Snuppen Skrevet 16. januar 2007 #1 Skrevet 16. januar 2007 Vi skal legge opp til en samlingsstund..der vi har fokus på lyd og lytting med barn..noen som har tips til hva vi kan ha som aktiviteter i denne samlingen? så alle barna er med.. hmm -barna er 2-6..
Chiquita Skrevet 16. januar 2007 #2 Skrevet 16. januar 2007 I hvilken forbindelse? Er det gjennom din utdannelse eller din faste jobb?
Snuppen Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2007 utdannelse..så er bare for studentene,en samling vi VILLE ha lagt opp..men blir jo på en måte det samme..
Chiquita Skrevet 16. januar 2007 #4 Skrevet 16. januar 2007 Hvilken utdannelse? Hvilket år? *spør fordi det har litt å si i forhold til hvilket svar du trenger*
Snuppen Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. januar 2007 okej.. hmm.. 2året. er til barn som er 2-6 år..hva ville man om man jobbet i en barnhage, gjort som aktivitet?.. for at de skulle lære om lyd og lytting..
Chiquita Skrevet 16. januar 2007 #6 Skrevet 16. januar 2007 Er det 2.året på førskolelærerutd du driver med?
Kylling Skrevet 16. januar 2007 #7 Skrevet 16. januar 2007 Sørg for å ha med mange forskjellige lydkilder. Halvfylte flasker (blåse i), fat med vann ("bølgeskvulp"), blyant mot spiralhefterygg (raspelyd), gå i kjøkkenskuffa og finn masse forskjellig. Bare fantasien setter grenser. Og så kan du/dere fortelle et eventyr eller en historie hvor dere legger inn disse lydene der det passer. Etterpå kan barna få prøve "instrumentene" etter tur, og kanskje synge noen sanger hvor lydene blir brykt som rytmeinstrumenter. Det er mye mer spennende å finne sine egne lydkilder enn å måtte bruke ferdigkonstruerte instrumenter hele tiden
Chiquita Skrevet 16. januar 2007 #8 Skrevet 16. januar 2007 Lag div lyder, og la barna gjette hva du lager lyder av/med
Snuppen Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 16. januar 2007 Ja. var et veldig godt forslag,..men var d å finne en historie da... verken tid eller flink nok t å finne på d hm.. noen forslag??
Chiquita Skrevet 16. januar 2007 #10 Skrevet 16. januar 2007 Du sier "vi skal"... Hva med de andre du skal samarbeide med (siden du skriver vi...) Jeg synes det er litt for letvindt å komme inn på et fora og spørre etter hjelp. Jo, hjelp og tips er det greit å få, men som 2.årsstudent synes jeg virkelig du brude greie å være litt oppfinnsom selv også. Det er jo det mye handler om i barnehagen... Så tid til å finne historien din synes jeg du MÅ ta deg tid til. Logg av nett så skal du se at du plutselig har tid. Alt handler om prioritering... fra meg som nettopp er ferdig utdannet
Kylling Skrevet 16. januar 2007 #11 Skrevet 16. januar 2007 Hva som helst kan vel brukes. "De tre små grisene" har jeg god erfaring med i barnegruppen. Skummel lyd når ulven kommer, bankelyd når han banker på døra, suse/blåselyd når han blåser ned husene... Ikke minst et skikkelig plask med medfølgende grytelokkslag når han faller ned i gryta med kokende vann
Kylling Skrevet 16. januar 2007 #12 Skrevet 16. januar 2007 Du sier "vi skal"... Hva med de andre du skal samarbeide med (siden du skriver vi...) Jeg synes det er litt for letvindt å komme inn på et fora og spørre etter hjelp. Jo, hjelp og tips er det greit å få, men som 2.årsstudent synes jeg virkelig du brude greie å være litt oppfinnsom selv også. Det er jo det mye handler om i barnehagen... Så tid til å finne historien din synes jeg du MÅ ta deg tid til. Logg av nett så skal du se at du plutselig har tid. Alt handler om prioritering... fra meg som nettopp er ferdig utdannet ← Det må da være lov å spørre om tips og råd på internett hvis man føler seg idéløs og lite kreativ? Det gjør jeg ofte fremdeles selv om det er tre år siden jeg var ferdigutdannet. Ikke nødvendig å være krass mot trådstarter. Noen ganger kan det hjelpe å få litt idéer, og deretter bygge videre på dem selv. Da har man iallfall fått starthjelp, og det er lett å bli sittende fast der om man selv har en lite kreativ dag!
Snuppen Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #13 Skrevet 16. januar 2007 Tusen takk kyllingen! både for tips og støttte:)
Chiquita Skrevet 16. januar 2007 #14 Skrevet 16. januar 2007 Det må da være lov å spørre om tips og råd på internett hvis man føler seg idéløs og lite kreativ? Det gjør jeg ofte fremdeles selv om det er tre år siden jeg var ferdigutdannet. Ikke nødvendig å være krass mot trådstarter. Noen ganger kan det hjelpe å få litt idéer, og deretter bygge videre på dem selv. Da har man iallfall fått starthjelp, og det er lett å bli sittende fast der om man selv har en lite kreativ dag! ← Jo selvfølgelig er det lov å søke inspirasjon. Men jeg synes trådstrarter har lagt det frem som om hun vil ha alt lagt i fanget til seg. Og det synes jeg ikke blir riktig (bl.a. kommentaren om at hun ikke har tid til å finne på noe selv) Uten den kommentaren så hadde jeg kanskje ikke reagert heller. Min erfaring er at en får vite om slike oppgaver på skolen i god tid, og det at en ikke har tid til å finne på en historie selv er da bare tull, synes jeg. Feil prioritering av tid. Men det er hva jeg synes...
Kylling Skrevet 16. januar 2007 #15 Skrevet 16. januar 2007 Kanskje jeg støtter trådstarter fordi jeg kjenner meg veldig igjen i det å utsette oppgaver o.l. til siste liten... Men det er mye bra som kan bli utført noen sene nattetimer, både med og uten internetthjelp
Snuppen Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #16 Skrevet 16. januar 2007 Kom litt feil ut,klart jeg har tid..men ikke helt flink til sånn..og likte ideen,derfor jg lurte på om d var noen fortellinger..vil ikke at noen her ska GJØRE oppgaven..ville bare få noen råd og tips på veien.. sårri
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå