Gå til innhold

Når slutter man å være ung?


tirle

Anbefalte innlegg

Når synes dere at menneske ikke lengre kan kalles ungt, utifra fysisk alder, og fysiologi?

Jeg er snart i midten av 20 årene, og begynner å bli litt stresset, skal begynne på ei seks års utdannelse når jeg er 26 år, er ikke ferdig før jeg er 32, turnustjenesten varer i et og et halvt år, dvs at jeg blir 34 fær jeg er ferdig, synes dere at man fortsatt er ung når man er i 30 årene, og at en 35 åring er ungt? Er det fortsatt en fin tid å starte å få barn i ?

Jeg studerer sammen med folk som er 2-3 år ynre enn meg, og synes det virker som en fordel å være yngre. Noen som kan få meg ut av dette tanke mønstret? Jeg er så usikker... :sjenert:

Endret av tirle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du har en jobb du trives i, en fin hverdag og et sprudlende syn på livet ditt kan du fint være ung som 35 åring. Jobber du p rema i en jobb du hater, angrer på at du ikke ble det du ble og mistrives kan du fint være gammel som 27 åring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kamerat som er like gammel som min far, dvs 50+. Denne kameraten drar på konserter for å følge favorittbandet sitt når de turnerer, og står i kø hele dagen for å komme først inn og dermed få kremplass. Jeg trenger vel ikke å si at han er helt i hundre når bandet er på scenen (da står jeg ved siden av ham da....*host*)

Han ble far for 3 år siden og har bra jobb. En gang jeg møtte han i lobbyen på et av Londons dyreste hoteller kom han inn i dress etter et forretningsmøte. Han stakk opp på rommet for å skifte og kom ned i olabukse og gammel t-skjorte med bilde av bandet. Da var han "seg selv" som han sa.

Jeg ser ikke han som gammel. Han er ung i sjel og sinn og det gjenspeiles i alt han gjør. Men derimot synes jeg min far er fryktelig gammel. Så etter min oppfattelse så har det i hvert fall ikke noe med alder å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider