Gå til innhold

Venninnemiddag


Laini

Anbefalte innlegg

Skal ha besøk av en venninne til helgen, vi har endelig funnet tid og skal kose oss med god mat og god vin.

Noen tips til middag som smaker uforskammet godt og som samtidig ikke er så enormt stress med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler innbakt laks med grønnsaker. Tror jeg økte sausmengden med iallfall 50%. Alt kan gjøres i stand på forhånd. Jeg la pakkene i en ildfast form. Bare sette i ovnen og sette på poteter når gjesten(e) kommer.

Inviterte en kamerat på den og vi spiste nesten alt som egentlig var til fire personer :ler: Gikk et par flasker hvitvin også da.

Endret av Persille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ha noe litt enkelt anbefaler jeg pastasalat med pesto. Kok pasta og tilsett grønnsaker og f.esk kylling og bland det hele med pesto. Enkelt og godt. Og kan godt serveres med hvitløksbaguetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelaget pizza er jo også veldig godt og kan lages ferdig en stund i forveien. Og det beste er at alle kan lage sin individuelle pizza med sine favorittingredienser. Tips til fyll er:

- Blåmuggost

- Parmaskinke

- Artisjokker

- Chorizo eller pepperoni

- Rødløk/vanlig løk

- Champignoner

- Oliven

- Grillet aubergine og squash

- Smakstomater

- Basilikum

...i tillegg til en god hjemmelaget tomatsaus og ost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pai og salat, ost og kjeks, tapas, hjemmelaget lasagne/mousaka, pasta, pastasalat med tzatiki og brød, raklette (om du har), eller foundue (om du har) :) mye godt man kan lage til venninner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...