. Hummus er nydelig som tilbehør til f.eks. kylling eller lammekoteletter, som del av et meze-bord eller som dip til grønnsaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyInRed Skrevet 17. januar 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 17. januar 2007 (endret) 2 ss tahini ← takk for oppskrift. skal prøve den ut en dag på brødskiva men, hva er tahini? Aldri hørt om det før! Regner med at det ikke selges på Rema. Må jeg i innvandrerbutikk for å finne det eller selges det på Meny etc? Endret 17. januar 2007 av LadyInRed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 17. januar 2007 #5 Del Skrevet 17. januar 2007 Tahini er en puré laget av sesamfrø. Jeg pleier å kjøpe det på innvandrerbutikk, ja, har ikke sett det andre steder (men nå er det ikke Meny her da, så hva de kan ha vet jeg ikke). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyInRed Skrevet 17. januar 2007 Forfatter #6 Del Skrevet 17. januar 2007 Tahini er en puré laget av sesamfrø. Jeg pleier å kjøpe det på innvandrerbutikk, ja, har ikke sett det andre steder (men nå er det ikke Meny her da, så hva de kan ha vet jeg ikke). ← takk, da vet jeg hvor jeg finner det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå