Gå til innhold

Nytt dyr?


gerotten

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg må bare applaudere og gi min støtte til innlegget ditt, ikke innlogget! Utrolig bra skrevet. Det burde nesten kopieres opp og distribueres, for det finnes så utrolig mye uvitenhet om dette problemet.

Og til m@msen: Håper du kastrerer guttepusene dine så fort de er gamle nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til m@msen: Håper du kastrerer guttepusene dine så fort de er gamle nok.

Jeg har bestandig kastrert og øremerket kattene mine så det kommer jeg til å gjøre nå også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi her hjemme har tatt til oss en omplasseringshund. Dette var meget gjennomtenkt da jeg veit at man får med alle uvanene fra tidligere eier.

Denne hunden har lite dressur (kan sitt og legg seg) og er dårlig sosialisert med andre hunder - noe som fører til ekstrematferd i møte med hunder.

Det dukket også opp en real overraskelse når det blei løpetid i området for da skiftet atferden hans totalt. All dressurtrening vi hadde jobbet med forsvant som dugg for solen da han mistet totalt fokus.

Derfor har vi nå kastrert han.

Dette krever mye ressurser, både når det kommer til det økonomiske, tålmodighetsmessig, kunnskap i forhold til dressur o.l

Det er ekstremt mye arbeid med denne hunden, men vi er så glade i han at det er verdt hvert eneste sekund med arbeid og hver eneste krone med penger.

Det jeg vil si med dette er at omplasseringshunder kan kreve ekstremt mye så man må tenke seg godt om før man tar til seg en hund. Det er viktig at man møter hunden med masse kunnskap for det hjelper faktisk ikke å ville det beste når man mangler kunnskap.

Dette kan blant annet føre til overgrep på hunden i form av nakkeristing og lignende.

Det er fantastiske hunder til omplassering og de trenger gode, stabile hjem så veit man at man har ressurser nok så ta de i mot :-D

*titter på vår fantastiske boff som ligger i kurven sin* :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri opplevd... Har opplevd mye større problemer med rasehunder enn blandinger. Rasehunder gir større sjanse for temperamentsproblemer, øyeproblemer, hudproblemer... Skal ha valper på bikkja til sommeren, og de har vært lovt bort siden hun var 1 år... Nå er hu 4 :P

Kjøpte meg rase hund fra norsk kennelklubb. Han hadde god stamtavle, fine foreldre, alt så ut til å være perfekt! Men, etterhvert som han ble litt eldre utviklet han et kraftig temperament og han ble aggresiv. Ingen fikk lov til å være i nærheten av meg, kunne ikke klippe håret til min egen bror for da fløy han på broren min, og bet han.. Min kjære bror fikk ved en senere annledning fem punkteringer i hode som følge av bittskader fra Noah.

Samboeren min fikk også gjennomgå. Og Noah hørte ikke på noen andre enn meg, jeg var den eneste som kunne ta han om noe skjedde..

Jeg ble tvunget inn i en situasjon hvor jeg måtte velge mellom Noah som jeg var så ekstremt knyttet til, og familie og samboer. Først tenkte jeg på avlivning, hva skulle jeg gjøre? Så fikk jeg kontakt med noen som drev med omplassering.

Han er nå hos en enslig kvinne som har veldig peiling på hund. Hun hadde meldt han på dresurkurs for nybegynnere, og hun fra omplasseringsselskapet fortalte at han ikke hadde noe på det kurset å gjøre, for han var så flink å lydig.

Dette er; det værste jeg noen gang har opplevd. Det var så ubeskrivelig vondt å gi han fra meg. Jeg gråt og gråt, og hadde det utrolig vondt med meg selv . . Hva gjorde jeg galt?

Først nå etter nesten 1 år har jeg klart å sette fram bilder av Noah og meg. vet det høres kjempe klisje ut.. Men, føltes som jeg hadde sviktet og gitt fra meg mitt eget barn..

Så, det gjellder nok ikke alle, men i mange tilfeller vil jeg gi all min respekt til folk som er nødt til å gi fra seg noen de er Så glad i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble tvunget inn i en situasjon hvor jeg måtte velge mellom Noah som jeg var så ekstremt knyttet til, og familie og samboer. Først tenkte jeg på avlivning, hva skulle jeg gjøre?

I all verden, hvordan kunne du i det hele tatt TENKE på avlivning!

:frustrert:

Seriøst det dummeste jeg har hørt på lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all verden, hvordan kunne du i det hele tatt TENKE på avlivning!

:frustrert:

Seriøst det dummeste jeg har hørt på lenge

Når man har en hund som angriper andre mennesker, er det ikke rart at man tenker i den banen.

men nå har det jo endt godt da, og hunden har fått et nytt hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all verden, hvordan kunne du i det hele tatt TENKE på avlivning!

:frustrert:

Seriøst det dummeste jeg har hørt på lenge

Hvis hunden min noen gang biter noen så blir det avlivning tvert. Jeg kommer ikke til å ville ha en hund jeg ikke stoler på og har den først bitt en gang så gjør den det igjen.

Dessuten er det vanlig at hunder som biter blir avlivet.

Endret av m@msen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herrigud..hvorfor tror du hunder biter?Fordi de er slemme?

Nei du fordi hunder og småbarn ikke er match, spesielt ikke hvis foreldrene ikke er flinke til å lære barna hvordan man skal behandle dyr..

ett bitt i ny og ne må man regne med.Det er noe annet hvis det er hele tida og hunden er skikkelig mannevond.

Jeg tror vi misforstår dyrene.Jeg hadde også bitt hadde jeg hatt en drittunge flyende etter meg hele tida som skulle ride på meg,kle meg ut, dra i pelsen min, og skremme meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble tvunget inn i en situasjon hvor jeg måtte velge mellom Noah som jeg var så ekstremt knyttet til, og familie og samboer. Først tenkte jeg på avlivning, hva skulle jeg gjøre?

I all verden, hvordan kunne du i det hele tatt TENKE på avlivning!

:frustrert:

Seriøst det dummeste jeg har hørt på lenge

Hvem er du som kan uttale deg så bastant om andre menneskers følelser og tanker?

Om min hund biter noen, uansett årsak, kommer jeg til å avlive den! Ingen diskusjon og ver du hva, gerotten? Du ville ikke hatt en ting du skulle ha sagt angående min avgjørelse! Ikke en ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pia 30.08.08

Herregud. En hund som biter skal avlives UANSETT. Bikkja mi ville ikke bit uansett om du hadde prøvd å løfte hu etter tunga...

Holdt på å bli bitt av bikkja til en kompis på nyttårsaften, og hadde hu vært borti huden min så hadde jeg ringt purken med en gang og fått dem til å hente hu. Jeg er utrolig dyrekjær, men ei bikkje som biter i aggresjon er farlig uansett hvor liten/stor, snill/slem den er.

Tenk hvis bikkja kommer seg løs noen gang og treffer på en unge som prøver å få tak i den for å være snill? Jeg var 5 år første gangen jeg kom hjem med ei bikkja som løp løs i gata. Er bare glad for at de som eide den hadde oppdratt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie81

Tråden sklidd ut litt kanskje... men støtter de siste innlegg.

En hund som umotivert går til angrep eller biter synes jeg skal avlives. Det er ingen trygg hund. Synes ikke man skal holde liv i dyr for enhver pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble tvunget inn i en situasjon hvor jeg måtte velge mellom Noah som jeg var så ekstremt knyttet til, og familie og samboer. Først tenkte jeg på avlivning, hva skulle jeg gjøre?

I all verden, hvordan kunne du i det hele tatt TENKE på avlivning!

:frustrert:

Seriøst det dummeste jeg har hørt på lenge

Det virker ikke som du i det hele tatt har evnen til å sette deg inn i en annens situasjon og synsvinkel!

Hva hadde du gjort om det var din hund, som beit de som kom i nærheten av deg? Hva hadde du gjort om det var din bror som ble bitt i hodet så han måtte på legevakten? Broren min ble bitt ved flere annledninger, og kunne ikke lengere komme på besøk til meg. Samboeren min måtte sove på sofaen slik at han slapp å våkne opp med noah snerrenes midt på natten.

Helt utrolig at du ikke forstår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er du som kan uttale deg så bastant om andre menneskers følelser og tanker?

Om min hund biter noen, uansett årsak, kommer jeg til å avlive den! Ingen diskusjon og ver du hva, gerotten? Du ville ikke hatt en ting du skulle ha sagt angående min avgjørelse! Ikke en ting.

Tusen Takk for støtten :) Ingen ville hatt noe å si på hva jeg til slutt betsemte meg for heller, men, det var helt utrolig vanskelig! Føler at det er min skyld at han ble sånn, og at det gikk som det gikk! Men, vet hvertfall at han har det bra nå, og at han bor sammen med en enslig kvinne, noe som var best for han ettersom han hadde så problemer med sjalusi.

Takk for søtten hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...