Gå til innhold

Hår og hårpynt


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei

Jeg og min kjære har nå satt en dato for bryllupet (2 år fram i tid), det jeg lurer på er hvordan jeg skal ha håret mitt!!!

Synes det er greit å begynne å tenke på det nå, ettersom jeg har "veldig" kort hår nå, og da i tilfelle må spare litt...

Er det noen med tanker om dette???

Kan man bruke det meste av hårpynt til kort hår??

Hva med slør? Hvordan festes dette til kort hår??

Jeg bor i en liten bygd, og føler derfor ikke at jeg kan snakke med frisøren min om dette - skal jo være hemmelig enda!!!

Jeg lurer på om jeg skal ta meg en tur inn til nærmeste storby, og snakke med noen der...

Hva ville dere gjort??

Korthåret bride-to-be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kort hår og skal ha slør. Tror ikke det er noe problem så lenge det er litt å feste i. I tillegg skal jeg ha tiara.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er det kanskje en fordel å ha litt lengre hår "på toppen" da??

Jeg har ca 4-5 cm "på toppen"... er det nok, eller bør jeg kanskje ha mer??

Bride-to-be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har alltid hatt kort hår - men jeg har klart å spare litt lengde nå i det siste og det skal være nok til å få festet noen perler i det icon_smile.gif Så får vi se da icon_smile.gif lykke til.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har helt kort hår som jeg klipper ofte. Da vi skulle gifte oss lot jeg vær å klippe det HELT kort slik som jeg pleier, men det var likevel veldig kort i forhold til hva man kan se på de fleste frisyreforslag. Jeg vurderte en stund å spare slik at jeg kunne se litt mer "brudete" ut, men bestemte til slutt at det viktigste var at jeg så ut som meg selv! Det angret jeg ikke på i det hele tatt.

Frisøren ordnet håret slik at det var litt "flatt" foran med små spisser rundt ansiktet, så hadde jeg et (ikke for stort og høyt) diadem, og bak der var håret mer rufsete og sto mer opp. Vanskelig å forklare, men om du bare har littegranne lengde på det, noen cm eller så, så går det fint an å ordne det slik at det ser penere ut en det gjør til hverdags. '

Frisøren var litt bekymret for at diademet var litt for stort, men det satt bra og det gikk helt fint. Sikkert lurt likevel å velge et som ikke er for tungt og som sitter bra selv når det ikke er festet.

Jeg hadde ikke slør(er ikke tyll-typen), men det hadde sikkert gått fint å feste dette i diademet. Selve diademet ble festet ved at to fliseklemmer(de helt tynne som damene brukte i håret før i tiden, bare gullfargede fra et parfymeri siden jeg har lyst og ikke mørkt hår) ble festet over hverandre i et kryss i håret der endene på diademet møtte håret. Et kryss på hver side, diademendene lagt oppå, feste med en tredje fliseklemme, og dekke med litt hår som blir sprayet i posisjon med hårspray.

Jeg ble i alle fall veldig fornøyd, og min frisør hadde aldri gjort dette før(noe jeg fikk vite to dager før bryllupet, men det er en annen historie).

Anbefaler deg å ha det håret du pleier(sånn nesten da)da kan du ha vært helt "deg selv", bare finere, også på bryllupsdagen. Hadde en venninne som hadde latt det korte og stilige håret gro slik at frisøren kunne få det til å se ut som om det var langt og oppsatt, og hun ble så ugjenkjennelig og "damete".

Men det hadde jo selvfølgelig med frisøren sin smak å gjøre...

Det lar seg i alle fall gjøre på de fleste måter, velg å gjøre det slik som du har mest lyst til selv!

Klem fra meg icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...