Lolenone Skrevet 16. januar 2007 #1 Skrevet 16. januar 2007 Har reservert tur til både Ayia Napa og Alanya, og nå greier ikke reisefølget og bli enige om hvor vi skal dra! Har en heftig diskusjon her om prisnivå på disse to stedene, en av de store grunnene til uenighetene! Noen her som har vært til Ayia Napa og Alanya? Som kan si noe om prisnivå? Evt. til sammenligning..? Jeg har selv vært begge plassene, men med så store mellomrom at jeg ikke kan si noe om/sammenligne prisnivå nå..
Gjest gjesta Skrevet 16. januar 2007 #2 Skrevet 16. januar 2007 Jeg har vært i Alanya, og kommer ikke til å dra dit igjen. Det var fint der, folk var hyggelige, masse god mat, og relativt billig (men aner ikke hvordan det er i forhold til Ayia Napa. Men det som irriterte meg grenseløst var at man omtrent ble overfalt av selgere bare man gikk fordi en butikk. Det gjorde at jeg mistet all lyst til å shoppe.
reiseglad Skrevet 16. januar 2007 #3 Skrevet 16. januar 2007 (endret) Det er litt rimeligere i Alanya, men mye triveligere i Ayia Napa Så da blir spørsmålet: skal dere har det trivelig, uten alt for mange ivrige selgere og innkastere, eller synes dere det er greitt at ferien kanskje blir noen kroner billigere? Spør du meg, så hadde jeg valgt Kypros, men heller ikke Ayia Napa. Hvis dere da ikke er uten barn og vil ha fest og "hæla i taket"....... eller har bestilt på et rolig anlegg litt utenfor sentrum. Har vært på et greitt Ving-senter en gang, med fine forhold. Endret 16. januar 2007 av gjest1
Gjest baby-E Skrevet 16. januar 2007 #4 Skrevet 16. januar 2007 Napa er er helt greit. Det er rådyrt der, høy partyfaktor. Var der for noen år siden, og kommer aldri å reise tilbake. Du skriver ikke noe om hvordan dere er. Alder, hva dere vil på ferien osv. Kanskje enklere å anbefalle noe om vi vet det.
Lolenone Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. januar 2007 Veldig enig i det med de innpåslitne tyrkerne.. Vi er en gjeng med ungdommer, mellom 20-23 år! Noen par, noen single... endel festing blir det nok! Jeg hadde også hørt veldig mye om at det var dyrt i Ayia Napa før jeg dro.. men brukte ikke så mye penger som jeg trodde jeg måtte! Brukte mere i Alanya da jeg var der.. men nå kan det jo hende prisene har steget i Ayia Napa, siden jeg var der for 5 år siden..
mowgli Skrevet 17. januar 2007 #6 Skrevet 17. januar 2007 Helt klart Kypros!!! Jeg har vært begge steder og kommer aldri til å dra tilbake til Alanya!
Lolenone Skrevet 17. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 17. januar 2007 (endret) Hvor mye har prisnivået steget i Ayia Napa i forhold til for 5 år siden?? Altså er det veldig mye dyrere der nå enn da jeg var der i 2002? (Om det er noen her som har peiling på det..) Endret 17. januar 2007 av Lolenone
Pasha Skrevet 17. januar 2007 #8 Skrevet 17. januar 2007 Jeg har vært begge steder. Og prisnivået på ayia napa er betydlig høyere enn i alanya. Nå er det riktignok 5 år siden jeg var det. men jeg regner med at ting bare har blitt dyrere der med årene også. Ayia napa er i mine øyne er mer festested enn alanya. men det har nok sammenheng med at når jeg dro til ayia napa var det for å feste, mens når jeg dro til alanya var det mer for avlsapping. Ute å¨byen nivået i alanya er faktsik relativt durt (norske priser, om ikke verre) men går dere på en restaurant eller bar først så er det billig (15-20 kr ølen) mens prisnivået på øl og drinker på diskotekene trur jeg faktsik er lavere på ayia napa enn i alanya (var i allefall det når jeg var der)
Gjest Aloha Skrevet 17. januar 2007 #9 Skrevet 17. januar 2007 Mye,mye dyrere på Kypros enn i Tyrkia ..... men veldig trivelig begge steder!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå