Gå til innhold

treningstøy ute vinterstid

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, jeg er helt uvitende på dette området - såpass at jeg aldri har hatt joggebukser i annet enn bomull, men de blir jo så lett våte om man løper i snø eller vått terreng (er mye villmark her). Så jeg vil gjerne ha noen tips til treningstøy som helst ikke koster for mye, og som tørker fort, og ikke føles klamt og kaldt når man løper, helst. Det siste avhjelpes kanskje med superundertøy e.l?

Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Gjest Kristin_
Skrevet (endret)

Superundertøy funker fint, det gjør også ull. Det som er genialt med ull er at det ikke føles vått og jævlig selv om du blir svett, i motsetning til din verste fiende, bomull. Når været er kjipt, bør du holde deg unna joggebukser i bomull, de vil gjøre det vått og kaldt for deg. Gå heller for ull/superundertøy underst, og en joggebukse i et stoff som puster over. De fleste sportsbutikker har masse utstyr til utendørs aktivitet som jogging også til høst og vinter, det er bare å gå og høre.

Når det gjelder joggesko er det selvsagt noen typer sko som er åpnere og mindre utendørsvennlige enn andre, så gå for noe som ikke kun er stoff. Det finnes svært mange modeller på markedet også laget for bruk i litt kjipere vær. Kjør ullsokker på beina også, da slipper man å bli kald og fryse :) . Alt tøy som "puster" transporterer stort sett vann veldig effektivt, og tørker også derfor fort.

Håper dette var til hjelp, litt i hvertfall:)

Endret av Kristin_

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...