Nuith Skrevet 11. januar 2007 #1 Skrevet 11. januar 2007 har hatt vondt i ryggen noen dager nå, sånn ca rundt halebeinet. Vært ok når jeg lå, men blitt vondt etter en stund når jeg satt/sto. Ikke stresset med å komme meg til lege da jeg uansett hadde fri, og regnet med at det bare var forstrekkelse (løftet tungt den dagen dette skjedde). Vel, da jeg dusjet idag fant jeg ut at jeg kan kjenne halebeinet mitt kjempetydelig! hjelp!! dessuten besvimte jeg to ganger i dusjen, vet ikke hvorfor men det var skummelt... skal til lege så fort som mulig nå,men noen som vet hva det kan være og som kan berolige meg litt? *håpe*
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 12. januar 2007 #2 Skrevet 12. januar 2007 Regel nr. 1 ved ryggvondt: Ring fagperson med en gang. Det er mye lettere å fikse noe første dagen enn etter at ting har fått "satt seg". Da får du også råd om hva du skal gjøre for ikke å bli verre mens du venter på timen din. Regel nr. 2: Legen gir deg smertestillende og sykmelding uten å se på deg en gang. Det blir du ikke frisk av. Trenger du sykmelding så er det jo greit, men hvis du vil bli bra, så ring kiropraktoren. Da slipper du kanskje å vente i to måneder for å få time også. Regel nr. 3: Spør kiropraktoren din om henvisning til røntgen/MR. Ting har blitt oppdaget der som leger har avfeid som voksesmerter, f.eks. brudd og prolaps. Mao: Ring nå.
Saeria Skrevet 13. januar 2007 #3 Skrevet 13. januar 2007 Enig med Bjørnsdatter. Selv om jeg ikke var en av de med brudd, så vet jeg ikke hva jeg skulle gjort uten kiropraktoren min!
monja Skrevet 13. januar 2007 #4 Skrevet 13. januar 2007 Kommer vl helt an på legen om det blir sykmelding og smertestillende? Mannen min fikk ryggvondt i jula, han ringte kiropraktor som tok han inn, men ikke ville gjøre noe av frykt for å gjøre vondt verre. Da ble han sendt videre til legen som henviste til MR, skrev ut en sykmelding, satte sacral epidural og konstaterte prolaps. Hadde kiropraktoren knekt på dette kunne det lett blitt enda verre. Så å ringe legen er ikke så dumt det heller, men krev å få henvisning til MR. På vanlig røntgen kan de lett overse ting.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå