Gå til innhold

Temperaturer på Kreta i midten av april?


Gjest Deception

Anbefalte innlegg

Gjest Deception

Er det noen her som har vært på Kreta i midten av april? Hva slags vær/temperaturer kan man regne med? Er det umulig å bade i havet, eller går det greit?

Endret av Deception
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Fortsetter under...

vi var på skoletur på kreta ved de tider og det var ikke "badetemperatur" etter vår mening men det er nok fullt mulig.

det vi derimot reagerte på var at strendene ikke var ryddet siden turistsesongen ikke hadde startet så det var mye skitt og urent vann så det ut til.

vi opplevde også en del regn og gråvær og først mot slutten av april så begynte det å bli sydenstemning. læreren vår som er der nede hvert år sa at dette var vanlige værforhold her på denne tiden av året så hvis du er ute etter badeferie så ville jeg kanskje vurdert et annet sted.

vi bodde i rethymnon hvis du lurer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Takk for svarene :) Jeg er egentlig ikke så interessert i badeferie; dette er uansett en familietur, der stort og smått skal reise sammen for å feire en rund bursdag i familien. Men det er greit å vite hva man har i vente, og kanskje det da går an å få dratt litt rundt og sett litt, uten å omkomme av varme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene :) Jeg er egentlig ikke så interessert i badeferie; dette er uansett en familietur, der stort og smått skal reise sammen for å feire en rund bursdag i familien. Men det er greit å vite hva man har i vente, og kanskje det da går an å få dratt litt rundt og sett litt, uten å omkomme av varme?

hvis det er planen så er det nok et bedre utgangspunkt ja :) det vi opplevde var at fordi det var mer regn og gråvær så var hele øya grønnere, det var mindre trafikk så å kjøre rundt og utforske var "tryggere" (seriøst... trollstigen gå og heng deg).

anbefaler en tur til Matala Beach ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som vet hva temperaturen er i Chania området rundt 6 mai ??

Har sett på nettet at det skal ligge på rundt 24 grader, men lurte på om noen hadde vært der i denne perioden tidligere og kunne si noe om sine erfaringer. Var det badetemp og nogenlunde stabilt sommervær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Noen som har vært på Kreta i begynnelsen av mai eller??

*nysgjerrig* Orker ikke sånne oversikter fra nettsteder....vil vite om noen har vært der og kan si noe om egne erfaringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på Kreta i mai. Ikke noe særlig badevann da heller akkurat .. Veldig behagelig tempratur ellers, men kunne være litt kjølig i lufta, og ganske "grøssent" på kvelden. Jeg hadde med for lite "varme" klær, erfarte jeg da .. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Jeg har også vært på Kreta i mai. Mener vi kom hjem den 15. - var ihvertfall hjemme igjen rett før 17. mai.

Og da var temperaturen helt fin. Ikke noen sånn hetebølge, men noe lignende en varm norsk sommer. Hadde vel et par dager som var litt kjøligere, og det var greit å ha genser om kveldene. Men sjøtemperaturen var god, aner ikke hvor mange grader (det er mange år siden) men det var fint å bade - ikke for kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...