Gjest Eir Skrevet 13. januar 2007 #1 Skrevet 13. januar 2007 Jeg har nettopp byttet til p-pillen Yasmin, som jo skal hjelpe mot kviser og uren hud. Men for meg virker det som det motsatte har skjedd, nå er jeg midt i andre brettet, og jeg har aldri hatt så mange kviser i hele mitt liv, selv ikke da jeg var i puberteten. Kan det skyldes disse p-pillene, selv om de egentlig virker motsatt? Kan ikke tenke meg noe annet det kan være, p-pillene er det eneste jeg har endret på de siste 3-4 månedene.
Arwen Skrevet 13. januar 2007 #2 Skrevet 13. januar 2007 Yasmin skulle jo være en pille uten noen bivirkninger i det hele tatt. Jeg har aldri vært så hormonell og ustabil som da jeg gikk på de. så ja, jeg vil tro det kan være pillene du reagerer på.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2007 #3 Skrevet 13. januar 2007 Den gjør underverker for mine kviser og har ikke bivirkninger på meg slik som Diane hadde. Kommer nok ikke til å slutte på Yasmin, hver gang jeg stoppper så kommer utbruddene tilbake
Gjest Advena Skrevet 13. januar 2007 #4 Skrevet 13. januar 2007 (endret) Det er ikke slik at det blir verre før det blir bedre da? Endret 13. januar 2007 av Mystisk
Nemesis Skrevet 13. januar 2007 #5 Skrevet 13. januar 2007 Har nettopp begynt på yasmin jeg også (er bare på andre uke da) Men om jeg skulle fått kviser av de så ville jeg ha ventet med å gjort noe før alle 3 brettene var brukt opp.. Kanskje de forsvinner til da, hvem vet
Gjest Eir Skrevet 13. januar 2007 #6 Skrevet 13. januar 2007 Det er ikke slik at det blir verre før det blir bedre da? ← Hvor lenge skal man isåfall vente? Og før jeg begynte på dem har jeg jo nesten ikke hatt kviser heller...
fuerza Skrevet 13. januar 2007 #7 Skrevet 13. januar 2007 Jeg er også midt i andre brettet på jasmin og sliter også med kviser Men skal holde ut til jeg er ferdig med brett 3 og, hvis det ikke har bedret seg da, vil jeg vurdere et annet merke..
Gjest Advena Skrevet 13. januar 2007 #8 Skrevet 13. januar 2007 Hvor lenge skal man isåfall vente? Og før jeg begynte på dem har jeg jo nesten ikke hatt kviser heller... ← Tja, når det gjelder slike "kurer" som Diane og slikt, trodde jeg det var normalt med rundt 3-5 uker? Nå snakker jeg bare på måfå her, har egentlig ingen sikker peiling, men har fått en oppfatning at det som regel blir verre før det blir bedre. Om det ikke bedrer seg, er det nok best at du skifter p-piller.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2007 #9 Skrevet 13. januar 2007 Det er oppført som en bivirkning, så jeg hadde nok konkludert med det selv.
Gjest Eir Skrevet 14. januar 2007 #10 Skrevet 14. januar 2007 Hm, takk for svar alle sammen. Jeg er midt i andre brettet nå, og må uansett til legen for å få ny resept når jeg nærmer meg slutten på det tredje, så jeg får se om det har blitt bedre eller ikke til da.
Varsia Skrevet 14. januar 2007 #11 Skrevet 14. januar 2007 Det er ganske vanlig at kvisene popper frem når du begynner på p-piller, uansett hvilket merke du begynner på. Når det gjelder kvisepreparater som Diane må man nesten regne med at problemet blir verre før det blir bedre. Og det å tro at det finnes p-piller uten bivirkninger er naivt. Så lenge alle kropper er forskjellige er det foreløpig umulig å lage en p-pille uten bivirkninger (sikter til de jentene som irriterer seg over at de får bivirkninger av p-piller de trodde ikke skulle ha bivirkninger).
Gjest Eir Skrevet 14. januar 2007 #12 Skrevet 14. januar 2007 Det er ganske vanlig at kvisene popper frem når du begynner på p-piller, uansett hvilket merke du begynner på. ← Gjelder det også dersom man har gått på andre p-piller før, og bare bytter merke?
Varsia Skrevet 14. januar 2007 #13 Skrevet 14. januar 2007 Ja, kroppen trenger jo tid til å venne seg til det nye merket. Derfor skal man alltid vente 2-3 måneder før man "gir opp" et p-pillemerke.
Gjest gjesta Skrevet 14. januar 2007 #14 Skrevet 14. januar 2007 (endret) Jeg har vært av og på Yasmin flere ganger, og hver gang jeg har startet opp med dem har jeg opplevd at det har poppet opp noen kviser av typen underjordiske som "aldri bryter ut". Svære greier, som jeg ellers aldri har noen antydning av. Dette har imidlertid alltid gitt seg etter en tre måneders tid. Endret 14. januar 2007 av Sprilla
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå