L@dy Skrevet 16. januar 2007 #1 Skrevet 16. januar 2007 Ja, det kan vel variere det da, men nå har hun hatt feber siden fredag og jeg synest igrunn ikke hun virker så mye bedre. Det er nok mest sannsynlig en kraftig influensa, pappen hennes var syk sist uke. Har fått i henne litt mat, men ellers vil hun bare sove. Ammer litt enda, så hun får jo litt næring derfra og, ellers mye drikke da. Ja, jeg lurer igrunn på om det er flere smårollinger som har hatt feber lenger enn 3 dager, blir jo litt bekjymret da og lurte på om vi burde ta en tur til legevakten. Men vet ikke om det har noe for seg å sitte på legevakten og vente heller i mange timer. Hun har fått legetime i morgen da. Hilsen Hønemor
Siam Skrevet 16. januar 2007 #2 Skrevet 16. januar 2007 Oliver var syk i jula og hadde godt over 39 i 4 dager. Tok en tur til legen for sikkerhets skyld, fikk antibiotika for ørebetennelse. Tror ikke det er veldig unormalt med feber i flere dager, men man blir vel anbefalt å ta kontakt med lege om feberen er høy i flere dager. Bedre med en tur for mye... God bedring til jenta di.
Kanutte Skrevet 17. januar 2007 #3 Skrevet 17. januar 2007 Her varierer det veldig hvor lenge feberen varer. Jeg ser som regel ann allmenntilstanden i forhold til hvor fort jeg kontakter lege. Jeg har nemlig ved flere annledninger opplevd over 39,5 i feber og god allmenntilstand. Om jeg kontakter lege kommer også litt ann på om feberen har noen åpenbar kilde (forkjølelse eller noe annet) eller ikke. Sist jeg var i kontakt med lege p.g.a. sykdom var det fordi allmenntilstanden ble værre selv om feberen sank. Da viste det seg å være ørebetennelse. Hilsen Kanutte som er hjemme med febersykt barn som muligens ikke har så mye feber lenger.
Kanutte Skrevet 17. januar 2007 #4 Skrevet 17. januar 2007 Ved ekstremt høy feber (40,8 målt i rumpa) har jeg gitt febernedsettende og ringt legevakten for å høre hva jeg skal gjøre videre. Hver gang!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå