Gjest Nattblomst Skrevet 13. januar 2007 #1 Skrevet 13. januar 2007 Ser noen av dere andres barn på Kim Possible av og til? Hvor gamle er disse barna? Min sønn på snart 4 år digger det. Han fikk valget mellom Jubalong og Kim Possible til barne-tv i dag, og valgte det siste uten et fnugg av tvil.
Gjest Nattblomst Skrevet 13. januar 2007 #2 Skrevet 13. januar 2007 (endret) Kim Possible er tegnefilm fra Disney som sendes på NRK1 om ettermiddagene... (Og lørdager kl. 18 på Disney Channel, fant jeg ut. Har ikke hatt Disney Channel så lenge, de forandret kanalvalgene her i vinter.) Endret 13. januar 2007 av Miss Foxy
Gjest niomi Skrevet 13. januar 2007 #3 Skrevet 13. januar 2007 Mine nieser på 3 og 7 år elsker Kim Possible. I følge yngstemann er barne-TV barnslig. Lært av storesøster, tro..?
Gjest Nattblomst Skrevet 13. januar 2007 #4 Skrevet 13. januar 2007 Aner som sagt ikke hva Kim Possible er, men dersom det er på CN-leve, med stygge, enkle tegninger, bråkete soundtrack og ugudelige sendetider, så hadde jeg lagt ned forbud... ← Har ikke sett noen CN-greier... Jeg synes Kim Possible er litt småmorsomt selv. Særlig skurkene. De er så udugelige at b-gjengen blir proffer i forhold. *kremt*
momo Skrevet 13. januar 2007 #5 Skrevet 13. januar 2007 Her digger snuppa på 5 år kim possible. Og samme gjør flere av hennes venner.
Gjest Verdens verste husmor Skrevet 13. januar 2007 #6 Skrevet 13. januar 2007 Jenta her synes også Kim Possible er småmorsomt, selv om det ikke er favoritten. Hun begynte å se på det når barne-tv på NRK ble for barnslig for henne.
Gjest Madam Felle Skrevet 13. januar 2007 #7 Skrevet 13. januar 2007 Synes du det er OK? ← Skal foreldrene bestemme hva barna skal like? Vi snakker om disney, og har du problemer med at barna ser på disney? Du kan heller ikke styre hva barna dine vil like, for søsken, venner og andre familiemedlemmer står nok høyere i kurs enn det mamma og pappa gjør. De små lærer av de litt større, og slik er faktisk verden. Det er ikke dermed sagt at man skal tolerere alt, men her snakker vi om disney og da blir det helt feil å spørre om personen syns det er ok at barnet ikke liker barne-tv på nrk. Mine barn har aldri sett på barne-tv på nrk, for de likte det rett og slett ikke. De så ikke på andre ting heller, men de gikk fra tv-en når jeg satte på barne-tv.
Gjest Nattblomst Skrevet 13. januar 2007 #8 Skrevet 13. januar 2007 Er det mange 3-4-åringer som spiller dataspill, da? Såvidt jeg vet, vet min sønn knapt hva dataspill ER for noe... Enda mindre playstation og xbox og alle disse. Han går i barnehage, men jeg har aldri hørt barna der snakke om sånt. Og hvis han vet hva det er, så spiller han ikke noe. Ikke ser han på CN heller (har ikke den kanalen) Ergo ingen krise uansett. Enig med deg Nigo-san om at man skal vite hva barna ser på. Og hvor mye...
Kipa Skrevet 14. januar 2007 #9 Skrevet 14. januar 2007 Ikke Kim Possible, men Stanley på Playhouse Disney. Det er mye dårlig barnetv, og siden Stanley går 18.20 velger han ofte heller det. Etter det er det disney dyrenes verden, og klokka sju er det helt slutt på den kanalen. Da er det også tid for å ordne seg til sengetid. Vi kan jo ikke bestemme hva de skal se når det er innenfor visse rammer synes jeg. Mne vi kan bestemme hvor lenge og når de kan se på tv...
Gjest Gjesta Skrevet 14. januar 2007 #10 Skrevet 14. januar 2007 Kim Possible er ikke det verste som sendes på CN. Nigo-san, problemet for dine barn blir at de faller utenfor i venneflokken. Når alle de andre snakker om Kim Possible og dine bare vet hvem Radovan og Kari er, har de absolutt ikkenoe å bidra med i en samtale / lek når de andre drar i gang barnetv-lek.
Gjest niomi Skrevet 14. januar 2007 #11 Skrevet 14. januar 2007 Synes du det er OK? ← Først så måtte jeg virkelig holde meg for ikke å begynne å flire høyt, men jatte med. Og ja - jeg syns det er helt greit. Mye av det NRK sender på barne-TV er fryktelig dårlig, og på Disney Channel er det mye gode tegnefilmer. Kim Possible er en tøff dame, og et godt forbilde for små pikebarn.
Tigerlily Skrevet 14. januar 2007 #12 Skrevet 14. januar 2007 Både jeg og samboeren min (hhv. 22 og 25 år gamle) elsker Kim Possible! Hun er en tøff dame på high school i USA som er cheerleader, redder verden og av og til blir forelsket. Tar opp tema som mobbing, utfrysing, det å måtte gå på akkord med seg selv for å bli del av den kule gjengen - tema også norsk barne-tv tar opp. Det er spennende og morsomt, noe action av den ikke-voldelige typen. Skulle tro det passet for barn i 4-6-årsalderen hvertfall.
Wildy Skrevet 14. januar 2007 #13 Skrevet 14. januar 2007 Synes Kim Possible er ei grepa jenta, jeg. Og har ikke noe imot at mine jenter ser på det.
Dizzy Skrevet 14. januar 2007 #14 Skrevet 14. januar 2007 Synes Kim Possible er ei grepa jenta, jeg. Og har ikke noe imot at mine jenter ser på det. ← Ja, helt enig. Min gutt på snart 5 år elsker Kim Possible.
Gjest allium Skrevet 14. januar 2007 #17 Skrevet 14. januar 2007 (endret) Synes Kim Possible er ei grepa jenta, jeg. Og har ikke noe imot at mine jenter ser på det. ← Ikke den verste helten en liten jente kan ha. Med motto "You can do anything". Endret 14. januar 2007 av allium
Gjest Gjesta Skrevet 14. januar 2007 #18 Skrevet 14. januar 2007 Her i huset er Kim Possible ganske så populært En slags moderne Pippi?
Gjest Mayamor Skrevet 14. januar 2007 #19 Skrevet 14. januar 2007 Her har barna sett det fra de begyndte å interessere seg for det i 3-4 års alderen. Synes eks Ed, Edd & Eddy ol er mer søppel enn Kim Possible. Her i huset har vi Cartoon Network forbud. Har 3 Disney Kananler som er bedre kvalitet på barnetv enn CN. MEN det er jo vi foreldre som bestemmer hvor mye barna får se tv. Ikke aktuelt å avbryte lek for at "nå er kl 18 og da er det barnetv...!" Da ser vi heller i dødtid, og om kl er 16,40 - så er den det...
Gamle Alex Skrevet 14. januar 2007 #20 Skrevet 14. januar 2007 Så hvis de ikke liker barne- tv får de ikke se? Får de se DVD eller spille dataspill? Hva gjør du hvis de skal sove over hos andre eller er på besøk, og de er CN og ser der. Når skal foreldre lære at når de nekter barna sine ting som majoriteten av andre barn får lov til - blir barna bare mer nysgjerrige og vil nok prøve å se dette i skjul pluss at de som Evelina sier - vil falle helt utenfor blandt andre barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå