Gå til innhold

"Syden", gjerne Hellas, for bevegelseshemmede

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei dere!

Ja, jeg planlegger altså å reise på pakketur med min mor og min tante i mai/juni. Vi er avhengig av at stedet ikke har så mange bratte bakker. Jeg har lest endel om mange greske øyer, men enten står det at det ikke egner seg for bevegelseshemmede, eller så bør man snakke med reisekonsulent ved bestilling. Jeg lurer derfor på om det er noen her som har noen plasser å anbefale. Vi ønsker oss altså godt vær i slutten av mai/begynnelsen av juni, sandstrand er ikke påkrevd, men det bør kanskje være en plass med forholdsvis kompakt sentrum.

Er det noen som har noen tips, så blir jeg kjempeglad for det!

Alicante :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer litt an på hva du mener med bevegelseshemmet. Jeg kjenner noen som var på Chios i sommer. Han har rullestol, men er ikke 100% avhengig av den. Det gikk, selv om jeg forstod at det ikke var fritt for hindringer. Du kan komme til Chios med Hellaswings og Lilleput Reiser. Det går jo an å ta en telefon til dem og høre! Begge kjenner reisemålene sine godt og kan sikkert si noe om hvor egnet de er!

Skrevet
Det kommer litt an på hva du mener med bevegelseshemmet.

Med bevegelseshemmet mener jeg at hun ikke har fysikk til å gå opp særlig med bratte bakker, og trenger å bo i kort avstand til sentrum, restauranter etc. Gjerne med strand i nærheten. Det er også ønskelig med et hotell (evt. leilighet) der det går an å oppholde seg endel, da hun trenger å kunne hvile endel.

Forresten; tusen takk for tilbakemelding - jeg skal sjekke ut tipsene dine!

Alicante :)

Skrevet

Det høres ut som om hotell Golden Sand på Karfas på Chios kunne være noe for dere. Hotellet har bassengområde med bar, trapp rett ned til stranden og kort avstand til ulike restauranter uten at man trenger å klatre i bakker. Bortsett fra en liten kneik ned til hotellet fra hovedveien. Jeg har ikke vært på rommene og kikket, men jeg vet at hotellet har en del stamgjester, så det er kanskje verdt å sjekke ut? -men som sagt, sjekke med reiseselskapene. De kan sine ting :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...