Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Siden eier ikke bor der selv, så er det vel en utleierbolig. Må si selger har gjort en dårlig jobb.

På en annen side, så kan o huseier gjøre svært lite for å se den litt bedre med rydding. Man kan jo ikke gå inn til folk å rydde?

Når man ser bolig utvendig, så ser den veldig dårlig vedlikeholdt ut.

Typisk komunalt?

Sjekka adressen og det bor mye folk i huset. En del utenlandske navn. Ikke vet jeg hvor de kommer fra,men vi Nordmenn har en helt annen kultur for rydding osv......

Så dere Ossy Osborn på badet? :)

Uff, jeg må nok rydde litt til meg selv i morgen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Siden eier ikke bor der selv, så er det vel en utleierbolig. Må si selger har gjort en dårlig jobb.

På en annen side, så kan o huseier gjøre svært lite for å se den litt bedre med rydding. Man kan jo ikke gå inn til folk å rydde?

Når man ser bolig utvendig, så ser den veldig dårlig vedlikeholdt ut.

Typisk komunalt?

Sjekka adressen og det bor mye folk i huset. En del utenlandske navn. Ikke vet jeg hvor de kommer fra,men vi Nordmenn har en helt annen kultur for rydding osv......

Så dere Ossy Osborn på badet? :)

Uff, jeg må nok rydde litt til meg selv i morgen.

Huh? Hva har dette med saken å gjøre? Og har vi nordmenn (som forresten skrives uten stor forbokstav) det ryddigere enn i andre nasjonaliteter? Jeg slutter visst aldri å reagere på de tåpelige fordommene til folk!

Skrevet

Jeg må si jeg ikke var overrasket over meglerfirmaet. Har sett mange sære prospekter fra Eiendomsmegler1 i Stavanger den siste tiden.

Se denne: http://www.finn.no/finn/realestate/object?...9&pos=23&tot=23

Denne har ligget ute for salg siden oktober/november og er enda ikke i nærheten av solgt. Ikke det at det er noe galt med megleren her, for de har i d minste ryddet. Men det sier vel littegrann om selger. Jeg skjemmes... Leiligheten er jo rimelig overpriset også da. Og selv om jeg vet at leiligheten er strøken og bare 3 år gammel, så ville jeg likevel ikke gått på visningen...

Vi har vår leilighet liggende ute for salg nå, og vi var faktisk ganske selektive i valg av megler. Det spilte liten rolle hvem som kunne gi høyest prisantydning, for der hadde vi bestemt oss noenlunde selv. Men fremstillingen av boligen teller aller mest, for det er den som får folk til å komme på visning. Og Eiendomsmegler1 har ikke vært imponerende. F.eks. Terra og Garanti skiller seg betraktelig fra de.

Skrevet

Synes det minner om studentkollektiv, jeg. Ihvertfall ingen som tar ansvar for å rydde eller vaske der... Enten så er det flere leiligheter i huset, eller så har beboeren en sær interesse; h*n samler på vaskemaskiner!! :ler:

Når det gjelder leiligheten (nåja, leilighet og leilighet, den er på bare 23 m2) som Blueberry har linket til så skjønner jeg ikke helt problemet. Ja, det er dyrt med en prisantydning på 850´, men det var vel ikke noe nytt? Og ja, jeg synes nok at beboeren har litt sær smak når det gjelder innredning, men h*n tar jo med seg møbler og gardiner når h*n flytter!?

Sånn generelt sett er det mye rart som blir vist fram i bolig til salgs-annonsene. Men underholdende er det jo. ;)

Skrevet

Ja det var jo tiltalende, de kunne i det minste ha rydda og vaska doen før de tok bilder.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet
Min første tanke er at det sannsynligvis ikke er huseier selv som bor i huset akkurat nå, eller at det er tvangssalg det er snakk om.

De leier sikkert ut som kollektiv til noen slaskete studenter :ler:

Skrevet

:ler:

Herregud, 'Se her så møkkete dassen er!' Her var det ikke forsøkt å legge skjul på noe nei..

Skrevet

Trivelig leilighet. NOT. Himmel og hav. Her mener jeg megler har gjort en slett jobb. Om de hadde tatt seg 1 time og fått rydda bort det verste før fotografering, så hadde det jo hjulpet enormt!!! Tatt ned dasslokket, fjerna matrester, tørkerull og dyner fra sofa..... Det er nok ikke beregnet for "privatmarkedet", men for en eventuell kjøper som skal leie ut eller pusse opp/bygge om....

Skrevet

Jeg har tenkt på før om jeg hadde hatt lyst til å kjøpe selv om det så rotete ut, for det er jo faktisk sånn de alle fleste har det hjemme..

Men der tok jeg feil.. jeg vil helst se plettfrie hjem!

Gjest KATTAstrofe
Skrevet
Det var ikke akkurat så rotete at det var til å peke på og le av. Jeg har sett verre på finn.no. Mye verre.

Dessuten kan det jo hende at det er tvangssalg, og da er det vel ingen som gidder å gjøre noe utav det.

Dette tenkte jeg og. Har nylig sett noe liknende til salgs her i byen, og det var tvangssalg.

Skrevet

Selger har helt sikkert prøvd å få leietakerne til å rydde, men leietakerne gir sikkert blaffen. Synes synd på selger jeg...

Skrevet
Min tanke er nemlig at om vedkommende ikke er i stand til å rydde litt før han/hun tar bildene til en annonse, hva forteller det meg om dette mennesket med tanke på vedlikehold av huset?

samme tenker jeg og.

vi har nettopp vært på jakt etter et sted å leie, og brukte da finn. mange annonser så likedan ut som denne annonsen¨, og da tente jeg at det sier veldig mye om utleier som person (er vedkommende så opptatt at han ikke engang har tid til å rydde litt så er vedkommende nok lite tilgjengelig dersom jeg har behov for å fikse noe etc)

Skrevet

Jeg jobber som eiendomsfotogaf, og dette er ikke noe sjeldent syn, men vedkomne som tok bildene her burde vel kanskje vurdert hvor mye det ganger salget å legge ut disse bildene i det hele tatt.

Det hender ofte at boliger hvor feks. leieboer er sur for at de ikke lenger kan bo der, og av den grunn ikke gjør noe som helst, heller roter litt ekstra.

Her burde megler/selger forstå at det ikke er nødvendig å legge ut bildene.

Det jeg ikke kan forstå er jo at menneskene som bor her ønsker å ha bilder liggende ute på nettet når det ser ut som et helvete... :forvirret:

Skrevet
Huh? Hva har dette med saken å gjøre? Og har vi nordmenn (som forresten skrives uten stor forbokstav) det ryddigere enn i andre nasjonaliteter? Jeg slutter visst aldri å reagere på de tåpelige fordommene til folk!

Skrevet

Du får ha meg unnskyldt for skrivefeil da.... Takt og tone har man jo her inne? Man må bare si ifra om slikt.

Ja, faktisk har det noe med saken å gjøre. I en by kan man oftest se hva som er komunale boliger. man ser det på vedlikehold osv. (ser i min by) ikke alltid det er folk som fungerer i hverdagen som leier osv.

Ja vi NORSKE er faktisk "hysterisk" med rydding og vasking. Andre kulturer har ikke sammme holdningen.

Er det ungdommer, så vet en jo hvordan de kan tillate seg selv i rot. leier man til andre, så har man ikke samme ansvaret. De blåser vel en lang mars i hvordan det ser ut da megler kommer.

Skrevet

:ler:

Headingen "Innholdsrik bolig" fikk vel en litt utilsiktet betydning her, ja...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...