evilla Skrevet 15. januar 2007 #1 Skrevet 15. januar 2007 Er vel på tide å begynne å planlegge utdrikningslag for bruden som skal gifte seg i vår.... Jeg er så heldig og har blitt valgt som forlover, så jeg har tenkt litt på dette og har noen spørsmål... Er vi liksom nødt til å ha minbuss og sånn eller er det ok å høre om noen har lyst til å kjøre. Slik at vi kan spare litt på det området? Eller e det litt av stemningen, det at alle begynner å drikke tidlig på dagen? Planen er at vi skal jo tilbringe kvelden på en plass, sånn at ingen trenger å kjøre på kvelden, det var kun på dagen jeg tenkte. Ellers så trenger jeg litt tips til dagsaktiviteter... Har forsåvidt dagen klar, men mangler noen dagsaktiviteter, som alle kan være med på....
Gjest Gjesta Skrevet 15. januar 2007 #2 Skrevet 15. januar 2007 Synes det er helt greit å spørre om noen kan kjøre. Burde ikke være noe problem. Tips er go-cart. (Da må man være edru uansett ) OBS, gravide kan ikke kjøre. Hvis bruden skulle være det... Paint ball Spa Fallskjermhopp +++ Kommer jo litt an på hva du tror hun ville like. Det viktigste (synes jeg) er at bruden får en hyggelig dag.
Mirabella83 Skrevet 15. januar 2007 #3 Skrevet 15. januar 2007 (endret) Jeg for min del er ikke så begeistret for utdritningslag, som jeg ser noen bruder og brudgommer utsettes for. Salg av "klemmer" i hovedgata i byen utkledd i tragiske antrekk synes jeg ikke ser så innmari gøy ut. Det er jo hennes/hans deg, så det er jo ikke stas å bli dummet ut... Men noen synes sikkert at det er gøy også. Ikke slipp hovedpersonen ut av fly før du er sikker på at fallskjermhopping er noe h*n vil... Jeg kjenner en som ser tibake på den opplevelsen med stor avsky. Det er jo veldig ekstremt å hoppe ut av fly... Det er masse kjempegøy å ta seg til... ost og vin grillfest paint-ball (supergøy!) bowling (litt traust?) all mulig lykke til Endret 15. januar 2007 av Mirabella83
evilla Skrevet 15. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 15. januar 2007 Jeg er også veldig enig i at utdritning er UT! Jeg skal lage til en kosedag med ting som jeg vet hun liker. Om kvelden blir det en koselig jentekveld i et lukket lokale eller noe sånt. Ingen bytur, for da blir det bare en vanlig fest. Spise god mat og lage til noen kjekke mimreleker og sånt.
Daenrys Skrevet 15. januar 2007 #5 Skrevet 15. januar 2007 Sier meg enig i at utdriting virkelig er ut. Satser selv til å få til en kombinasjon av aktiviteter på dagtid, tenker i retning paint-ball eller lignende. I tillegg har jeg tenkt å skjekke om det er en mulighet for at bruden kan få en trommetime, tidligere da hun "var ung" drømte hun nemmlig om å bli trommis. Kvelden satser jeg på at skal bli en blanding av mimring og festing med god mat på et eller annet sted (hytte kanskje?). Lurer på, de som har erfaring fra å være forlover: Hvor lang tid i forkant bør opplegget være avklart? Dvs. bestille timer, lokaler etc.
Solskinn Skrevet 15. januar 2007 #6 Skrevet 15. januar 2007 Vi begynte ikke å drikke før vi kom hjem til forloveren i seks tien, så å kjøre er inget problem mener nå jeg. Det kommer jo litt ann på hvem som skal være med også, er det folk som har god økonomi spanderer de nok gjerne en minibuss og champis på dagen, men er det mer "fattige" syntes de nok det er greit å kjøre. Bruden kan jo få shampis uten at alle de andre trenger det også da?? Dette kommer litt ann på gjestene altså og hva de har mulighet til å betale. Tips til aktiviteter kan være å ta frem litt mimring mener jeg, gamle bilder etc om man har kreativitet til å gjøre noe ut av dette. Men dette passer seg nok best til et litt mindre utdrikningslag, og blir kanskje litt kjedelig om man har planlagt en kjempe fest. Jeg var på bowling, og det var ikke traust i det hele tatt. Nå ble jeg drukket ut i en litt hektisk periode da, så jeg satte veldig pris på en litt roligere utdrikning med mer avslappende aktiviteter. Så dette kommer altså veldig ann på personen og situasjonen. God mat, masse vin og shampagne er nok et av de beste triksene som ikke kan slå feil. Gjerne med bridens yndlingsmat, så man viser at det ligger litt tanke bak også. En annen god ide er å overrakse med lunch/frokost med masse god mat (evnt dackery etc, om dere velger å gå denne veien) for å få en fin start på dagen og en full mage til å nyte resten av dagen. Dette vil det ligge omtanke bak, samtidig som det er lurt å få spist godt den dagen for alle slik at man er klar til litt alkohol og ikke trenger ødelegge dagen med å være sulten. Videre er kake/snop og alt annet man ikke skal spise i overflod en fin ting mener jeg. Singstar er vel også noe som er i tiden og kan være et tips til litt uskyldig "utdritning" om bruden er redd for karaoke. Ja det var et par tips jeg kom på i farten, som du ser av mine og tidligere svar kommer dette veldig ann på bruden og gjestene som kommer. Dersom hun liker fart og spenning er det viktig å ta tak i dette, da er hun nok litt mer sporty og vil ha litt mer enn bowling og god mat. Dersom hun er av den litt mer rolige typen(og gjestene av de litt mer "fattige") er nok en rolig kveld med mimring, leker god mat+++ en bedre ide. Da kan flere av gjestene også komme, og dette er viktigere enn falskjermhopping og slikt, dagen skal jo være en "siste fest"( ) med vennene og da er det viktigere at alle man er glad i kommer mener nå jeg.
evilla Skrevet 15. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 15. januar 2007 Nei det burde jo ikke være det. Jeg tenkte hvertfall å kjøre på bruden og 3 andre....men tror vi blir ca 20, så får håpe noen flere kan kjøre. Ellers lurer jeg fælt på hvor vi skal være om kvelden, vet om et kjekt lokale som vi kan leie, men det koster 2000kr...Ser at mange er hjemme hos forloveren, men jeg har desverre ikke plass til 20 stk i min lille stue, så det blir litt vrient...har jo en hytte vi kunne reist til, men da går det så mye tid i reising... Men jeg lurer også litt på hvor tidlig en må begynne å tenke på å bestille/leie diverse ting til utdrikningslaget...hvor tidlig en må begynne med forskjellige ting, når en sender ut invitasjoner til vennene osv...?
liv Skrevet 16. januar 2007 #8 Skrevet 16. januar 2007 Hva med overnatting på denne hytten da? Ikke sikkert det er overnatting til 20 men det er jo ikke sikkert alle kan heller, og det går greit å være trangt for en natt, sofaer og liggeunderlag - soveposer går jo greit for en enkel natt! Ha en rebuslek på vei opp. F.eks samle inn matvarer på veien... Eventuelt få en ukjent til å hente henne og kjøre henne til hytta... Stille kjæresten hennes spørsmål om henne og la hun gjette hva han svarte er jo poppis. Ta med en liten gave hver som skal minne henne om personen og så legges alle gavene i en haug og hun må åpne og gjette hvilken anledning/person gaven er fra.
evilla Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #10 Skrevet 16. januar 2007 Ja alle disse lekene har jeg tenkt litt på. Spesielt den der alle tar med en pakke hver, også skal bruden gjette hvem den er fra. Den vil jeg ha. Og muligens også der jeg stiller brudgommen spm... Men ang hytten så tror jeg ikke mange vil være med på så lang tur, men hva om jeg lager til en sleep over i lokalet jeg har tenkt på? Pleier det å være lov å overnatte i leie lokaler? Kan jo bare ta med liggeunderlag og sovepose. For det er litt nærmere...så regner med litt flere kan være med... Men den rebusleken var jo litt morsom da, kunne jo hatt noe sånt...hmm, tenker...
mowgli Skrevet 16. januar 2007 #11 Skrevet 16. januar 2007 Pysjamasparty Blås opp ballonger og skriv x-kjærestenes navn på hver sin ballong. La bruden fortelle alle i utdrikningslaget litt om vedkommende før hun smeller ballongen. Ett symbol på at de er ute av livet hennes for godt nå
evilla Skrevet 16. januar 2007 Forfatter #12 Skrevet 16. januar 2007 God ide med pysjamas party! Det kan jo bli morsomt. Men er det lurt å trekke inn alle x'ene på dennne dagen? Var jo en litt morsom lek da Stripper tror jeg ikke er noe Hun er ikke den typen som ville likt noe sånt
mowgli Skrevet 17. januar 2007 #13 Skrevet 17. januar 2007 (endret) God ide med pysjamas party! Det kan jo bli morsomt. Men er det lurt å trekke inn alle x'ene på dennne dagen? Var jo en litt morsom lek da Stripper tror jeg ikke er noe Hun er ikke den typen som ville likt noe sånt ← Jeg hadde x-ballongleken for min forlover, det ble bare morsomt ut av det :-) Jeg tok også med noen forelskelser hun hadde hatt i ungdomstiden Edit; Men om hun har noen triste/såre/vonde opplevelser fra en x ville jeg droppet det.... Endret 17. januar 2007 av mowgli
Gjest niomi Skrevet 17. januar 2007 #14 Skrevet 17. januar 2007 Uuu, får helt grøsninger av å lese denne tråden, jeg... Selskapsleker og sleep over... Grøss... Håper at dersom jeg skal gifte meg, så vil forlover ta meg med på råd om hvordan type utdrikking jeg vil ha. Vil helst ikke ha noe - for de fleste utdrikkingslag ender med patetiskfylla - men dersom det insisteres, så vil jeg ikke ha noe på dagtid, men vi kan godt gå ut og spise en bedre middag på kvelden. Jeg tror faktisk jeg hadde nektet å bli med dersom de kom for å hente meg om morgenen en lørdag... Party pooper, jeg? Njaaa, mulig det, men jeg ble liksom ferdig med den type fester i starten av 20-åra. Er det ikke bra vi er forskjellige?
evilla Skrevet 17. januar 2007 Forfatter #15 Skrevet 17. januar 2007 Jo så absolutt, hehe.. Alle har hver sin smak. Jeg tror nok jeg hadde syns det hadde vært kjekt med en tur på byn bare, men så hadde det kanskje blitt litt som en vanlig kveld på byen, så litt ekstra som minnte om et utdrikningslag hadde jeg nok satt pris på. Men jeg kunne nok mer tenkt meg en privat fest med jentene og litt mimre leker. Kosekveld rett og slett
Gjest niomi Skrevet 17. januar 2007 #16 Skrevet 17. januar 2007 Jo så absolutt, hehe.. Alle har hver sin smak. Jeg tror nok jeg hadde syns det hadde vært kjekt med en tur på byn bare, men så hadde det kanskje blitt litt som en vanlig kveld på byen, så litt ekstra som minnte om et utdrikningslag hadde jeg nok satt pris på. Men jeg kunne nok mer tenkt meg en privat fest med jentene og litt mimre leker. Kosekveld rett og slett ← Jupp, kosekveld kunne vært kjekt. Gjerne med masse god mat og drikke. Og tenåringsfilmer fra da jeg var tenåring på DVDen (Pelle og Proffen, Frida...) Ellers tror jeg at jeg hadde likt spa-tur godt, men det blir dyrt å få alle med på det. Eller rett og slett ut i skogen på ettermiddagen med paint ball, og rett opp til dit vi skulle vært med ferdigpizza og litt godt å drikke.
Frey Skrevet 18. januar 2007 #17 Skrevet 18. januar 2007 Sjekk HER for masse tips. Ellers kan jeg nevne utdrikningslaget jeg var på i mars i fjor: vi haddeleid inn utendørs boblebad bruden hadde tilgjengelig hele helgen. Selve dagen troppet vi alle opp der med sjampis og tapas. Det kom også en massør og en som gav manikyr, ansiktsbehandlinger osv. På kvelden møtte vi herrelaget på enpub for drinker før vi hadde felles middag. Håper bare min forlover er like smakfull
090607 Skrevet 19. januar 2007 #18 Skrevet 19. januar 2007 Jeg får angst av klemmepakker og spørsmål... Det har jeg meddelt forloveren min også. Hvis jeg kunne komme med et ønske, så var det nettopp å ha en skikkelig jentefest hvor vi spiller musikk vi har referanser til og har det gøy. Det gøyeste er egentlig å samle alle sammen. Man bor gjerne litt spredt ettersom årene går.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå