Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2007 #1 Skrevet 12. januar 2007 ____ I am gaining weight inappropriately ____ I'm unable to lose weight with diet/exercise ____ I am constipated, sometimes severely ____ I have hypothermia/low body temperature (I feel cold when others feel hot, I need extra sweaters, etc.) ____ I feel fatigued, exhausted ____ Feeling run down, sluggish, lethargic ____ My hair is coarse and dry, breaking, brittle, falling out ____ My skin is coarse, dry, scaly, and thick ____ I have a hoarse or gravely voice ____ I have puffiness and swelling around the eyes and face ____ I have pains, aches in joints, hands and feet ____ I have developed carpal-tunnel syndrome, or it's getting worse ____ I am having irregular menstrual cycles (longer, or heavier, or more frequent) ____ I am having trouble conceiving a baby ____ I feel depressed ____ I feel restless ____ My moods change easily ____ I have feelings of worthlessness ____ I have difficulty concentrating ____ I have more feelings of sadness ____ I seem to be losing interest in normal daily activities ____ I'm more forgetful lately I also have the following additional symptoms, which have been reported more frequently in people with hypothyroidism: ____ My hair is falling out ____ I can't seem to remember things ____ I have no sex drive ____ I am getting more frequent infections, that last longer ____ I'm snoring more lately ____ I have/may have sleep apnea ____ I feel shortness of breath and tightness in the chest ____ I feel the need to yawn to get oxygen ____ My eyes feel gritty and dry ____ My eyes feel sensitive to light ____ My eyes get jumpy/tics in eyes, which makes me dizzy/vertigo and have headaches ____ I have strange feelings in neck or throat ____ I have tinnitus (ringing in ears) ____ I get recurrent sinus infections ____ I have vertigo ____ I feel some lightheadedness ____ I have severe menstrual cramps
Boyah Skrevet 12. januar 2007 #2 Skrevet 12. januar 2007 Jeg kan, men gidder ikke.. det var alt for mye
ashera Skrevet 12. januar 2007 #3 Skrevet 12. januar 2007 Jeg kan, men gidder ikke.. det var alt for mye ← Jeg gidder heller ikke. Derfor linker jeg til en side på norsk om lavt stoffskifte, som omtrent dekker opp det som står på lista di.
honey21 Skrevet 12. januar 2007 #4 Skrevet 12. januar 2007 Jeg kan også... men det var litt mye ja...
Gjest baby-E Skrevet 12. januar 2007 #5 Skrevet 12. januar 2007 ____ I am gaining weight inappropriately ____ I'm unable to lose weight with diet/exercise - jeg mister ikke vekt med diett/trening ____ I am constipated, sometimes severely ____ I have hypothermia/low body temperature (I feel cold when others feel hot, I need extra sweaters, etc.) -Jeg har lav kroppstemp. ____ I feel fatigued, exhausted -Jeg føler fatigue/utattelse ____ Feeling run down, sluggish, lethargic ____ My hair is coarse and dry, breaking, brittle, falling out - Håret er tørt, og faller ut ____ My skin is coarse, dry, scaly, and thick -Tørr og tykk hud ____ I have a hoarse or gravely voice ____ I have puffiness and swelling around the eyes and face -Hoven rundt øynene og i ansiktet ____ I have pains, aches in joints, hands and feet -Vondt i hender og føtter ____ I have developed carpal-tunnel syndrome, or it's getting worse ____ I am having irregular menstrual cycles (longer, or heavier, or more frequent) -Har uvanlig msns-syklus ____ I am having trouble conceiving a baby ____ I feel depressed -deressjon ____ I feel restless - Rastløs ____ My moods change easily -Humørsvingninger ____ I have feelings of worthlessness -Mindreverds-følelse ____ I have difficulty concentrating -Konsentrasjonsvansker ____ I have more feelings of sadness -Tristhetsfølelse____ I seem to be losing interest in normal daily activities -Ikke interisert i dagligdagse aktiviteter____ I'm more forgetful lately I also have the following additional symptoms, which have been reported more frequently in people with hypothyroidism: ____ My hair is falling out -Hårtap ____ I can't seem to remember things -Dårlig hukommelse ____ I have no sex drive -Ingen sexlyst ____ I am getting more frequent infections, that last longer -Infeksjoner ____ I'm snoring more lately -Snorking ____ I have/may have sleep apnea -Opphold i pusten når jeg sover(apnè) ____ I feel shortness of breath and tightness in the chest -Tungpustet og presstrykk på brystet ____ I feel the need to yawn to get oxygen -Hige etter pusten ____ My eyes feel gritty and dry ____ My eyes feel sensitive to light -Sensitiv mot lys ____ My eyes get jumpy/tics in eyes, which makes me dizzy/vertigo and have headaches ____ I have strange feelings in neck or throat ____ I have tinnitus (ringing in ears) - Øresus ____ I get recurrent sinus infections -hyppig bihulebetennelse ____ I have vertigo ____ I feel some lightheadedness ____ I have severe menstrual cramps
ashera Skrevet 13. januar 2007 #6 Skrevet 13. januar 2007 ... og da gidder jeg å ta resten. ____ I am gaining weight inappropriately - jeg legger på meg uten forklaring ____ I'm unable to lose weight with diet/exercise - jeg mister ikke vekt med diett/trening ____ I am constipated, sometimes severely - jeg har forstoppelse, ofte alvorlig ____ I have hypothermia/low body temperature (I feel cold when others feel hot, I need extra sweaters, etc.) -Jeg har lav kroppstemp. ____ I feel fatigued, exhausted -Jeg føler fatigue/utattelse ____ Feeling run down, sluggish, lethargic - føler meg nedkjørt, treig og slapp ____ My hair is coarse and dry, breaking, brittle, falling out - Håret er tørt, og faller ut ____ My skin is coarse, dry, scaly, and thick -Tørr og tykk hud ____ I have a hoarse or gravely voice - jeg har en hes eller grov stemme ____ I have puffiness and swelling around the eyes and face -Hoven rundt øynene og i ansiktet ____ I have pains, aches in joints, hands and feet -Vondt i hender og føtter ____ I have developed carpal-tunnel syndrome, or it's getting worse - jeg har fått karpaltunnelsyndrom (smerter i en nerve mellom tommel og pekefinger, smerten kommer av at nerven er i klem som følge av f.eks. ødemer) eller det har blitt verre ____ I am having irregular menstrual cycles (longer, or heavier, or more frequent) -Har uvanlig msns-syklus ____ I am having trouble conceiving a baby - har problemer med å bli gravid ____ I feel depressed -deressjon ____ I feel restless - Rastløs ____ My moods change easily -Humørsvingninger ____ I have feelings of worthlessness -Mindreverds-følelse ____ I have difficulty concentrating -Konsentrasjonsvansker ____ I have more feelings of sadness -Tristhetsfølelse____ I seem to be losing interest in normal daily activities -Ikke interisert i dagligdagse aktiviteter____ I'm more forgetful lately - jeg har blitt mer glemsk i det siste I also have the following additional symptoms, which have been reported more frequently in people with hypothyroidism: ____ My hair is falling out -Hårtap ____ I can't seem to remember things -Dårlig hukommelse ____ I have no sex drive -Ingen sexlyst ____ I am getting more frequent infections, that last longer -Infeksjoner ____ I'm snoring more lately -Snorking ____ I have/may have sleep apnea -Opphold i pusten når jeg sover(apnè) ____ I feel shortness of breath and tightness in the chest -Tungpustet og presstrykk på brystet ____ I feel the need to yawn to get oxygen -Hige etter pusten- jeg på gjespe for å få luft ____ My eyes feel gritty and dry - øynenen mine kjennes gjenklistrede og tørre ____ My eyes feel sensitive to light -Sensitiv mot lys ____ My eyes get jumpy/tics in eyes, which makes me dizzy/vertigo and have headaches ____ I have strange feelings in neck or throat - rar følelse i halsen/nakken eller strupen ____ I have tinnitus (ringing in ears) - Øresus ____ I get recurrent sinus infections -hyppig bihulebetennelse ____ I have vertigo - svimmelhet ____ I feel some lightheadedness - fraværende, frakoblet e.l. ____ I have severe menstrual cramps - sterke menssmerter ←
Brunhilde Skrevet 13. januar 2007 #7 Skrevet 13. januar 2007 ____ I am gaining weight inappropriately Jeg legger på meg uten grunn. ____ I'm unable to lose weight with diet/exercise Jeg tar ikke av meg, selv ikke ved hjelp av diett og mosjon. ____ I am constipated, sometimes severely Jeg lider av, til tider alvorlig, forstoppelse. ____ I have hypothermia/low body temperature (I feel cold when others feel hot, I need extra sweaters, etc.) Jeg er kald/har lav kroppstemperatur (fryser når andre er varme, trenger ekstra genser osv.) ____ I feel fatigued, exhausted Jeg føler meg trøtt, utslitt. ____ Feeling run down, sluggish, lethargic Jeg føler meg nedbrutt, treg, likegyldig. ____ My hair is coarse and dry, breaking, brittle, falling out Håret mitt er grovt, tørt, sprøtt og faller av. ____ My skin is coarse, dry, scaly, and thick Huden min er grov, tørr, skjellete og tykk, ____ I have a hoarse or gravely voice Stemmen min er hes eller grov. ____ I have puffiness and swelling around the eyes and face Jeg har hevelser rundt øynene og i ansiktet. ____ I have pains, aches in joints, hands and feet Jeg har smerter og verk i ledd, hender og føtter. ____ I have developed carpal-tunnel syndrome, or it's getting worse Jeg har utviklet carpal-tunnellsyndrom og det blir verre. ____ I am having irregular menstrual cycles (longer, or heavier, or more frequent) Jeg har uregelmessig menstruasjon (lenger, kraftigere eller hyppigere). ____ I am having trouble conceiving a baby Jeg har problemer med å bli gravid. ____ I feel depressed Jeg føler meg deprimert. ____ I feel restless Jeg er rastløs. ____ My moods change easily Jeg har humørsvingninger. ____ I have feelings of worthlessness Jeg føler meg verdiløs. ____ I have difficulty concentrating Jeg har konsentrasjonsproblemer. ____ I have more feelings of sadness Jeg føler meg oftere trist. ____ I seem to be losing interest in normal daily activities Jeg mister interessen for daglige gjøremål. ____ I'm more forgetful lately Jeg er mer glemsom for tiden. I also have the following additional symptoms, which have been reported more frequently in people with hypothyroidism: Jeg lider i tillegg av følgende symptomer som sees hyppig hos mennesker som lider av hypotyroisme. ____ My hair is falling out Jeg mister hår. ____ I can't seem to remember things Jeg er glemsom. ____ I have no sex drive Jeg har ingen sexlyst. ____ I am getting more frequent infections, that last longer Jeg er mer utsatt for infeksjoner og plages over lenger tid. ____ I'm snoring more lately Jeg snorker mer enn jeg pleier. ____ I have/may have sleep apnea Jeg har/kan ha søvnapné. ____ I feel shortness of breath and tightness in the chest Jeg er kortpustet og tett i brystet. ____ I feel the need to yawn to get oxygen Jeg har behov for å gjespe for å få surstoff. ____ My eyes feel gritty and dry Øyenen mine er irriterte og tørre. ____ My eyes feel sensitive to light Øynene reagerer på lys. ____ My eyes get jumpy/tics in eyes, which makes me dizzy/vertigo and have headaches Jeg får lemmus/kramper i øyet, noe som gjøre meg svimmel og gir meg hodepine. ____ I have strange feelings in neck or throat Halsen føles merkelig. ____ I have tinnitus (ringing in ears) Jeg har øresus. ____ I get recurrent sinus infections Jeg har gjentatte bihulebetennelser. ____ I have vertigo Jeg er svimmel. ____ I feel some lightheadedness Jeg føler meg noe ør. ____ I have severe menstrual cramps Jeg har alvorlige menstruasjonssmerter. Jeg kan og jeg gidder. Håper det var til hjelp.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå