Spire Skrevet 15. januar 2007 #1 Skrevet 15. januar 2007 Hei! For ca en uke siden var jeg og en venninne på deilig spa etterfulgt av en aromatisk kroppsmassasje. Dette var helt himmelsk helt til massøren min fant de ømme punktene i min venstre skulder. Hun knadde virkelig hardt og jeg kjente at hun virkelig fant noen triggerpunkter. Au! Når vi skulle dra kjøpte jeg etter anbefaling fra henne en krem for ømme og såre muskler, som hun mente jeg burde smøre meg med morgen og kveld for å myke opp de såre punktene. Hun mente at hvis jeg gjorde dette kunne jeg bli mykere sånn at hun kunne komme dypere når jeg eventuelt kom til en ny massasje. Allerede på kvelden samme dag klarte jeg så vidt det var å gjøre noe med venstre arm. Særlig bevegelser ala. når man åpner en potetgullpose var særlig vonde. Det var også vondt å sove på dne siden. Slik var det også dagen etter, før jeg etterhvert ble bedre. I går kjente jeg kun litt smerter hvis jeg løftet skulderen utover, og tenkte at da gjorde det vel ingenting å skuffe sne... Som tenkt, så gjort, og med det resultat at jeg i går kveld og idag har like vondt som samme dagen jeg hadde vært til massasje. Nå lurer jeg på hva som er best å gjøre. Kan og bør jeg trene armen og skulderen forsiktig? Eller bør jeg holde den helt iro? Kan nevnes at jeg var å svømte (bryst) dagen etter massasjen, og det gjorde ikke vondt, og jeg tror muligens jeg ble bedre av det. Jeg er jo enda stiv i skulderen, og lurer derfor på om jeg skal kjøpe meg en slik infrarød massasjestav (i ordets rette betydning..), men jeg er samtidig redd for å vondt verre. Min mor og mine tanter er nemlig alle plaget med betente og slitte skuldre, samt fobromyalgi, og jeg vet at moren min blir verre av massasje. Stimulien av massasjen gjør betennelsen verre etc. Noen andre som har opplevd noe lignende? Hva gjør dere?
Supraspinatus Skrevet 15. januar 2007 #2 Skrevet 15. januar 2007 (endret) Det er normal å få ømme muskler etter man har blitt massert. På samme måte som etter trening. Siden det er umulig å vite hvilken vondt du har, så må jeg bare gjette at du rett og slett er støl. Går over av seg selv. Og du kan godt trene når du er støl. Edit: du nevnte ikke alderen din, men i svaret antok jeg at du var fra 20-30 år Endret 15. januar 2007 av speedbird
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 15. januar 2007 #3 Skrevet 15. januar 2007 Beveg på deg, men ikke overdriv (snøskuffing er overdrivelse), svøm gjerne, og strekk ut! Blir du helt statisk, så blir det verre.
Spire Skrevet 15. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 15. januar 2007 Takk for svar. Smertene er ikke som etter jeg har trent (trener endel styrke), men er skikkelige verkesmerter. Når jeg gjør spesielle bevegelser iler det liksom til i skulderen rundt deltamuskelen og nedover langs venstre skulderblad. Det er skikkelig vondt, så vondt at det til og med verker når jeg sitter helt i ro. Det gjør det aldri når jeg er stiv og støl eter trening. Jeg lurer derfor på om mer massasje (med en slik stav) vil gjøre vondt verre eller kanskje gjørde det bedre. Skal nevnes at jeg aldri før har vært til massasje sånn at jeg vet ikke hva som er normalt.
Supraspinatus Skrevet 15. januar 2007 #5 Skrevet 15. januar 2007 Hvis du fikk vondt av massasje har jeg vanskelig for å tro at mer massasje gjør det bedre. Men hvis det gjør skikkelig vondt kanskje du har pådratt deg en strekk, eller støtskade? Har du hevelse, blåmerke, nedsatt bevegelighet? Ta evt kontakt med fastlegen og få henvisning til fysioterapeut hvis smerten vedvarer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå