Gå til innhold

Kings Quest - PC spillet!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei alle kloke internet og data-hoder!

Da jeg var liten spilte jeg et PC-spill i Kings Quest serien, tror det var nummer fem eller seks, men jeg husker ikke helt.. "Princeless Bride" var kanskje navnet?

Men jeg plages ennå over at jeg ikke kom igjennom det. Jeg kom langt, men innen jeg ble ferdig så knakk min kjære nevø cd'en, og jeg hadde ikke penger til nytt, og nå, nesten femten år senere, plages jeg fremdeles av jeg måtte bare finne ut av hvordan jeg skøv til side den døra, hvilken vei jeg skulle i skogen, og så var det noe med den osten som ble en måne....

Er det noen her som har hele serien eller akkurat dette spillet liggende, eller kan hjelpe meg å spore det opp? Ikke kom med "du kan jo bare google", for takk det vet jeg, men jeg er elendig til å søke på internet. Jeg er SÅ lett å spore av, og forsvinner bare inn i et ti siders dokument om kongelige i afrika eller noe sånn, for det virket så interessant da jeg så overskriften og bla bla bla....

Har du spillet eller har en ledetråd som fører meg direkte til å få det ihus, så betaler jeg i ren takknemlighet!

Jeg er LEI av å ikke få sove fordi dette irriterer meg :ler:

Hjeeeeeeeeeeeelp!!! :hår:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du er helt rå på googling og amazoning :ler:

takk!!!

ouuuuh jippiiiiii!!! :hoppe:

Men jeg kan ingenting om datamaskiner og om jeg kan bruke det eller ei :grine:

Skrevet

Jeg regner med du har Windows XP? Det staar ingenting om spillet er kompatibelt med dette operativsystemet, men jeg regner med det - hvis ikke hadde det nok staatt.

Gjest Maxagaze
Skrevet (endret)
Jeg regner med du har Windows XP? Det staar ingenting om spillet er kompatibelt med dette operativsystemet, men jeg regner med det - hvis ikke hadde det nok staatt.

King's Quest 7 om jo ut i 1994 (regner med det er King's Quest 7: The Princeless Bride TS mener), var ikke mange eksemplarer av Winxp ute på merkadet da..

Man kan jo prøve kompatibilitetsmodus, men det er ikke garantert at det funker 100%. Alternativer fins jo, bl.annet denne emulatoren da. Fins flere enn denne også der ute.

Må bare legge til link til the-underdogs, her kan man laste ned gamle spill, sk. abandonware.. Fant ikke ditt spill, men jeg fant begge mine gamle yndlingsspill, Little Big Adventure - både 1ern og 2eren ! :)

Hvis linkene funker blir det en sen natt.. :sjarmor:

Endret av Maxagaze
Skrevet

Det er et dobbelt problem her. Så gamle spill vil ytterst sjelden\aldri fungere i dagens Windows versjoner. Det er ikke nok å få tak i spillet, man må ha en spesialmodifisert versjon av spillet, modifisert til å fungere i dagens windows.

Ettersom King's Quest er et ganske godt kjent spill, så er det relativt stor kjangse for å finne en slik modifisert versjon, men lett er det nok likevel ikke.

Selv har jeg lite og dårlig erfaring med å finne såpass gamle spill, så tror ikke jeg kan hjelpe stort.

Jeg bare vet 1 ting: Dersom du finner spillet i butikken så må du ikke hoppe av glede, for de som selges i butikken er gjerne en versjon som ikke fungerer med dagens Windows'er. Søsteren min kjøpte et annet spill som er like gammelt, Simon the Sorceror, og det fungerte ikke. Jeg mener jeg gjorde den samme tabben selv en gang også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...