bonaqua Skrevet 12. januar 2007 #1 Skrevet 12. januar 2007 Til nå har vi hatt bredbåndtilknytning gjennom kabel-tv`n hos Get. Men nå skal vi flytte og må finne oss en annen leverandør siden det ikke er innlagt kabel-tv der vi skal bo. Det er installert sånn telefonkontakt i huset. Kan man få internett gjennom den? Hvilke internettleverandører er rimeligst for tiden? Og hva slags tilkoblingsmuligheter er der? Mvh. Bonaqua
enden Skrevet 12. januar 2007 #2 Skrevet 12. januar 2007 (endret) Så lenge du har en telefonlinje inn i huset er det ikke noe problem å få internett - det er faktisk internett gjennom telefonen (ADSL eller SDSL) som er vanligst her i landet. Billigste operatøre avhenger litt av hvor du bor, da det ikke er alle som leverer over alt, og hvilke organisasjoner du er medlem av. Post og teletilsynet holder en oppdatert liste over alle aktører på ulike typer kommunikasjon i Norge på sidene http://www.telepriser.no/ Sorter lista etter månedskostnad og se om noen av de aller billigste (de billigste har alltid spesielle villkår) er mulig å få for deg/ditt bosted. Ellers er det bare å lete. Dersom du er usikker på hvilken hastighet du bør gå for, så kan du sammenligne med det du har i dag. Under lister jeg opp hastigeheten til de ulike produktene Get tilbyr - sjekk siste faktura hvis du ikke vet hva du har Easy: 750/250 Light: 2000/350 Classic: 4000/600 Plus: 7000/1000 Over dette tipper jeg du ikke har - da burde du vite mer om internett Endret 12. januar 2007 av enden
Gjest Reven Skrevet 12. januar 2007 #3 Skrevet 12. januar 2007 Så lenge du har en telefonlinje inn i huset er det ikke noe problem å få internett← Det er slett ikke sikkert. Naboen vår (Vi snakker huset ved siden av på et boligfelt nær sentrum av en liten by på Østlandet.) kan ikke få bredbånd fordi linja ikke er god nok.
enden Skrevet 12. januar 2007 #4 Skrevet 12. januar 2007 Det er slett ikke sikkert. Naboen vår (Vi snakker huset ved siden av på et boligfelt nær sentrum av en liten by på Østlandet.) kan ikke få bredbånd fordi linja ikke er god nok. ← Joda, det finnes unntak. Telenor har ikke nødvendigvis vært smarte når de har lagt opp, og i noen tilfeller har de lagt det opp slik at to husholdninger har måttet dele aksessen slik at ingen av disse kan få ADSL. Noen bor også for langt fra sentralen til at leverandørene tør levere et produkt de ikke kan garantere at fungerer. Heldigvis er dette relativt sjeldne unntak om man holder seg til litt sentrale strøk, så jeg valgte å ikke nevne de
bonaqua Skrevet 13. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 13. januar 2007 Nå har jeg sett litt rundt på forskjellige bredbånd-tilbydere. Hva betyr det at "Prisene forutsetter fasttelefon, ellers kommer kr 60,- i tillegg per måned." ? Må man ha et fasttelefon-abonnement i tillegg, eller er det den telefonkontakta det er snakk om? Huff, jeg er helt grønn på sånt..
Hu i Svingen Skrevet 13. januar 2007 #6 Skrevet 13. januar 2007 Nå har jeg sett litt rundt på forskjellige bredbånd-tilbydere. Hva betyr det at "Prisene forutsetter fasttelefon, ellers kommer kr 60,- i tillegg per måned." ? Må man ha et fasttelefon-abonnement i tillegg, eller er det den telefonkontakta det er snakk om? Huff, jeg er helt grønn på sånt.. ← Det stemmer. Hvis du ikke har fasttelefon må du (i prinsippet) betale en måndelig avgift til Telenor i nettleie. Jeg tror noen bredbåndsleverandører baker inn dette i leien, men ikke alle, og da må du selv sørge for at det blir betalt.
Kaffeavtalen Skrevet 14. januar 2007 #7 Skrevet 14. januar 2007 Men for å legge til det, et telefonabbonement koster vanligvis fra 159,- pr mnd. (mini fra kr 89,- )
Nynaeve Skrevet 14. januar 2007 #8 Skrevet 14. januar 2007 Jeg har internett uten fasttelefon. Instalasjonen var dyrere, og jeg måtte ha en instalatør. Men siden jeg ikke har bruk for fasttlf syntes jeg det var vært pengene
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå