Gå til innhold

Kontraktfestet overtid

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Det jeg lurer på er om du har kontraktfestet overtid og i såfall hvor mange timer er du pålagt å jobbe overtid?

Endret av care
Videoannonse
Annonse
Skrevet

i min bransje er det vanlig å ha fast lønn uten betalt overtid. du må da jobbe til arbeidsoppgavene dine er utført rett og slett. som regel får man da en ganske god lønn, slik at man normalt ikke skal tape lønnsmessig ift hos andre konkurrenter som kanskje har andre lønnsbetingelser.

var det dette du mente? jeg forstod ikke helt spm ditt.....

Skrevet

har hørt om det ja. Så vidt jeg har skjønt bruker det å være så mye overtid at det tilsvarer 40t uke.Mer enn det , og det blir betalt overtidsbetaling. 40t uke er vel det som er LOVPÅLAGT som max fast arbeidstid...

Skrevet

Det jeg mener er at det f.eks står i kontrakten din at du må jobbe 150 timer overtid i året.

Er dette vanlig? Har noen av dere som jobber i det private en slik tekst i ansettelsesbrevet?

Skrevet

Jeg vet at i visse bransjer betaler de ut et tillegg i lønnen for å dekke det faktum at man må jobbe en fast, mindre overtid i uken, samt at uforutsett ekstra overtid kommer i blant (som også blir kompansert med overtidstimelønn)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...