Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal til USA til sommeren (Florida), og lurer på en del ting som jeg håper å få svar på:

1. Hvor mye koster en leiebil for 2 uker?

2. Hvor mye koster hotell sånn ca.? (skal ikke ha noe fancy greier, skal bare ha en grei plasså sove)

3. Må man fohåndsbestille hotell?

Og dere som har vært i USA på ferie, hvor mye brukte dere totalt på hele turen med shopping, mat, leiebil, hotell, flyreise, aktiviteter...osv

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gått inn på www.holidayautos.no og sjekket leiebil prisene. De skal være billig og alt er inkl. vi leide av de sist og det var ingen problem.

Hotell gikk vi inn på www.hotels.com gikk veldig bra og leie mellom de også

Man må jo ikke forhåndsbestille hotell, men det er jo lurt kanskje for den 1-2 natta, når man er sliten osv.

Lykke til:-)

Skrevet

men man må oppgi bosted første natta man kommer dit. Så til den første natta er det greit å ha et bosted klart med adresse. (dette er vel et steg i terrorberedskapen deres)

Skrevet

Hei

Min kone og jeg var i USA for noen år siden. Vi hadde to ukers tur rundt i Florida. Jeg har skrevet om turen på min hjemmeside http://gardkarlsen.com/florida.htm og der har jeg også lagt ut litt om kostnadene. Håper at du kan få noen gode tips der til å begynne med :-)

Skrevet

Takk til dere som har svart, men dere som har vært der hvor mye brukte dere totalt på hele reisen (inkl.ALT)?...bare nyskjerrig vi er 2 som skal reise, vil det da holde med 10 000 kr hver i lommepenger? ( det er til mat, shopping og div. aktiviteter)

Skrevet

Det spørs vel hvor mye dere skal shoppe og hvor fint dere skal spise det og hvor mye aktiiviterer dere skal være med på.

Vi brukte mellom 30 -36 000 kr (husker ikke helt nøyaktig..) og vi spiste det vi ville og kjøpte det vil ønsker oss samt var med på en del forskjelle aktivieter. dette er forbruk for omtrent 20 dager.. men halvparten av dem bodde vi privat og brukte derfor ikke like mye penger på mat de dagene..

så med litt fornuftig bruk så bør 10 000 kr holde for hver av dere

Skrevet

Forresten noen som vet hvor man kan lese om Florida på nettet? har prøvd å søke på google men kommer ikke opp så mye informasjon...

Skrevet

Vi brukte masse penger. Men vi er glade i og shoppe begge to og vi ville ikke snu på krona hvis det var noe vi ville ha. Jeg tror vi brukte rundt 60000 alt inkl. leiebil hotell og billetter

Skrevet

kan jo på denne siden om du finner noe interresant www.florida.com

Skrevet
kan jo på denne siden om du finner noe interresant www.florida.com

Takk, skal sjekke ut det.

Skrevet

Ja det kommer jo litt an på hvordan man bruker pengene. Vi skal selvfølgelig shoppe litt, men prøve å ikke ta helt av :ler: kommer heller ikke til å spise den dyreste maten og bo på de dyreste hotellene( trenger bare en grei plass å sove på). men aktiviteter syns jeg er viktig da, når man først har reist så langt så vil man jo se det som er å se. så vi prøver å bruke pengene fornuftig.

Skrevet

Vi var med på masse aktiviteter i new york (var 2 stk)

* Dro ut til frihetstatuen og elis island

* Var på diverse museumer og kjente steder (empire statue, naturhistorisk museum, madame Tusssauds, zooen i new york)

* tok bussturer omkring i byen (sånne sighetsing)

+++

Skrevet

Denne sommeren tar vi Florida, men skal absolutt oppleve New York en gang også, høres fantastisk ut

Skrevet

new york må bare oppleves ja!

Skrevet

Vi var i Texas i sommer i tre uker og brukte rundt 40 000 inkl fly og hotell. Da ble det en del shopping også. Var to personer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...