Gå til innhold

Enkel, kald mat til 25 pers?!


Gjest Primula

Anbefalte innlegg

Gjest Primula

Jeg skal lage mat til 25 pers. Det må være noe som kan lages på forhånd.

( event. varmes opp like før servering) Og det skal helst ikke være salat. ( men har dere en fantastisk oppskrift på en rågod salat, så tar jeg gjerne i mot det også :) )

Er det noen som har gode tips så blir jeg veldig glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kalkun og potetsalat. Kalkuner steker seg selv og kan skjæres opp og legges på fat dagen før - og spises kaldt.

Potetsalat lager du også dagen før og så kan du kutte opp grønnsalat med klasetomater, oliven og pinjekjerner samme dagen.

Mektig og godt og enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal lage mat til 25 pers. Det må være noe som kan lages på forhånd.

( event. varmes opp like før servering) Og det skal helst ikke være salat. ( men har dere en fantastisk oppskrift på en rågod salat, så tar jeg gjerne i mot det også :) )

Er det noen som har gode tips så blir jeg veldig glad.

Pastasalat med kylling og hvitløksrundstykker

Kok pastaskruer (gjerne de med forskjellige farger)

hakk opp ønskede grønnsaker (rødløk, vårløk, paprika, reddiker, maiskorn feks, sukkererter.)

Stek evt. champignon med salt og pepper og ha oppi.

Kyllingfilet skjæres i små biter og stekes med tandoori masalakrydder

Dressing: lettrømme og yoghurt naturell (50/50) blandes med knuste hvitløksfedd og enten hakket gressløk (den på pose duger) eller hot chilisauce fra Heinz) og litt salt (husk, masse hvitløk!)

Mini flukes med hvitløk.

alt dette, unntatt hvitløksrundstykkene kan lages dagen før og stå kaldt. Det er lurt å servere dressingen ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller viltgryte

Stek finnbiff og sopp i smør, krydre med salt og pepper, ha over creme fraiche/ vanlig rømme, smak til med brunost, evt. einebær/ tranebær, la putre. Serveres med urtepotetmos eller kokte poteter, tyttebær og evt. viltblanding-grønnsaker (pose er fint)

Enkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tapas? Det er jo veldig godt, og sosial mat, men kan jo ta litt tid å lage på forhånd.. men kan lages enkelt også :) Jeg skal arrangere lag i feb. for ca 30 pers, og tenkte jeg skulle lage det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pai. De fleste paier kan lages på forhånd og serveres kalde (gjerne med en enkel salat til), og du kan variere fyllet i det uendelige og lage fyll som alle liker (også for vegetarianere og evt allergikere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Primula

Tusen takk for alle gode tips. Nå er det bare å velge da.. Har tenkt på pai, det er jo utrolig godt. Kanskje du har noen oppskrifter Arkana? HVor mange paier må jeg lage til 25 personer da tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du har noen oppskrifter Arkana? HVor mange paier må jeg lage til 25 personer da tro?

Hvis du ser på Thomasines tråd om pai lenger ned på forumet så har jeg lagt ut noen oppskrifter. Litt avhengig av størrelse og fyll ville jeg vel si at en pai holder til 6-8 personer. Det har jo også litt å si om det er lunsj eller middag og om du har tilbehør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...