Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantasia
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, gled dere!

Jeg dro 3 uker rundt i England/Skottland for ett par år siden, og hadde det fantastisk.

Skulle jeg gjort det en gang til ville jeg brukt enda mer tid på små koselige byer, ikke de større "turist"-maskinene.

Hvis du vil vite mer så send meg en PM, men i farta kan jeg f eks anbefale Shrewsbury. Fantastisk søt liten by med masse historie :)

Og hvis dere ikke vil leie bil, kan jeg absolutt anbefale å kjøpe interrail billett, og toge rundt i stedet :)

Skrevet (endret)

Du kan glede deg!

Vi skal kjøre rundt i Skottland i sommer, skal bruke cirka to uker på det. Men da skal vi virkelig ta livet med ro, da.

England, Wales og Skottland er jo relativt kompakt, det er vel faktisk mulig å kjøre hele veien fra London og opp til toppen av Skottland på bare noen timer i løpet av en dag? Men jeg tror kanskje at jeg hadde latt Irland vente, hvis jeg var dere. Å komme seg til Irland innebærer jo en ferjetur, eventuelt å levere bilen i England og leie en ny når dere kommer over.

Irland er en opplevelse i seg selv, som jeg kanskje like gjerne hadde villet spare og ta i forbindelse med et besøk i Dublin, feks. Det er nemlig vår plan for neste år! ;) Bruk heller tiden på å bli godt kjent i Storbritannia (uten Nord-Irland).

Jeg støtter innspillene om å styre unna de største byene, og heller nyte landsbygda. London kan man ta en annen gang, liksom. Vi har sett litt av Wales, blant annet har vi vært i Chester som var en søt småby. Blackpool er hele Storbritannias badeby, det er så cheesy og harry som bare engelskmenn kan gjøre det! :ler: Blant annet med et tårn som er en kopi av Eiffeltårnet...

Blackpool Tower

:ler:

Jeg ville kjøpt meg et godt kart over Storbritannia og en guidebok for landet, og så begynt å plotte inn ting dere vet at dere har lyst til å se. Kanskje er det arrangementer dere gjerne vil se også? Vi har feks veldig lyst til å se Highland Games (sånn med sekkepipe og tømmerstokk-kasting osv) i en spesiell by i Skottland, så da legger vi opp ruta etter det.

Lykke til med planleggingen, skriv gjerne inn hva dere kommer fram til!

Endret av Lano
Skrevet

Vi var påcampingferie i 5 uker i Storbritania for noen år siden og det var en fantastisk ferie.

Reiser gjerne tilbake til Storbritania på ferie

Skrevet

Jeg er godt kjent i Nord-Irland, hvis du trenger informasjon kan du sende meg en PM hvis du vil.

Giant's causeway på nordkysten der er vel noe man må ha med seg, det er et fantastisk naturfenomen.

Ellers så er jo N-I stappfullt av sjarmerende landsbyer da

Skrevet

Takk for alle svar :)

Ser virkelig frem til denne turen (dersom det blir noe av, det er fortsatt bare på planleggingsstadiet).

Hva er vanlig pris på bed & breakfast ? Og på billeie?

Giants causeway så HELT fantastisk ut! Absolutt noe vi må få med oss!

Tror nok kanskje jeg er enig i tipset om å drøye med irland. Wales, scottland og england har nok meeer enn nok å by på :)

Jeg tror nok vi følger kysten et stykke (disse klippene er jo bare helt utrolige) for så å kjøre innover i landet.. vet ihvertfall at jeg mååå få med meg høylandet :) Ser utrolig nydelig ut i fjellene!

Skrevet

Vi har også veldig lyst til å reise rundt i England. Synes spesielt det ser fint ut i Cornwall og Devon.

Men det som gjør at vi kanskje ikke drar i sommer er været. Var både i Irland et år og Skotland et annet for et par år siden og det var regn og blåst og kaldt hele tiden. Begge gangen dro vi fra strålende varmt vær hjemme.

Er det alltid fare for sånn vær på de britiske øyer eller er det f.eks. tider på sommeren hvor det er større mulighet for bedre vær? Mener jeg har hørt at juni skal være best, men vet ikke hvor jeg har det fra.

Til Irland dro vi i juli og Skotland i august...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...