Gå til innhold

Kim Possible

Fremhevede innlegg

Gjest Mayamor
Skrevet

Vet ikke om det var meg du hinter til Gamle Alex, men svarer likevell:

Her i huset har vi Cartoon Network forbud. Er mine barn i andres hus, gjrelder deres regler... ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes Disney Channel har mange brukbare serier. Det er lenge siden mine så barne-tv. Kim Possible synes jeg er både morsom og har en god moral. Barn er forskjellig, med forskjellig smak og modenhet. Det jeg syntes var viktig er at man ser TV sammens med dem. Da vet man hva de ser på. Og jeg lar dem ikke se på tv når de har besøk, da synes jeg de bør klare å finne på noe :smile:

Gjest Nattblomst
Skrevet

Jeg utfordrer deg til å se en episode Kim Possible, Nigo-san. Og så hadde det vært fint om du skrev i denne tråden hva du synes.

Skrevet

Det er ikke sååå mange tøffe jenter der ute i serie/tv/film-verden.... Jenter har godt av å se at jenter også kan være helter!

Ja, det er mye søppel-tv for barn. Og kanskje nettopp derfor er det viktig at vi foreldre faktisk gidder å bruke litt tid på å se sammen med ungene og finne ut hva som kan være verdt å bruke litt tid på? ;)

Skrevet (endret)

Vi har både disney channel og cartoon network og ungene våre elsker Kim Possible, Dexters Laboratory, Tom og Jerry, Camp Lazlo og et par andre serier. Og barna våre velger heller og se på en av disse seriene istedet for barnetv. Og de får lov av oss til å se på disse seriene.

Endret av Kittykat
Skrevet

Nigo-san, problemet for dine barn blir at de faller utenfor i venneflokken. Når alle de andre snakker om Kim Possible og dine bare vet hvem Radovan og Kari er, har de absolutt ikkenoe å bidra med i en samtale / lek når de andre drar i gang barnetv-lek.

Hvilken verden lever du i da? Den verdenen der du tror barna faller utenfor med en gang de ikke følger strømmen? Jeg har aldri opplevd at barn faller utenfor fordi de ikke har sett den og den serien på tv. Gutten min var helt vill etter å leke spiderman sammen med noen andre gutter i barnehagen, og de lekte det hele tiden, til tross for at han aldri har sett så mye som et glimt av spiderman hverken i film eller blad i hele sitt liv. Barn kommuniserer nemlig, og har god fantasi...

For min del ser vi bare barnetv på nrk, foruten div barnefilmer på dvd når de får det til jul/bursdag. Begge barna mine er under skolealder, og jeg syns faktisk vi som foreldre har rett til å bestemme hva barna våre får se på. Av og til syns de noe av det som går på barnetv er kjedelig, men da går de heller på rommet sitt å leker, de får ikke alternativ om annet barnetv.

Ikke det at jeg tror at alt de sender på andre kanaler er farlig eller dårlig, men fordi jeg vil gjøre tv så lite viktig som mulig, og samtidig er barnetv på nrk relativt rolig og en fin rutine og avslutning av dagen nå på høst/vinterhalvåret. Om våren og sommeren ser vi nesten ikke på tv, da vi prøver å være ute så mye som mulig..

Skrevet
Hvilken verden lever du i da? Den verdenen der du tror barna faller utenfor med en gang de ikke følger strømmen? Jeg har aldri opplevd at barn faller utenfor fordi de ikke har sett den og den serien på tv.

he he morsom du.....

jeg lever i en verden full av barn, ansatt som jeg er i en barnehage, og lang utdannelse og erfaring jeg har både fra barnehage, barneskole og sfo. Jeg er mamma selv, har erfaring som dagmamma og driver egen opplysningstjeneste for foreldre, så joda, jeg tror jeg vet hva jeg snakker om her ;)

Skrevet

Kim Possible er en av min sønn på 5's største helter! og jeg syns faktisk det er kult å se at en gutt leker en jente, fordi hun er tøff! Kim Possible går hverdag på DC, men det betyr ikke at det blir sett på hverdag. Det går også på NRK, så hvis man syns det er den eneste kanalen som sender noe man kan se på, ja så kan de faktisk se den der også :)

Datteren min på 3 synes også den er veldig bra, og begge er enige om at det er bedre enn barnetv.

Når det kommer til dataspill, så har min sønn spilt dataspill på egen maskin siden han var 3. Det går i Josefine og "lek og lær barnehage" og lignende spill. Jeg syns det er kjempe fint at han lærer seg å bruke en datamaskin, fordi det gir han et fortrinn senere.

Han har også 2 spill på gamecube, monkeyball og monstersinc. begge med 3 årsgrense. Han har akkurat begynt å spille de. han har vært med venner hjem og spilt spill med 11 årsgrense, da har jeg sagt i fra!

Jeg syns det at så lenge spill er tilpasset alder er det helt greit at det spilles i små mengder!

Skrevet

Femåringen min elsker også Kim Possible. Men jeg er faktisk ikke så begeistra for serien.

Det positive med serien er jo at det er ein jente, hun er kul, og har god moral.

Men det negative er at det også er en typisk amerikansk serie med snille og slemme, og at konflikter mellom de snille og de slemme løses gjennom slåssing.

Jeg har lagt merke til at når sønnen min "leker" Kim Possible så er det mye sparking og slåssleking, og det prøver jeg så godt jeg kan å ikke oppfordre til. Vi har både Disney channel og Cartoon network, men har fjerna Cartoon fordi vi syntes det var for mange slåss-serier. Da liker jeg faktisk bedre at han holde på med lek og lær spill på PCen.

Jeg synes igrunn at Kim Possible og f.eks "Den amerikanske dragen" er ganske like serier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...