Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er økonomistudent og lurer litt på om en saksbehandlerstilling i bank kunne være noe for meg. Nå tenker jeg altså ikke på det å sto i skranken, men de som hjelper folk med lånesøknader og andre ting.

Er det noen her som har en slik jobb og som kunne fortelle litt? Eller en lignende stilling innen bank? Noe på tilsvarende nivå innen forsikring er også interessant.

Tenker da litt på hvilken bakgrunn du har (hvor mye utdanning kreves), hvordan du fikk jobben (er det mye interne utlysninger og vanlig at en må stige i gradene innen samme bedrift, eller er det mulig å komme utenfra og rett inn i en slik stilling), hvilke arbeidsområder har du og hvordan er lønnsvilkårene? Og hvordan du trives i jobben generelt sett.

Håper noen gidder å svare, da hadde jeg blitt kjempeglad :)

(send gjerne PM om du ikke vil legge ut for mye slikt her)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest 1
Skrevet (endret)

Jeg kjenner en som jobber i bank som kunderådgiver (lånesøknader og annen kundebehandling i forhold til banktjenester), hun studerte 2 år ved UiO (sosialøkonomi og metode/statistikk) og 1 år ved BI (økonomi et eller annet).

Det er dresskode på arbeidsplassen, hun er 32 år og tjener 440 000 sist jeg sjekket med henne. (De tjener tydeligvis mer i privat sektor enn i offentlig...)

Endret av Gjest 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...