Gå til innhold

Twin Peaks

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fulgte dere med på David Lynchs geniale serie?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg så den da den gikk på tv for mange år siden, og har akkurat sett sesong 1 på dvd. Har hatt lyst på et gjensyn lenge, men store Bob-traumer har hindret meg. Han er fortsatt nifs som fy, men ikke verre enn at jeg klarte å se på.

Jeg elsker stemningen, karakterene, musikken og alt det absurde. Ser frem til sesong 2 kommer på dvd.

Skrevet

Har akkurat sett siste episode av sesong 2.Du har mye å glede deg til.Det er enda bedre i sesong 2

Gjest King James
Skrevet

jeg så filmen og den var grussom. Serien har jeg aldri sett

Skrevet
jeg så filmen og den var grussom. Serien har jeg aldri sett

Grusom som i skummel, eller grusom som i dårlig/kjedelig? Filmen Fire Walk With Me forteller om det som skjedde før Laura Palmer ble drept, man bør nok ha sett serien for å få noe særlig utbytte av den.

Skrevet

Jeg tror det er sånn at enten så liker du eller så liker du ikke twin peaks.Det er en litt spesiell sjanger,men du bør virkelig gi det en sjanse, ihvetfall ett par episoder.

Det er viktig å følge med på alle og ikke dette ut.Mye skjer på en episode.Serien er skummel på en veldig psykisk og intellegent måte

Skrevet (endret)

Klart jeg fulgte med :)

Den gikk på tv da jeg var 12-13, og jeg brukte å se den alene nede i kjellerstua, mens jeg holdt meg for øynene og nesten ikke torde å se når Bob dukket opp på skjermen :ler:

Synes ikke den er like spennende nå, men jeg skjønner fremdeles godt hvorfor jeg likte den da.

Edit: skrivefeil..

Endret av Dagoberta
Skrevet

Åhhhh fantastisk serie!! Såg den då eg var yngre då den gjekk på tv. Har både filmen og sesong 1 på dvd, og gler meg som ein unge til sesong 2 kjem ut (har høyrt at dei nettopp har /skal snart gje ut første del av sesong 2... men eg vil vente til heile pakka kjem).

Gjest King James
Skrevet
Grusom som i skummel, eller grusom som i dårlig/kjedelig? Filmen Fire Walk With Me forteller om det som skjedde før Laura Palmer ble drept, man bør nok ha sett serien for å få noe særlig utbytte av den.

Grussom dårlig\ Kjedelig...

Skrevet

Å ja..... jeg så Twin Peaks - og spesielt på grunn av han etterforskeren.... Cooper var det det han het? :hjerte: Tror jammen jeg må ta et gjensyn på serien nå jeg og.

Skrevet (endret)

Jeg gikk på ungdomsskolen når serien gikk på TV første gang og den skremte meg fra sans og samling. Gikk mange år før jeg kunne være alene hjemme om natten uten å tenke på Bob. Så litt av en episode for ca 10 år siden og syntes den var like creepy ennå, derfor frister det ikke noe særlig med et gjensyn selv om det var en bra serie.

Endret av Malou
Skrevet (endret)

Jeg så litt da den gikk første gang, men jeg var egentlig litt for liten. Men den gikk i reprise for noen år siden, og da fulgte jeg med! Bob er verdens ekleste da, men det er liksom noe med Twin Peaks som gjør at man må se det... Nå fikk jeg også lyst på dvd-samlingen...

Og Dale Cooper ja... Han var jo litt av grunnen til at jeg fulgte med (og jeg ble sååå glad da han dukket opp i Sex og singelliv!)

Endret av Purple
Skrevet

Er det flaut å innrømme at jeg hadde et lite crush på The Log Lady?

Skrevet

Jeg turde ikke se den når den gikk på tv, og er usikker på om jeg tør se den i dag... Men har veldig lyst, den er tross alt en klassiker!

Skrevet
Special Agent Dale Cooper... Damn good cup of coffee... :hjerter_rundt:

Huff, den har visst satt sitt tydelige preg, den serien!

Den har nok det ja.... :sjenert:

Gjest Fruktfat
Skrevet

jeg så den da den gikk på tv, da var jeg vel rundt 10år.

så den igjen for noen år siden, da gikk den midt på natta på tv3, og herregud noe så dårlig! elendige replikker, skuespillere, osv. jeg satt og lo av hvor dumt det var. dessverre, for jeg hadde så lyst til at den skulle være like bra som jeg husket den.

Skrevet

Ellers må det understrekes at puppene til Sherilyn Fenn var meget attraktive på den tiden.

Gjest Bøllefrøet
Skrevet
Er det flaut å innrømme at jeg hadde et lite crush på The Log Lady?

Hu er digg hu da :ler:

Gjest Maxagaze
Skrevet
Special Agent Dale Cooper... Damn good cup of coffee... :hjerter_rundt:

Huff, den har visst satt sitt tydelige preg, den serien!

Skuffende lite "memorable quotes" på imdb fra denne serien, hvor er f.eks Deputy Andy Brennans "I'm a whole damn town!" ?

Min favorittkarakter i serien, uten tvil..

Denne dekker nå mesteparten, da: Link

Gjest lillelou
Skrevet

Jeg satt klistra til skjermen da "Twin Peaks" gikk på tv,og jeg tenker jeg også var 12-13 år.Syns agent Cooper var noe av det smarteste og kjekkeste jeg noen gang hadde sett. :ler: Og jeg var livredd Bob og satt klar med ei pute til å ha foran ansiktet i tilfelle han dukket opp. :sjenert:

Så jeg skal nok skaffe meg serien på dvd,ja. :sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...